Pokorny Lia a virtuális valóság rabjává vált!

A virtuális valósággal néhány esztendeje legfeljebb a sci-fi filmekben találkoztunk, a rohamos technikai fejlődésnek köszönhetően azonban mára „kézzel foghatóvá” vált. Az okostelefonnal használható speciális VR-szemüvegek elsősorban a szórakoztatóiparban hódítanak, a Telenor Hipersuli elnevezésű programjának keretein belül viszont hamarosan az oktatás terén is használni fogják őket. Pokorny Lia színésznő gyakorló édesanyaként támogatja a kezdeményezést.

Napjainkban megállíthatatlan gyorsasággal fejlődik a technika, a pár éve még csak a tervezőasztalokon létező, futurisztikusnak ható eszközök mára valósággá váltak. Leginkább a multi- és telekommunikáció terén vannak elképesztő fejlesztések, amelyek a fiatalabb generációk életében kapnak óriási szerepet. Ilyenek például az okostelefonnal használható Virtual Reality, azaz VR-szemüvegek is, amelyek a Hipersuli programnak köszönhetően hamarosan az oktatás terén is használatosak lesznek. Ennek bizonyára sok gyermekes szülő örül – mint azt Pokorny Liától megtudtuk, ő is közéjük tartozik! Pedig a színésznő nem tagadja: a modern kor technikai vívmányaira sokszor úgy tekint, mint valami mesebeli varázsló által alkotott eszközökre. „Csak ámulok és bámulok az ilyen csodakütyük láttán. Például a VR-szemüveg is teljesen lenyűgözött. Kipróbáltam, és úgy éreztem magamat, mintha nem is ebben a világban lennék. Legszívesebben csak sikoltoztam volna, mert annyira valósághű élmény volt, amit a lencsén keresztül láttam.” – nyilatkozta Lia, aki jó kezdeményezésnek tartja a telekommunikációs cég új programját. „A tizenkét éves fiammal gyakran tanulok együtt, és minden olyan technikai eszközt hasznosnak tartok, amely segíti a fiatalok ismereteinek bővülését. Szerintem jó dolog az is, hogy egy ilyen oktatási célra használható VR-szemüveggel a diákok gyakorlatilag játszva sajátíthatnak el dolgokat.”

A Hipersuli célja, hogy az okoseszközök és az elektronikus tananyagok, illetve a mobilinternet segítségével hatékonyabbá tegye a hazai közoktatást – mindezt a gyermekek, na és persze a pedagógusok aktív bevonásával, képzésével. Az 5 iskola több mint 350 diákját érintő program keretében a telekommunikációs cég a hibrid táblagépek után egy újabb modern technológiával teszi érdekesebbé a tanórákat. A virtuális tartalmak irodalom, angol, matematika, valamint vizuális kultúra órán kapnak szerepet. A 3 hónapos kísérleti időszakban a vállalat és a közreműködő szakemberek gyűjtik a diákok és pedagógusok virtuális térben szerzett tapasztalatait, illetve a javaslataikat a technológia alkalmazhatóságának fejlesztésére.