Star Wars: Republic Commando
A mozikban már megjelent a Star Wars 3 - A sith-ek
bosszúja címu film. A Lucas Arts természetesen most is készít játékokat
a film kapcsán. Voltak már félresikerült kísérletek a film alapján
készült játékokra. Erre példa a Star Wars: Racer, mely a fogatversenyek
hangulatát próbálta vissszaadni. Az elso igazán sikeres játék a KotoR
sorozat 1 része, melynek hagyományait a nemrég megjelent
második rész követte. A második résszel majdnem egyidoben jelent meg
a Star Wars: Republic Commando. Ez a játék az FPS mufajt szélesíti.
Ebben a játékban ne várjunk se Jediket, se
Sitheket. Egy különleges, négy személyes "klónsereget" irányítunk. A
"különlegessékwgy hibából szermazik, a H-faktornak nevezett klónozási
mellékhatástól. (Nem olvasták el a tájékoztatót. :D) Jango Fett
fejvadászklónjainak legtöbbje tökéletesre sikerült, ami azt jelenti,
hogy a fejvadásznak tökéletes másai született. Ki vétel ez alól négy
humanoid, akinél bekövetkezett a H-hiba, tehát rendelkeztek saját
akarattal, öntudattal, gondolatokkal. Ebbol az négy klónból
kialakítanak egy speciális alakulatot, amit vész esetén vagy speciális
missióknál vetnek be. Ennek a csapatnak lennénk mi a vezetoje. A többi
klónnal ellentétben nekünk nem csak kódszámmal, hanem névvel is
rendelkezünk. A mi nevünk egyszeruen csak Boss. Kódszámunk:
RC-1138. Mi irányítjuk a csapatot, és persze mindig ránk marad a munka
java-része. Mellesleg megjegyezném, hogy hangunk teljesen hasonlít
Jango Fett hangjára, persze ez csak véletlen lehet :). Jobb kezünk
RC-1140, azaz Fixer.
O veszi át az irányítást csapatink felett
ha ne talán tán mi elesnénk a harc közepette. O ért legjobban a
terminálok, zárak feltöréséhez is. Harmadiktársunk RC-1207, vagyis Sev.
O abban a szerencsés helyzetben hogy a munkája a hobbija is. Egyszeruen
szeret ölni. Egy darabig vicces, utána inkább már félelmetes: precíz és
halálos, leginkább akkor ha távcsövön keresztül nézi az ellenséget. Ha
nincs más
megoldás az ajtókat, emelvényeket fel kell robbantanunk. Erre
legalkalmasabb emberünk RC-1262, Scorch. Kíválóan ért a nehézfegyverek,
ágyuk és bombák használatához. Társainknak egyszeruen tudunk
parancsolni. Célkeresztünk folyamatosan változik és a lehetséges
parancsok ikonjait mutatja. Ha kiadjuk a felajánlott parancsot emberünk
végrehajtja a melót. Hét féle lehetoséget ismernek embereink:
mesterlövészkedés, hackelés, robbantás, koncentrált tuzero, gránátozás,
ágyúzás, gyógyítás. Ha meghalnánk akkor sincs baj, Fixer átveszi a
parancsnokságot, mi pedig választhatunk hogy most gyógyítson meg
valamelyik emberünk, vagy eloször hajtsák végre a kiadott parancsott és
aztán leheljenek belénk életet. Persze ez mindaddig muködik míg van
emberünk aki meggyógyítson :). Fegyverarzenálünk elég szegényes. Van
egy DC-15s pisztolyunk, melybol sohasem fogy ki a loszer. Komolyabb
szerszámunk a DC-17m, melyre csatlakoztathatunk kiegészítoket, így ez
tulajdonképpen három fegyver: blaster módban golyószóró, ezenkívül
átalakíthatjuk mesterlövész fegyverre, anti-armor üzemmódban pedig
gránátokat lövünk.A grafika szép, a hangulat jó.
A játénak mégis vannak árnyoldalai: egyrészt nagyon rövid, mindössze 4-5 óra alatt végig lehet vinni, másrészt elég tahó módon fejezodik be, mindezt pedig azért, nehogy túl sok információt szerezünk a filmrol... Emelett érdemes feltelepíteni a játékot, könnyed kikapcsolódást nyújt Half-life közben...
A játénak mégis vannak árnyoldalai: egyrészt nagyon rövid, mindössze 4-5 óra alatt végig lehet vinni, másrészt elég tahó módon fejezodik be, mindezt pedig azért, nehogy túl sok információt szerezünk a filmrol... Emelett érdemes feltelepíteni a játékot, könnyed kikapcsolódást nyújt Half-life közben...