Megmondjuk, mit hoz a Jézuska

Sony

Ruha és mesekönyv - ezt a kettőt kapják a leggyakrabban idén karácsonykor a magyar gyerekek. Az előbbinek talán kicsit kevésbé, az utóbbinak talán kicsit jobban örülnek majd. A Sony 1000 fős piackutatásából kiderült, hogy még mindig a klasszikusnak nevezhető karácsonyi ajándékok a legnépszerűbbek az ajándékozók, ez esetben a szülők részéről. A ruhanemű egyértelműen listavezető a szülők elképzelései között (39%), de népszerű ajándékötlet az ügyességi, a kirakós vagy a társasjáték, a megkérdezettek 16 százaléka tervezi, hogy ezzel lepi meg gyermekét.

A felmérés igazi „meglepetése” azonban mégiscsak az, hogy a könyv, úgy tűnik, soha nem fog kimenni a divatból. Minden korosztály nagyjából egyforma arányban örülhet majd a különféle könyveknek, a budapesti gyermekek közül majdnem minden második.

„A mesekönyv nem ment ki a divatból, a fantázia világára, a történetekre mindig lesz igény” - emeli ki ezzel kapcsolatban Sándor Csaba, a Sony Computer Entertainment magyarországi termékmenedzsere. A japán szórakoztatóelektronikai óriás éppen ezért idén karácsonyra piacra lépett a világ első virtuális valóságon alapuló mesekönyvével, a Wonderbookkal, melyet J. K. Rowling írőnővel, a Harry Potter sorozat szerzőjével közösen fejlesztett ki. A Playstation 3-hoz csatlakoztatható varázskönyvre idén karácsonytól sorra jelennek meg a digitális, interaktív mesék – az első közülük a roxforti varázslótanoda világát megidéző Book of Spells.

A ruha és a könyv mellett népszerű ajándéknak számítanak a műszaki termékek is. A középiskolás korúak számíthatnak leginkább mobiltelefonra és videojátékra, míg számítógépnek és walkmannek a felső tagozatos gyermekek örülhetnek majd. Mobiltelefont 100-ból 6, videojátékot 4 gyerek kap majd, míg számítógépet 3, walkmant pedig csak 1. A kerékpár nem sok szülőnek jut eszébe a hóesés közepette, 100-ból mindössze két gyermek kap majd, ők is inkább a legfiatalabbak közül.

Az óvodások és alsó tagozatosok között 100-ből 4 gyermek nem kap majd ajándékot, emellett a felső tagozatosok 8, a középiskolások 11 százaléka sem talál majd semmit a fa alatt a felmérésben részt vett szülők elmondása szerint. Természetesen sok szülő készül „egyéb” ajándékkal is, a kreatívabbak saját készítésű dolgokkal.