Kína vásárlással ünnepli a Szinglik Napját
Azok számára, akik rendszeresen böngészik a külföldi internetes áruházak kínálatát újabb és újabb termékek és kedvezményes ajánlatok után kutatva, talán nem ismeretlen a Szinglik Napja, Kína legjelentősebb e-kereskedelmi eseménye. A külföldi webshopokból rendszeresen rendelő fogyasztók[1] a globális e-kereskedelem növkedésének fontos mozgatórugói (általánosságban elmondható, hogy körülbelül kétszer annyit költenek, mint azok, akik csak belföldi áruhazakból rendelnek árucikkeket), és ők tudják, a Szinglik Napja nem csak a kínai fogyasztók számára jelenthet jó vásárt.
Miről szól a szinglik napja?
A Szinglik Napját valószínűleg az Egyesült Államokban ismerté vált Cyber Monday inspirálta. A hálaadás másnapján megtartott esemény 2005 óta létezik. Ezen a napon tömegek állnak sorban az üzletek előtt, vagy böngésznek online, hogy hihetetlenül kedvezményes árakon vásároljanak. Az ötlet évről-évre egyre több piacot hódít meg, arra ösztönözve a kereskedőket, hogy ehhez hasonló kedvezményes vásárlási lehetőségekkel növeljék eladásaikat. Érdekesség, hogy eredetileg a kedvezményes vásárlási lehetőségeket népszerűsítő kampányokkal főleg egyedüálló személyeket céloztak meg, mostanság viszont már mindenki számára vonzó ajánlatokkal halmozzák el a vásárlóközönséget. Némiképp ellentmondásos is, hogy a szinglik napján vásárló Kínaiak 60%-a házas ember és csupán egy negyedük egyedüálló. Akárhogy is November 11-e mára az online vásárlás nagynapjává vált, amikor számtalan felületen találkozhatunk kihagyhatatlannak tűnő alkalmi vételekkel.
Amit a Szinglik Napjáról még tudni érdemes:
- A mai Szinglik Napja anti-Valentin Napként indult a 90-es években
- Bár a legtöbb embernek az Alibaba online áruház jut róla eszébe, valójában néhány magányos kollégista diák találta ki
- Azért esett a választás november 11-ére, mert a számjegyek (11.11) négy magányos pálcikára emlékeztetnek
Miért érdemes fontolóra venni, hogy a Szinglik Napját kínai webshopokban töltsük?
Online értékesítés tekintetében Kína a világ leggyorsabban növekvő piacai közé tartozik, várhatóan a szektor 650 milliárd dollár bevételre fog szert tenni 2020-ig.
„Évről-évre egyre több magyar találja vonzónak az online és a határokon átnyúló vásárlást. A PayPalnek köszönhetően az ázsiai országokból történő vásárlás nem csak kényelmes, de mindenekelőtt biztonságos is” - mondta Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet-európai piacokért felelős értékesítési vezetője. „A magyarországi fogyasztók lassan felismerik, hogy a megbízható fizetési rendszerek, és kínai online kasszák használata nagyon hasonó a helyi megoldásokhoz” - tette hozzá.
Legyen szó belföldi, vagy küldöldi webshopból, a PayPal egy kényelmesebb és biztonságosabb vásárlási élményt nyújt a fogyasztóknak, mivel ha valaki egy termékért PayPallel fizet és a megrendelt árucikket később bármilyen oknál fogva visszaküldi az eladónak, a PayPaltől indoklás nélkül visszaigényelheti az árucikk árát és szállítási költségét is.[2]
A Közép- és Kelet-Európára vonatkozó kondiciók, további információk itt olvashatók: https://www.paypal.eu/returns/.
[1] Azok a fogyasztók, akiknek az éves online költésének több mint 10%-a külföldi webáruházban történik. Forrás: Ipsos/PayPal 2014.
[2] Három visszaküldés, maximum visszaküldésenként 9400 Ft értékben. A visszatértítés a PayPal Pte. Ltd és partnere a TELUS International Europe ajánlata. A szolgáltatás év végig (2015. december 31.) érhető el. A Közép- és Kelet-Európára vonatkozó kondiciók, további információk itt olvashatók: https://www.paypal.eu/returns/.