Nem lesz több Gothic 4

Arcania Gothic 4

Bevezetésként mindenekelőtt egy kedves ismerősöm szavaival szeretnék élni:  

"Az Arcania: Gothic 4 hiába gyönyörű játék, hiszen szinte depresszióba kerget az egyszerűségével, urambocsá' a hülyeségével. Éppen ezért gondolom úgy, hogy nagyon nagy erőfeszítések árán játszanám csak végig, várva és örökké reménykedve abban, hogy hirtelen kinyílik a játék, és fejlődik egy nagyot a szemem láttára. Ez abszolút nem a fejlesztő Piranha Bytes hibája, akik elvesztették a jogaikat a kiadó JoWood-dal szemben. Viszont a dolog pozitív oldala, hogy egy sokkal érdekesebb Risen projekt felé fordultak."

Visszatérve az Arcania elég sikeres ahhoz, hogy egy standalone kiegészítőt megéljen, amely a Fall of Setarrif nevet kapta a keresztségben, és 10 óra újabb kalandot ígér a szörnyektől hemzsegő világban. Első hallásra mindez egy felettébb soványka "OK" -val letudható, bár a marketing szövegben az áll, hogy " egészen a végéig nem tudhatjuk, hogy Setariff miként is bukott meg". Bár ezt a bukást egy kicsit talán másként is hajlamosak vagyunk értelmezni, ha figyelembe vesszük a kiadó helyzetét...

Például a játék sajnos komolyabb késéssel érkezik, amelyet anyagi gondokra vezethetünk vissza. A JoWood ezt úgy kommentálta, hogy "a jogi háttérrel voltak gondok, az Arcania - Gothic 4 tisztázatlan helyzetet teremtett a BVT alapítvánnyal való kapcsolatban, akik a financiális hátterét biztosították a fő játéknak is."

A BVT egy befektető cég, egy olyan külön divízióval, amely csak a játékokra specializálódott. A Wikipedia idevágó részében azt is olvashatjuk róluk, hogy a Neverwinter Nights 2 gondozásából is kivették anyagi részüket. Tisztán látható, hogy valami nagyon rossz útra keveredtek, talán épp magával a pénzügyi támogatással kapcsolatban, vagy esetleg amiatt állt elő a krízis, mert a JoWood úgy költötte el a kapott összeget, ahogyan. Vagy a dolog mindössze a kiadó siralmas helyzetével és balszerencse-sorozatával hozható összefüggésbe - hiszen a JoWood pénzügyi segítséget kért, erre most kénytelen a felszámolással szembenézni, hacsak nem találnak sürgősen befektetőket. Az új támogatóknak azonban jócskán ki kéne nyitni a pénztárcájukat, ugyanis nem kevesebb mint 5 millió dollárral kellene kisegíteni a kiadót.

Az utolsó játék pénteken jelenik meg. Aztán nincs több. Bár lehetséges, hogy akad majd befektető, és viszontlátjuk még a Gothic címet, ám egyelőre nem valószínű a dolog.