Az ABC Data lett a Xiaomi okostelefonok forgalmazója az EU országokban
Az ABC Data - az egyetlen, a közép-kelet-európai régió mind a nyolc kulcspiacán közvetlenül jelenlévő - IT és szórakoztatóelektronikai disztribútor kínálatában először az Xiaomi Mi5, a Xiaomi Redmi Note 3 és a Xiaomi Redmi 3S modellek jelennek meg, majd a következő évben a kínálat várhatóan olyan termékkategóriákkal bővül, mint a fitness csuklópántok, audio termékek és hordozható töltők.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Xiaomi - a világ egyik leggyorsabban fejlődő vállalata, amely csupán néhány év alatt globális piaci szereplővé vált - az ABC Datát választotta első hivatalos forgalmazójának az Európai Unióban. Meggyőződésem, hogy új partnerünk magas minőségű, de megfizethető termékei gyorsan nagy népszerűségre fognak szert tenni az európai fogyasztók körében” - mondta el Ilona Weiss, az ABC Data S.A. igazgatótanácsának elnöke.
Az ABC Data eleinte az X-KOM lengyel vállalatnak szállítja a márka termékeit, ugyanakkor a bejelentéssel párhuzamosan megkezdte partnereivel a további értékesítési csatornák kiépítését.
„Lengyelország, és Közép-Kelet Európa további országai a nagy felvevő-potenciál és magas növekedési kilátások miatt fontos terület vállalatunk számára. Szeretnénk ezeket a tendenciákat maximálisan kiaknázni a stratégiai célkitűzéseink elérésében és nagy örömünkre szolgál, hogy ebben olyan tapasztalt és erős partnerre találtunk, mint az ABC Data” - mondta el Alex Wu, a Xiaomi KKE régióért felelős értékesítési igazgatója.
Az IDC és a PMR piackutató vállalatok előrejelzései alapján az IT termékek disztribúciójának piaca 2018-ig Nyugat-Európában 5%-kal fog nőni (a jelenlegi 95 milliárd dolláról 100 milliárd dollárra), ezzel szemben a közép- és kelet európai régió bővülését 20%-ra prognosztizálják (15 milliárd dolláról 18 milliárdra).
Az ABC Data a megállapodás értelmében Lengyelországban kezdi meg a Xiaomi termékek forgalmazását, de a közeljövőben várhatóan az együttműködést további EU országokra is kiterjesztik, amelyekben jelen van a vállalat (Csehország, Észtország, Litvánia, Lettország, Románia, Szlovákia és Magyarország).
„Globális partnereink azért választanak minket, mert az ABC Data az értékesítési csatornák egyedülállóan széles hálózatával rendelkezik a közép- kelet európai régióban. Egyrészt vállalatunk a mind a nyolc kulcspiacon jelen van, másrészt több mint 13000 viszonteladóval állunk kapcsolatban ezekben az országokban. Mindez párosul egy fejlett logisztikai infrastruktúrával. A Varsóban, Sosnowiecben, Bukarestben, és Budapesten található raktáregyégeink lehetővé teszik a rendkívül rövid szállítási időket a régió teljes területére” - folytatta Ilona Weiss.
Az ABC Data méretének és az erős piaci pozíciójának köszönheti, hogy elnyerte a Xiaomi termékek forgalmazásának lehetőségét a lengyel piacon. A piacvezető vállalat Lengyelországban 23%-os piaci részesedéssel rendelkezik az IT és szórakoztató elektronikai eszközök piacán, és 60%-ot birtokol a távközlési szolgáltatók szegmensében. Mindez fontos érték a Xiaomi márka számára a okostelefon piacon való pozíciójának megerősítésében.
„Lengyelországban az okostelefonok végfelhasználók felé történő értékesítésének több mint fele a távközlési szolgáltatókon keresztül történik. Lengyelországban minél nagyobb egy vállalat részesedése a telekommunikációs szolgáltatókat célzó szegmensben, annál gyorsabban lehet fejlődni, illetve alapot építeni a szomszédos piacokon történő megjelenésre. Minderre készen állunk és bízunk benne, hogy az ABC Data ezen a területen is tudja majd támogatni a Xiaomit” - tett hozzá Ilona Weiss.
A globális partnerek hatékony kiszolgálása érdekében az ABC Data idén új - az értékesítés, logisztika, pénzügy, és kommunikáció területeit felölelő - regionális menedzsment struktúrát épített ki, amely - a cseh, litván, szlovák, román, és magyar leányvállalatok támogatásával - lehetővé teszi a nemzetközi üzletmenet leegyszerűsítését.
„Az ABC Data befektetéseinek minden partnerünk haszonélvezője, és a Xiaomi stratégiája tökéletes összhangban van az üzletfejlesztési politikánkkal. Mindez arra is rámutat, hogy a globális vállalatok szemüvegén keresztül nézve a KKE országok már nem számítanak perifériának, sőt egyre nagyobb hangsúllyal esnek latban az üzletfejlesztési stratégiák kialakításában” - mondta el Ilona Weiss.