Witcher 2: Assassins of Kings

 A sikeres első rész után a lengyel fejlesztők hamar bejelentették az Assassins of Kings-et, azaz a második részt. Azóta már rengeteget tudunk a játékról. Most itt egy újabb adag info ezúttal magától Tomasz Goptól.

A Witchert az apróságok tették naggyá, azok a részletek, melyektől igazán RPG egy RPG. Maga a sztori, a karakterek nem voltak kiemelkedőek, harcban is láttunk már hasonlót. Viszont egy játék sem jut eszembe, amelynél még a jelentéktelenebb járókelőkkel is ennyit lehetne beszélgetni, ha nőnemű az illető esetleg még messzebb is jutni. Számomra a műfaj örök kedvencévé vált, hasonló élményt csak a The Elder Scrolls IV: Oblivion nyújtott.

A fejlesztők ígérete szerint hasonló apróságokra számíthatunk a második részben is, még ha ezeket nem is kapjuk vissza. Komolyabb hangvételű és hozzállású játékra kell számítani, mely még összetettebb és az előzőnél is zordabb történettel kecsegtet. Más téren pedig egyszerűsödés várható, a varázsitalok keverése és az inventory is teljesen át lesz írva, a könnyebb és gyorsabb kezelhetőség érdekében.

 

A grafikai motor, mely az elődnél a BioWare Aurora motorjának átírásával készült, ezúttal teljesen saját fejlesztés lesz. Ez hatalmas területeket ígér, a CD Projekt (a Witcher fejlesztője) szerint a 2. rész egy területébe többször is belefér majd bármelyik helyszín az első játékból. Nos kíváncsian várjuk, hogy oldják ezt meg a gépigény nagy növekedése nélkül, reméljük sikerül majd. Emellett látvány terén is javulást ígérnek, ami valljuk be eddig sem volt rossz.

 Az előd harcrendszere, habár szerintem sok újdonságot nem hozott, kapott hideget és meleget is. Rendkívül látványos és élvezetes harcokat álhettünk át, a fejlesztők ígérete szerint ez most sem lesz másképp, viszont alaposan megvizsgálják és kijavítják a korábbi hibákat.

 

 

 És akkor egy kicsit a történetről is. A Witcher 2 ott folytatódik, ahol az 1 véget ért, a király megmentése után. Azóta a fajok közti ellentétek még erősebbé váltak, ennek ellenére Temeria politikai helyzete régóta a legstabilabb. Ez számomra kicsit érthetetlen, de majd meglátjuk. A helyszín azonban teljesen új lesz, a régiek közül egy sem fog szerepelni a 2. játékban, Geralt barátai viszont fel fognak bukkanni és csatlakozni is hozzánk egy időre. Csapattársakat is kapunk, akiket írányítani nem tudunk majd, de jelentős szerepük lesz egy-egy csata kimenetelében, sőt az egész történet végkifejletében is. A CD Projekt állítása szerint rengeteg nagyszabású, a sztorit teljes egészében befolyásoló döntés elé kerülünk majd a játék során, melyek mindent megváltoztathatnak.

 

 

 Ez alapján az Assassins of Kings még az elődnél is nagyszerűbb és jobb lesz, a fejlesztők olyan játékot ígérnek, melyet sokáig fogunk még emlegetni. Ha a fentieket sikerül teljesíteniük könnyen így is lehet és a 2011 év játéka címre is jó eséllyel pályázhat.  

A megjelenés 2011 első negyedévében várható.