A PlayStation Network és a Qriocity helyreáll itthon is

PlayStation Network

A Sony Corporation és a Sony Computer Entertainment (SCE) bejelentette, hogy a Sony Network Entertainment International (SNEI, a cég) ma megkezdi a PlayStation®Network és a Qriocity szolgáltatások régiónkénti fokozatos helyreállítását. A fokozatos helyreállítás országonként fog történni az amerikai kontinensen, Európában, Ausztráliában, Új-Zélandon, majd a Közel-Keleten.

Ezen országok első helyreállított szolgáltatásai a következők lesznek:

  • Bejelentkezés a PlayStation®Network és a Qriocity szolgáltatásra, amely magában foglalja a jelszó megváltoztatását
  • Az online játék helyreállítása a PS3 és a PSP rendszereken
  • A PlayStation Network Video Delivery Service videokölcsönzőjének újraindítása
  • A Qriocity által működtetett Music Unlimited szolgáltatás újraindítása a jelenlegi felhasználók számára PS3-on és PC-n 
  • Hozzáférés külső fél által működtetett szolgáltatásokhoz, mint a Netflix, Hulu, Vudu és a MLB.tv
  • A ‘Friends’ kategória a PS3-on a “Friends List”, chat funkció, trófea összehasonlítással együtt
  • PlayStation Home

Fokozott biztonsági intézkedések

A san diego-i (Kalifornia, USA) adat-központot ért rosszindulatú támadás bűncselekménye után a SNEI április 20-án leállította a PlayStation Network-öt és a Qriocity szolgáltatást azért, hogy nyomozást indíthasson és javíthassa a hálózat általános biztonságát. Több külsős biztonságtechnikai céggel szorosan együttműködve a társaság jelentős biztonsági intézkedéseket foganatosított az illetéktelen behatolások jelzésére, és a személyes információk védelmére. 

A cég jelentősen javította az adatbiztonságot, amely magában foglalja a biztonsági technológiák frissítését és bővítését, és a titkosítás magasabb fokozatát, valamint további tűzfalakat. A cég további számos intézkedést léptetett életbe a hálózaton, például a korai figyelmeztetést az olyan szokatlan eseményekről, amelyek jelei lehetnek a hálózatra történő illetéktelen behatolásnak. 

“Őszinte sajnálatomat szeretném kifejezni a kényelmetlenségért, amelyet az eset okozott, és szeretnék köszönetet mondani a helyreállítási folyamat során velünk szemben tanúsított szíves türelemért és támogatásért” mondta Kazuo Hirai a Sony Corporation elnök helyettese. “Tudjuk, hogy ezen folyamat alatt még a leghűségesebb fogyasztók is frusztráltak voltak és alig várják, hogy ismét használhassák Sony terméküket és szolgáltatásukat. Minden szinten agresszív lépéseket teszünk, hogy az incidens következtében támadt kételyeket eloszlassuk, és a fogyasztói adatok védelmét egy folyamatos, az egész vállalatot átfogó elkötelezettséggé tegyük.”    

 “Az elmúlt 18 hónapban drámai növekedést tapasztaltunk a cyber támadások számában, kifinomultságában és üzleti hatásában. A cyber-bűnözés megakadályozása olyan biztonsági intézkedések fejlesztését igényli, amelyek jól beépítettek, csökkentik a kockázatot és javítják a hatékonyságot.” mondta Francis deSouza az Enterprise Security Group, Symantec alelnöke. “A ma cyber támadásai burkoltabbnak, célzottabbak és jobban szervezettnek bizonyulnak, mint amiket az elmúlt években láttunk. A Sony-val az adatközpontjuk költöztetésén dolgoztunk együtt, amely együttműködés során meggyőződhettem arról, hogy olyan intézkedéseket foganatosítottak, amelyek csökkentik a jövőbeni biztonsági kockázatokat.” 

További intézkedésként Fumiaki Sakai, a Sony Global Solutions Inc. (SGS) elnökét az SNEI ideiglenes Informatikai biztonsági vezetőjévé (CISO) nevezték ki. Az SGS-nél betöltött jelenlegi feladatai mellett Mr. Sakai az SNEI-nél azon fog dolgozni, hogy tovább erősítse az informatikai biztonságot a cég infrastruktúrájában.    

Mr. Sakai fogja vezetni a SNEI végleges CISO kiválasztását. Mr. Sakai, mint CISO Tim Schaaff-nak az SNEI elnökének, valamint Mr. Shinji Hasejima-nak a Sony Corporation CIO-jának fog jelenteni. 

“Habár tisztában voltunk a szolgáltatásaink visszaállításának fontosságával, nem siettük azt el, hanem alaposan és agresszíven teszteltük a megerősített biztonsági intézkedéseket. A vásárlóink biztonsága a legfontosabb feladat számunkra.” folytatta Hirai. “Biztosítani akarjuk vásárlóinkat, hogy személyes adataik a ma rendelkezésre álló egyik legjobb technológiával vannak védve, így mindenki biztonságban érezheti magát miközben a PlayStation Network és a Qriocity szolgáltatásokat használja.” 

A szolgáltatások helyreállítása Amerikában, Európában, Ausztráliában, Új-Zélandon és a Közel-Keleten elindul, így a vásárlók használhatják a PlayStation Network és a Qriocity szolgáltatások némely funkcióját. A Japánt és az ázsiai országokat érintő fokozatos helyreállítást a megfelelő időben bejelentjük. A cég arra számít, hogy 2011. május végére valamennyi szolgáltatás helyreáll. 

A cég szolgáltatásokat és prémium tartalmat magában foglaló “Welcome Back” csomagokat fog ajánlani a PlayStation Network és a Qriocity szolgáltatást használó vásárlóknak. Ezen program részleteit mindegyik régió hamarosan bejelenti.    

A PlayStation Network és a Qriocity szolgáltatásokba történt behatolással kapcsolatos további információért kérjük, látogassa meg az alábbi linkek egyikét: 

http://blog.us.playstation.com vagy http://blog.eu.playstation.com/