Megalakult Magyarország első esporttal foglalkozó hivatalos, szakmai munkacsoportja

Az Esport Szakmai Egyesület (ESZE) legfőbb célja az esport hazai fejlesztésének, elterjedésének elősegítése, a profi, nemzetközi szinten is megjelenni képes magyar esport csapatok szakmai és anyagi támogatása, és a kompetitív videójátékok elismertetése. A szervezet a legkülönbözőbb szakterületek képviselőit tömöríti egybe. Kiemelt kommunikációt folytat az esport világát érintő döntéshozókkal és közösségekkel, miközben együttműködik az ország egyetemeivel,  informatikai középiskoláival is.

Magyarországon az elmúlt évtizedben több lelkes, alulról építkező kezdeményezés indult az esport képviseletére, ezen túlmutatva az ESZE egy olyan szakértői csoportot hozott létre, amely egy új, szakmai szintre emelheti az esportot hazánkban, közös platformot teremtve az érintett felek együttműködésére. “A számos tudományterületről érkező egyesületi tagok jogi, közgazdasági, orvosi-egészségügyi, IT-technológiai, üzletfejlesztési vagy akár technikai és versenysport szaktudásukat állítják az esport fejlesztésének szolgálatába, így a társadalom különböző rétegeinek érdekeit képviselve tesznek az elektronikus sportok magyarországi és regionális fejlődéséért” – mondta Tischler Márk, az ESZE elnöke.

- Az Egyesület többek között hozzájárul az esport nyújtotta különleges élmények terjesztéséhez, az iparág miatt létrejövő új karrierlehetőségek bemutatásához és a hozzá kapcsolódó szakmák elsajátításához szükséges képzésrendszerhez. Segít megteremteni azt a támogató, jogilag is körbehatárolt környezetet, ahol kiemelkedési lehetőséget, perspektívát jelent esportolónak lenni – nyilatkozta Kósa Gábor, elnökségi tag.

Az Egyesület már 2018-ban olyan többszintű országos bajnokságsorozatot indít, ami eddig csak a tradicionális sportok világában volt jellemző.

- A háromszintű versenyrendszer világviszonylatban is élenjáróként szervezi össze külön a középiskolai, egyetemi és az oktatásokból már kikerült versenyzőket, így egyszerre segíti elő a professzionális versenykultúra megteremtését és az utánpótlás-nevelést – mondta el Gáspár Péter esportoló, a The War Room vezetője és elnökségi tag, hozzátéve, hogy célkitűzésük szerint a Magyar Esport Bajnokság hazánkat Európa elektronikus sportközegének élvonalába helyezheti. - A sorozat keretein belül az esport világ szerelmesei olyan különleges helyszínre is ellátogathatnak majd, mint például a pécsi Zsolnay Kulturális Negyed. (További részletek a meb.hu oldalon hamarosan elérhetővé válnak.)

A szervezet az ország legelismertebb infós középiskoláival is együtt kíván működni (többek között: Neumann, Széchenyi, Jedlik, Katona), és támogatná az informatikatanárok továbbképzését, a szakoktatás korszerűsítését. Közös tárgyalások indultak több olyan, jövőbe mutató megoldásokra nyitott egyetemmel, mint például a Pécsi Tudományegyetem. Mindemellett az ESZE már most olyan támogatókat tudhat maga mellett, mint például az online tartalomgyártásra szakosodott Esport Universum, aminek stúdiókomplexuma innentől az Egyesület rendelkezésére áll. Az ESU több százezer magyar nézőnek havonta 200 órányi élő adást sugároz (hozzá köthető Magyarország első hivatalos esport bajnoksága is), de innen üzemel hazánk egyik legelismertebb esport-közvetítői csapata, a Magyar LoLTV és a Wotinfo.hu Twitch TV csatornája is.

Az Egyesület programjai, versenyei, pályázati kiírásai hamarosan elérhetők az esportegyesulet.hu honlapról.