Heroes V – Tribes of the East - To Honor our Fathers – Collecting Bones
Első küldetés: Collecting Bones
A térkép mérete: normál
Maximum szint: nincs
Nehézségi mutató: 5/4
Patch: v3.0
Végre elérkeztünk személyes kedvencemhez a Stronghold kampányhoz. Itt aztán igazán komolyan foglalkozhatunk az orkokkal. A megfelelő skillek összeválogatását már megtárgyaltuk a Prológus részben, de foglaljuk össze tömören még egyszer: a Leadership és Luck kombinációja remekül beválik.
Ha ennél is többre vágyunk és lehetőségünk adódik érdemes az Attack és a War Machine felé nyitni. Ez a kettő ugyanis valójában egy nagyon erőteljes alternatív stratégiát tesz lehetőve, a " Triple Flaming Ballista"-t (a balliszta egy helyett háromszor, sokszoros erővel és lángoló nyilakkal lövöldözik, ha emellé beüt a Luck is, akkor… emlékezzünk Orlandóra és Delebre) Ezt részletesebben azonban a második küldetés során fogjuk tárgyalni. Vethetünk ezen kívül egy pillantást a skill wheelre is, mely eligazít, ha kétségeink volnának. Gotai kezdésképp már rendelkezik Shouttal, mely a Sorcery ork megfelelője, így mindjárt hat skillünk van. Nincs azonban olyan hatalmas ork hős, akit kikiálthatnánk tökéletesnek, vannak azonban mindenfele Memory Mentorok, akik segítenek felkészülni a ravaszabb csatákra.
Valamilyen okból az előző ork vezér Quroq (akivel már a Prológus során részletesebben megismerkedtünk) áldozatul esett Alaric-nak, az alacsony, de veszedelmes cleric-nek. Halála előtt azonban Quroq megkérte Gotait (minket), hogy bosszuljuk meg halálát. Gotai azonban mindössze húsz esztendős és egy senki a klánban. Mint ahogy az Raelag esetében is tettük az eredeti Heroes V negyedik kampányának első küldetésében, itt is ki kell vívnunk mindenek előtt a vezető pozíciót kihívónk legyőzésével.
A verseny igazán egyszerű és akciódús – akinek sikerül elsőként ezer fejet levadásznia, az nyer. A skalpok gyűjtésére két lehetőség kínálkozik: vagy Haven lényeket mészárolunk 8még a griffek is számítanak) vagy felgyújtunk néhány tanyát. Ez utóbbi módszer különösen hatásos, ugyanis mindegyik Peasant’s Hut körülbelül 80 koppal járul a sikerünkhöz. Figyelni kell azonban arra is, hogy az 1000 koponya begyűjtése nem jelent még azonnali győzelmet. A trófeákkal ugyanis vissza kell kocogni a bázisra, hogy ott Kujinnak, a sámánnak bejelentsük a diadalt.
Ellenfelünk csupán egy van: Kragh. Amennyiben heroic szinten játszunk a verseny fair voltát erősen kétségbe vonhatjuk konkurensünk seregét látva, hiszen Kragh körülbelül Gotai erőinek háromszorosának birtokában száll síkra. Ebből kifolyólag, míg Kragh minden különösebb probléma nélkül lerohanhatta bármelyik semleges csapatot, addig Gotainak gondosan kellett mérlegelnie minden lépését. Problémás az is, hogy heroic-on egyik másik semleges csoport ÓRIÁSI (kb. 200+ koponya), így Kragh-nak nem kell sokat keresgélnie,hogy összeszedjen ezret belőlük.
Ráadásul látva, hogy lehetőségeink alig-alig behatároltak, nyilván nem csak túlélni szeretnénk az első küldetést, hanem profitálni sem volna rossz belőle. (EXP, stat pontok, továbbvihető varázstárgyak) A stat boostok szokás szerint (R)-rel vannak jelölve a térképen. Varázstárgyak tekintetében csak egyetlenegy van, amit a későbbiekben is hasznosíthatunk: a Lion’s Spirit szett nyaklánca. Orlandón már megfigyelhettük micsoda erővel rendelkezik!
Kezdésnél ellenfelünkkel együtt az (1)-es pontnál állunk. Az egész küldetés során nem lesz lehetőségünk új egységeket sorozni, így vessük bele magunkat azonnal a vérengzésbe.
Amint elrajtolnánk és elhagynánk a bázisterületet a kapun keresztül (zöld négyzet a térképen) megállít bennünket Kujin. A sámánnő azonban nem épp tisztességes ügyben jár erre: megtanít minket csalni! A hivatalos csalás pedig nem más, mint néhány goblin megvesztegetése. Ezek a bizonyos készséges goblinok a térképen a kettes szám alatt találhatók és 5000 arany fejében hajlandóak 150 koponyát ellopni Kragh-tól.
Alacsonyabb nehézségi szinten azt ajánlanám, hogy szaladgáljunk körbe minden stat boost begyűjtéséhez, a gyilkolást a szintlépésekhez igazítsuk és csak akkor ügyeljünk a koponyákra, ha nagyon muszáj. Ha kezdenénk lemaradni, akkor vesztegessük meg a goblinokat és máris jobbak az esélyeink. Heroic szinten azonban olyan piszkosan kell játszanunk, ahogy csak tudunk. Még emellett sem árt azonban a számtalan biztonsági mentés valamennyi fontosabb lépésünk előtt és után, így talán egy marékkal kevesebb hajat tépünk ki, ha éppen egy napon veszítünk, hiszen nem kell az egészet előröl kezdeni.
Milyen mocskos eszközök állnak rendelkezésünkre? Először is kövessük Kragh-ot bármerre is jár és gyűjtsük össze előle az összes egyszerűen megszerezhető koponyát (1. és 3. szintűeket), még mielőtt ő tenné. Ha Kragh elpusztít egy nagyobb csoportot, mely mögött kincs rejtőzik szerezzük meg a pénzt egészen 5000 aranyig, hogy legyen mivel megvesztegetni a goblinokat. Ezt követően mehet az összes többi EXP-be, hiszen ebben a küldetésben nincs határ. Ezzel egy időben igyekezzünk annyi stat boost pontot meglátogatni utunk során amennyit csak lehetséges. Nagyon valószínűtlen, hogy később bármiért is lenne időnk visszajönni. Ha ügyesen lavírozunk csak a nyugati végen marad ki a Spellpower +1 vagy valami más, míg az összes egyéb helyet felkereshetjük. Az (S)-sel jelölt Stable ezúttal több mint hasznos!
Megjegyzésként hozzátenném: a goblinok és a kentaurok a küldetés vége felé már nyugodt szívvel feláldozhatóak, hiszen nincs boss fight. Érdemes továbbra is 1-1-1 egységet leszakítani az ellenfél lépéseinek elnyelésére, így minimalizálhatjuk a veszteségeket. Ezen kívül szeretnénk annyi Warriort életben tartani, amennyit csak lehet. Ez ugyanis valójában egy másodlagos feladat: ha több mint a felük életben marad a küldetés végéig, akkor még viszontláthatjuk harcosainkat a harmadik küldetés során.
Ha Kragh nem kelet felé indul el, akkor szakadjunk el tőle és száguldjunk a nyakláncért a hármas pont alatt. Ha azonban elmulasztjuk a nyaklánc megszerzését sem kell búslakodnunk, akad ugyanis még egy belőle a harmadik küldetés térképén. Ezen túl egy rakás remek varázstárgy bujkál még ezen térképen nem érdemes azonban ezekért sem vérre menni, hiszen egyik sem válhat hasznunkra a későbbiekben.
Mi a teendő, ha Kragh összeszedi az 1000 fejet és elindul vissza Kujinhoz? Itt jön a legjobb rész! Természetesen Kragh hatalmas sereggel szaladgál, tele íjászokkal, így jóval előttünk eljut idáig. Ennek ellenére azonban az AI elég naiv ahhoz, hogy itt megelégedjen magával és elkezdjen visszavágtatni a törzsterületre a győzelemért.
Éppen ezért nincs más dolgunk, mint kivárni azt, hogy Kragh mindössze egy körre legyen Kujintól, s ekkor megvesztegetni a goblinokat. (2) Így Kragh 1000 koponyájából 150 hozzánk vándorol. Ekkor Kragh kevesebb fejjel rendelkezik, mint ezer. Kénytelen hát újra elindulni és keresni még néhányat, majd újra megtenni az utat hazáig. Ez a legrosszabb esetben is egy teljes hetet nyer nekünk. Ez alatt remélhetőleg még néhány stat boostot felkereshetünk vagy legalább nekünk is sikerül elérni az 1000 koponya begyűjtését. Figyeljünk arra is, hogy a bázisterület kettő bejárattal rendelkezik, melyeket zöld négyzetek jelölnek.
Egyébként akad egy kétirányú portál a térkép délnyugati csücskében (I), mely északra visz minket a Hill Forthoz. Ezen kívül egészen északon egy Sylanna Ancient is található. A erdei út azonban gondosan el van rejtve, ha keresni szeretnénk valahol a megvesztegethető goblinok környékén (2) tegyük. Ennek ellenére azonban nem látom értelmét annak, hogy a napokat erre pazaroljuk. Végül pedig a W alatt egy Witch Hut rejtőzik, ahol talán egy hasznos skillt is elsajátíthatunk.
Az én esetemben Gotai a 22. napon jelentkezett ismét Kujinnál, míg Kragh az ő köre szerinti 22. napon érkezett. Túl későn! HA!