The Elder Scrolls V: Skyrim - Minden amit tudni lehet

Mióta a játék készítését hivatalosan is bejelentették, a Bethesda folyamatosan osztott meg különböző információkat a játékosokkal. Ezek önmagukban nem voltak nagy horderejű hírek, ha összerakjuk őket viszont elég sokat tudunk a Skyrimről. Ezeket most összegyűjtöttük és megosztjuk olvasóinkkal. 

 Kezdjük azzal, amit talán elsőként tettek közzé. Ez a játék borítója volt, mely egy különös, idegen nyelvű, ismeretlen abc-ben íródott szöveget tartalmazott. A fordítást viszont nem ismertették, csak némi segítséget a megfejtéshez. Végül kiderült, hogy a játék alaptörténetéről tudat velünk ezt-azt. A versike itt olvasható angolul:

Dragonborn Dragonborn
By his honor is sworn
To keep evil forever at bay
And the fiercest foes rout
When they hear triumph’s shout
Dragonborn for hunger blessing we pray

And the scrolls have fortold
Of black wings in the cold
That when brothers wage war come unfurled
Alduin, bane of kings
Ancient shadow unbound
With a hunger to swallow the world

Eszerint Alduin, a királyok veszedelme fog elszabadulni, hogy elpusztítsa a világot, ahogy azt megjósolták. Főhősünk feladata lesz ennek megakadályozása. Ez igazából nem sok újdonságot tartalmaz, egyértelmű volt, hogy valami hasonló sztorit kapunk, ahogy az is, hogy mi leszünk a világ megmentői. A lényeg úgyis a részletekben lesz, ahogy annak egy jó szerepjátéknál lennie kell.

Következő részlet szintén a történettel kapcsolatos. A trailerben láthattunk egy rendkívül részletes falat, mely Alduin falaként ismert. A fal különböző részei a sorozat előző részeivel és a Skyrim sztorijával kapcsolatosak. Újabb infókat ismertet a gonosz megjelenésével és legyőzésével kapcsolatban. A fallal a játékban is találkozhatunk majd és a Bethesda állítása szerint kulcsszerepe lesz Alduin legyőzésében.

A falon látható a Red Mountain is, melynek a Morrovindben volt jelentős szerepe, van egy Oblivion kapu is, mely a negyedik Elder Scrolls-ból ismert. A Staff of Chaos is ott van, ami szintén egy fontos része Tamriel történelmének. A többi részlet a jövővel kapcsolatos, azaz Alduin megjelenésével és legyőzésével, ezeket, aki szeretné megnézheti a fenti képre kattintva, a nagy mértékű spoiler tartalom miatt viszont itt nem osztjuk meg.

Rengeteget tudni már a játék technikai részéről is. A Bethesda célja ismét egy olyan játék készítése, amit újabb 5 évig fogunk emlegetni (reméljük nem azért, mert akkorra tervezik a következőt). Ennek érdekében teljes felújításon esett át az Oblivionból megismert rendszer. A Skyrim a Creation névre hallgató motort fogja használni, mely olyan részletességet és realitást fog eredményezni, amilyet nem láttunk. Például a program figyelni fogja a körülöttünk lévő tárgyakat, azok kiterjedését, így például a hó aszerint fogja a földet érni, hogy mi, mennyire fedi azt, fa, tető alatt kevésbé. Hasonlóan időjárási effekt a szél is, melynek hatására a különböző tömegű tárgyak különböző mértékben fognak majd mozogni. A Bethesda ígérete szerint a fentiek csak töredékét képezik azoknak a grafikai, fizikai újdonságoknak, amik, ha lehet még reálisabbá teszik majd a Skyrim világát. Ehhez tartozik a hangok készítése is, erről a GameInformer készített néhány videóinterjút Mark Lamperttel, a részleg vezetőjével, melyeket itt lehet megtekinteni. Írásban legyen elég annyi, hogy a látottak alapján erre most sem lehet majd panasz, profi munkára lehet számítani, ami még realisztikusabb élményhez segít majd hozzá. Szerintem rendkívül fontos része egy jó szerepjátéknak a nem játékos karakterek. Itt a Radiant AI fog gondoskodni, hogy ne csalódjunk a játékban. Eddig még nem találkozhattunk olyan játékkal, ahol a világot benépesítő karakterek elfoglaltak lennének, most ez is változni fog. A készítők nyilatkozatukban azt állítják, hogy a környezetükhöz illő feladatokat fognak végezni ezek a karakterek, például erdei faluban fát vágnak, cipelnek, bányákban pedig értelemszerűen bányásznak. Fejlesztettek ezen szereplők reakcióin is, tehát velük való viszonyunk befolyásolja majd, hogyan reagálnak cselekedeteinkre, mondjuk ha lopunk tőlük. Hasonlóan kényes része a játékoknak a mozgás modellezése, a Havoc rendszernek köszönhetően itt is jelentős fejlődésre lehet számítani. Nem csak az élőlények, de élettelen tárgyak mozgása terén is.

Egy ilyen játékban elkerülhetetlen dolog a harc is, ezért a Bethesda nagy gondot fordított arra, hogy még jobb harcrendszert adjon a játékosoknak. Az első és talán legfontosabb változás, hogy mindkét kezünket aktívan használhatjuk majd, egyikbe fegyvert veszünk, másikkal varázsolunk vagy pajzsot tartunk benne. A különböző helyzetek különböző eszközöket kívánnak majd meg, így váltogatni kell majd mit is használunk éppen, ehhez egy gyorsmenü is a segítségünkre lesz. A különböző fegyver típusoknak különböző tulajdonságai lesznek, egyesek jóval nagyobb sebzésre képesek, mások pedig különböző effekteket hagynak hátra, mint a vérzés vagy kiütés. Természetesen hátrányuk is lesz a másikkal szemben. A varázslatok rendszere is változni fog, 85 varázslatot lehet majd megtanulni és használni, de a készítők a varázslatok kombinálásának lehetőségét sem vetették el. Ez gyakorlatilag végtelen számú varázslatot jelentene. Magát a használatát pedig pörgősebbé fogják tenni, ami rá is fér. Általánosságban is sokat fog változni a harcok üteme, az időzítésnek jelentős szerepe lesz, például a blokkolásnál időzíteni kell, hogy mikor tartjuk magunk elé a pajzsot, lehetőség lesz egy-egy ütés kikerülésére is vagy ellencsapást indítani egy blokkolás után a pajzsunkkal. Végre a lopakodásnak is lesz komoly haszna, tőrrel hátulról támadva tízszeres sebzést vihetünk majd be, ami jó eséllyel az áldozat halálával is jár majd.  Legnagyobb újítás viszont talán a sárkányüvöltések bevezetése lesz, ezek egyfajta varázslatok, különböző speciális hatással, amiknek igen nagy haszna lesz majd a játék során. Jelenleg ezek a változások, amikről tudunk, azonban korántsem biztos, hogy később nem fednek fel még többet.

Teljesen átalakul majd a menürendszer is, az Oblivioné, ha rossz nem is, de jó sem volt. A bethesda ezért úgy döntött elveti azt és egy újat készít a játékhoz. Céljuk az egyszerű és praktikus menü létrehozása volt, ami igazodik a Skyrim tulajdonságaihoz. A játék közbeni menü 4 fő opciót tartalmaz majd, ahonnan minden elérhető lesz, almenük rendszerével. A gyorsabb használat érdekében az előkészíthető varázslatok, eszközök számát sem korlátozták le 8-ra, mint az Oblivionban, helyette egy kedvencek menüt lehet majd előhozni, ahova jóval több tárgy, varázslat fér majd el. Emellé kapunk egy a Falloutéhoz hasonló képességrendszert is, ami meghatározza majd, hogyan érdemes harcolnunk, milyen vértet viseljünk és így tovább.

Az elmúlt 2 hónapban rengeteget tudtunk meg a játékról. A Bethesda által megosztottakból kitűnik, hogy sok változást és újdonságot hoz majd a The Elder Scrolls V: Skyrim. A 2011. november 11.-i megjelenési dátum egyelőre bombabiztosnak tűnik, így a kérdés az, a fentiekből mennyit sikerül majd időben megvalósítani. Reméljük mindet. Habár sokat tudunk, biztos, hogy nem mindent, idővel még többet fognak megosztani a játékkal kapcsolatban, ezekről hasonló formában titeket is tájékoztatunk majd.

 

A képekért és a teljes anyagért köszönet a GameInformer-nek!