WarCraft 3

A Blizzard ismét nagyot alkotott. Mint a Starcraft: Brood War esetében itt sem csupán egy gyenge kiegészitöröl beszélhetünk, amit szinte unalmas végigjátszani és a hálo része sem változott. Éppen ellenkezöleg. A végigjátszás része rendkivül izgalmas, több szálon fut és nagyobb csavarok vannak benne mint egy összetett német mondatban. A hálozat, illetve a netes rész pedig teljesen átalakult (persze stratégiailag). Már nem olyan jok a régi stratégiák, minden fajnál ujakat kell alkalmazni és persze rengeteg uj pálya, creep és varázslat.

Minden faj kapott egy uj höst, igy négy hös közül kell kiválasztanunk azt a hármat, amellyel szeretnénk játszani, de ha ez nem lenne elég rengeteg pályára került egy Tavern amiben tövábbi 5 hös közül választhatunk. Ezzel az érdekes ujitással azt érték el, hogy a megszokott höskombináciok most teljesen átalakultak, mivel kilenc hös közül lehet választani hármat. Minden faj kapott még két uj egységet is, amelyek részben varázslo egységek, részben pedig harci egységek, a katapultok pedig uj kinézetet kaptak. Megjelentek uj tornyok, arányosan elosztva a fajok között és mindenkinél megjelent egy goblin épület, amiben tudunk vásárolni teleportot, életet, manát és mindenki vehet speciális tárgyakat. Az elfek például vehetnek egy gömböt, ami egy kis idöre éjszakát csinál a nappalbol. Az élöhalottak meg tudják rontani a földet, igy nyugottan bépithetik az ellenséget towerekkel :) Az emberek tornyokat vehetnek, ami a hös inventoriában foglal helyet és bárhot megépithetö parasztok segitsége nélkül, az orkok pedig ugyanilyen modon épithetnek városházát. Rengeteg uj varázslat, varázstágy és képesség került bele a játékba. Az élöhalottaknál a pok például be tud bujni a föld alá és ilyenkor láthatatlan, ráadásul gyogyul is. Ez rendkivül hasznos a csatában. Fontos ujitás még az is, hogy nem kaphato Dispel Magic a Goblinban, de minden faj valamely egysége rendelkezik a képességgel. A különbözö egységek sebzései és pajzsai is átalakultak. Gyakorlatilag annyira átalakult a stratégia, hogy szinte egy uj játék jött ki. Elöfordul, hogy aki a Reign of Chaos-ban rendkivül jo játékos volt, az szinte semmit nem tud a Frozen-ban. Ez azt bizonyitja, hogy a Blizzardnál tudják, hogy kell játékot csinálni.
A végigjátszás része elég érdekesre sikeredett. Közvetlenül Archimonde legyözése után kapunk egy kis elf sereget és Illidant kell üldöznünk. Ö viszont felébreszt egy uj (nem játszhato) fajt a Nagákat. Kiderül, hogy Archimondot szolgálják, de ez csak késöbb. Az emberek csapatánál valojában félig ember, félig elf csapatot kell irányitanunk. Elég érdekes a sztori, mivel a végére ugy tünik, hogy Illidan a jo és az öt üldözö elfek a rosszak, majd ismét egy csavar. Végül is ott tartunk a vége felé, hogy a végsö csatát két csapat vivja meg, de a ROC-al ellentétben (ahol, a jok és a rosszak harcoltak /human-orc-elf vs undead/) itt viszont van egy rossz és egy rosszabb csapat :). Vagyis a végsö csatát Illidan és Artas vivja meg. A démon Illidan Archimondot a fögonoszt szolgálja, mig Artas az élöhalottak vezére.
3 fajt kell sorban végigjátszanunk, ugy mint az elözöben. Itt az orcoknak nincs szerepük a történet szempontjábol, de kaptak egy külön küldetést. Az élöhalottak végigjátszása viszont rendkivül jo és nagyon érdekes. A történet két szálra bomlik. Egyszer ott van Artas, akit a Lich King irányit és folyamatosan vesziti az erejét, de ott van Sylvanas története is, aki mindenáron meg akarja ölni Artast, de végül is érdekesen alakul a DredLordokkal kötött szövetsége, illetve az Emberek csapatával kötött szövetsége is. Minden szereplö saját személyiséggel rendelkezik és ez rendkivül érdekessé teszi a történetet.
Az biztos, hogy nem egy gyorsan összedobott játékrol van szo. Remekül kidolgozott és eltalált játék.