Egy kis betekintő a Heart of the Swarm-ba

StarCraft 2

Várhatóan 4-6 új küldetés várja majd a játékosokat a StarCraft II kiegészítőjében, a Heart of the Swarm-ban, melyben Kerrigan ismét a Zerg-ekkel cimborál. Ugyan a Blizzard-nál nem mondták miért, de úgy tűnik a hölgy azon dolgozik, hogy minél több nyálkás barátját újraegyesítse a vezetése alatt.

A kiegészítőben Kerrigan egy teljesen irányítható, használható, fejleszthető hős egység lesz a Heatt of the Swarm összes küldetésében.

A kiegészítő a multiplayer módban is újításokat hoz majd: új térképek és egységek lesznek elérhetőek, de konkrétumokat nem árultak el. Ezzel együtt a Battle.net is átesik majd némi ráncfelvarráson, és egy rendezett Market lesz belőle, ahol a játékosok könnyebben és gyorsabban vásárolhatnak majd új elemeket.

A Blizzard bemutatott két küldetést az új kampányból, melyben némi változás történt a dolgok eddig működését tekintbe. Míg a Wings of Liberty-ben JimRaynor-t követtük, akinek elsődleges célja Kerrigan megmentése, valamint a megalomániás Arcturus mengsk legyőzése volt, a Heart of the Swarm-ban minden Kerrigan-ről szól.
A csillagok között utazik egy Zerg leviatán “hajóval”, de nem lesz lehetősége Raynor-hoz hasonló módon mászkálni, illetve karakterekkel érintkezni. És ennek nem csak az az okda, hogy a Zerg leviatán egy olyan lény, melyet senki nem akar belülről látni.

Úgy tűnik, a Blizzard teljesen kihagyja a küldetések közötti mellékszálakat. Ehelyett Kerrigan leszáll a bolygókra, és azoktól függően a háttér megváltozik. A háttérben láthatjuk majd, ahogy néhány Zerg-gel társalog. Egyik oldalon a küldetések elírása, másikon pedig a fejlesztések lesznek elérhetőek.

Mint ezelőtt, most is minden teljesített küldetés után új egységek és fejlesztések lesznek elérhetőek. A Heart of the Swarm-ban DNS molekulákat lehet majd nyerni a bolygók felszínét bejárva, valamint az őslakosokat legyilkolva.  Ugyan erősebb páncéllal és támadásokkal elláthatjuk az egységeket, az igazi fejlődés mutáció során lesz elérhető.
Amint elég erőforrással rendelkezünk, a mutáció lehetősége megnyílik, és két lehetőséget kínál fel. Egy Roach esetén gyorsabb gyógyulás, illetve beásott állapotban történő mozgás képessége szerezhető, amellett, hogy minden gyilkolás után gyógyul.

A Zergling mutációjával elérhető, hogy ráugorjon az ellenségekre, akik a közelébe merészkednek, a Baneling pedig halála esetén nem felrobban, hanem két kisebb Baneling-gé szakad.

Ezek azonban csak single palyer lehetőségek.

A küldetések szerkezete valószínűleg megmarad a Wings of Liberty-ben látottakhoz hasonló formában, ami sokkal érdekesebbé teszi annál, mint hogy egy hatalmas hordával gyakorlatilag letaroljuk az egész pályát. Például egy, a Char-on játszódó küldetés során Kerrigan-nek összetört tojásokat kell gyűjtenie, melyek a térképen szétszórva helyezkednek el, még mielőtt a lázadó Za’gara szerezné meg azokat. Természetesen ezalatt a bázis támadás alatt áll majd. Lehetőség lesz Za’gara megölésére is, ám a karakter újra meg fog jelenni, de addig is lehetőség lesz zavartalanul gyűjtögetni a tojásokat.

Egy másik, Kaldir-on játszódó küldetés során viharok sújtják a bolygó felszínét minden percben. Kezdetben a hóvihar megfagyasztja az egységeket, de miután elég DNS molekulát gyűjt össze az ember, ellenállóvá válik a hideggel szemben és folytathatja a harcot, még hóvihar esetén is. Ezek később még jó jönnek, mivel a Protoss-ok is a bolygón garázdálkodnak, és a jelenlétedről akarnak árulkodni. Ennek megakadályozásához három tornyot kell majd lerombolni, melyek azonabn erősen védettek lesznek.

A küldetések során Kerrigan leginkább úgy fog viselkedni, mint egy Warcraft 3-ból kilépett karakter, azonban a küldetések között eltelt időben erősödni, fejlődni fog, és új képességekre tesz majd szert, melyeket a csatatéren lehet hasznosítani.

A játék jelenleg négy különféle képesség csomagot tartalmaz, melyek közül csak egyet lehet választani a küldetések előtt.