Pontosan ezekre van szükségünk, kedves Facebook

Facebook

A felhasználók egyetlen dologra vágynak csak: egy Dislike gombra. Ehelyett kapunk szinte hetente változó (és többnyire egyre használhatatlanabb) felhasználói felületet, óriási biztonsági réseket (amiket volt szerencsém első kézből tapasztalni és látni működés közben), és úgy tűnik, most még több reklámmal is kedveskedik nekünk a Zuckerberg klán. Méghozzá valós időben. És ha ez még nem lenne elég, egy jól összerakott szétbarmolt Facebook Android OS-sel szerelt telefont is piacra akarnak dobni. Na de ne szaladjunk ennyire előre, mert mindegyik pontról van mit mesélni.

A felhasználói felület számomra egy óriási anomália. A legbarátságosabbnak akkor találtam, amikor egy az egyben lemásolták a Google+ megoldását, és a szerkesztés gombra kattintva valóban szerkeszteni lehetett az adatokat, nem mindenféle 8 oldalon keresztül jutok el a célomhoz módszer fogadott. Természetesen ez már a múlté.

A múltkor volt szerencsém egy tesztgéppel készült képeket feltölteni egy új albumba, amely még nem volt sem publikálva, sem megosztva. A feltöltést laptopon végeztem, miközben az asztali gépen nyitva volt a Facebook oldalunk. Miközben töltődtek fel a képek, a publikussá tétel és a megosztás előtt, már mindegyik megjelent. Anélkül, hogy megosztottam volna... És ez még csak a kisebb gond. Alkalmazás használat közben teljesen lényegtelen, milyen jogokat ad meg az illető.

Mi csak egy postolási jogot kértünk, ennek ellenére a user összes adatát elértük, és ki tudtuk íratni. De nem baj, kaptunk csicsás élő hírfolyamot oda jobb felülre. És persze mi másra lehet még felhasználni, mint a legújabb megosztások és egyéb történések megosztására?

Valós idejű reklámra! Igen, mostantól a "ticker" fizetett hirdetéseket és üzeneteket fog az arcunkba tolni, 24/7. És ez nem csak az amúgy is szép számban elhelyezett reklámokat jelenti, de a Béla épp ürgét önt a játékban típusú spam is megszállja majd az étert. Még jobban.

Tehát összegezzük az eddig olvasottakat: a privacy továbbra is egy kalap illatos szamócával egyenlő, a hasznos felhasználói felületet pedig egyre inkább a reklámok veszik át, amelyet a Facebook partnerei szolgáltatnak. Bár befejezhetném itt. De nem, jön Buffy, a Google+ réme.

Tettestárs pedig a HTC. A pletyka nem újkeletű, hiszen már korábban is volt szó egy esetleges Facebook telefonról, ami nem a Facebook gombbal szerelt, elég tisztességesen befürdött szériából kerül ki. Nem baj, ez sem tántorítja vissza őket, és úgy gondolták, hogy itt az idő színre lépni. De miről is van szó?

Gyakorlatilag egy olyan HTC telefonról (Buffy), amelyen egy módosított Android fut - kvázi, mint a Kindle Fire. Szóval orrán-száján keresztül Facebook integrációt, és hasonló dolgokat dobál majd a felhasználó felé. A lépés logikus, hiszen az okostelefonok, különösen az Android, egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból, de.

Mi az, amit a Facebook a mai napig nem tud tisztességesen megcsinálni? Igen, az Androidos Facebook kliens. Na most ezek után képzeljük el, mi fog történni, ha az egész operációs rendszert elkezdik "megszakérteni"... És hogy miért erőltetik a dolgot?

Mert a csúnya, gonosz Google és Apple nem hagyja, hogy a Facebook alkalmazásokon belül lehessen vásárolni. A Buffy kódnév is innen jön, mert szerintük ezzel vámpír módjára szívják a Facebook vérét. Blah, bollocks... Szóval lesz Facebook Credit, játékok, negyvenkettő féle megosztási lehetőség - cserébe pedig le lehet mondani a stabil operációs rendszerről, és az Android minden jóságáról. Cheers!