Hitman 2: Silent Assassin

A folytatás végre a kezemben! Ismét hosszu orák a gép elött, amint éppen egy bérgyilkos börébe bujva lopakodok végig a sötét folyoson, elö a fojtohur, a munka végeztével pedig irány a kijárat. Ja a G***S***-ban olvastam egy nagyon jo mondatot, ami tökéletesen lefedi a játék háttértörténetét: "Kopasz, génmanipulált, egy kisebb hadseregnek is elegendö skulot tárol a kerti fészerben - és nagyon be van pöccenve."
Hát akkor lássuk miröl is van szo! Az introbol kiderül, hogy Hitman az elözö részben feltárult multját és a vérengzéseket nem tudta megemészteni ezért most kertészként dolgozik egy kolostorban, Sziciliában. Ha valaki nem ismerné az elözö rész végét: H47-röl kiderült, hogy a 47 nem születési dátum, vagy valami ilyesmi, hanem gyártási szám. Ennek örömére elment, hogy megölje az örült tudost, aki génmanipulált, de ott nem csak vele találkozott, hanem még jo néhány klonnal is akik természetesen nem álltak ügye mellé, igy jöhetett a mészárlás.
A játék ugy indul, hogy 47 egyetlen barátját, Vittorio atyát "valaki" (az elején még ismeretlen személy) elrabolja, hogy megzsarolhassa vele és ily modon neki dolgozzon. 47 viszont inkább felveszi a kapcsolatot régi ügynökségével, akik segithetnek megtalálni.
Nézzük a grafikát. Nem veszélyes, akár már 16Mb-os kártyával eldöcög. Egy G4 MX440-esen pedig 800x600-ban maximum grafikán is tökéletesen fut. Az elözö részhez képest sokat javult a grafika. Nagyon szép, látszik, hogy adtak az aproságok szépitö erejére. Bár néhol nagyon látszik, hogy minden fal egyforma és van pár hiba is. Szerencsére többségében nagyon jol sikerült.
A beállitási lehetöségek elég jok. Széles a skála a grafika a hangok és a kezelöfelület terén is, a save/load opcio is fellelhetö (az elözövel ellentétben) és 3 nehézségi szint is van. Az elsön elég könnyen végigvihetök a pályák, van 7 mentési lehetöségünk, és a térkép is mindenkit mutat. A 2. fokozaton már csak 2 mentési lehetöségünk van, igy fokozva a játékélményt, a 3.-on pedig nem menthetünk a térkép pedig nem jelzi az ellenfeleket sem. Az MI erösödéséröl nem is beszélve. Nagyon örültem, amikor megláttam a mentés gombot, mivel az elözö részben nem volt és elég kellemetlen, ha a küldetés végén mondjuk azért veszitesz, mert a mesterlövész puska célkeresztjében van 4 célpont, de csak 1 az igazi, ja és csak egyszer löhetsz! Ilyen helyzetekben elég szerencsétlenül jön ki, ha nem a megfelelöt találod el és jön a "Mission failed" felirat! Ja és lehet szerezni bonusz mentéseket is, ha egy adott helyen ötletesen, már-már James Bond szerüen oldunk meg egy ellenfél kiiktatását. (Pl: Egy ajton át kell haladnunk, és egy ör védi!). Persze itt nem arra gondolok, hogy AK-t rántunk és Max Payne szerüen tunkolások közepette berontunk a terembe. Egyébként nagyon tetszett, hogy minden küldetést rengetegféleképpen végig lehet vinni (Ez a H47 legjobb ötlete! Nincs konkrét végigjátszás, a készitök a megoldást a mi képzelöerönkre bizzák). A küldetések többségét végig lehet vinni ugy, hogy csak a célpontot likvidáljuk és öt is fojtozsinorral (Ilyenkor megkapjuk Rank-ot: Silent Assasin), de persze ugy is, hogy végiglöjük az összes termet egészen a célpontig. (Ebben az esetben ne csodálkozzunk, ha a fokozatunk: Mass Murderer (tömeggyilkos), vagy pscihopata lesz.). Mellesleg ha elérjük a Silent Assasin fokozatot, akkor kapunk bonusz fegyvereket is. Pl: A Barells hangtompitos változata (a kedvencem), vagy pl: a brutális M4, esetleg egy lefürészelt csövü Shothgun.
Külön megemliteném a nagyon hasznos F1 gombot, ami FPS-re vált! Könnyebb a célzás, de egyébként nem érdemes másra használni és a Space vagyis a lopakodás kapcsolot, ami hozzásegit minket a fojtohur használatához.
Sajnos itt is jelen van a Blood Omen 2-böl jol ismert hiba, a játék néha gondol egyet és leáll, igy javasolt a gyakori mentés! A másik gond itt lép fel: Limitált a mentés!
A Hitman 2 legnagyobb sajnálatomra még rengeteg apro hibát tartalmaz. Követtem egy civilt, hogy felvehessem a ruháját. Már majdnem odaértem, elövettem a fojtohurt, egyszer csak eltünt! A terem közepén álltam és a civilkének hült helye. Ekkor megpillantottam egy másikat, amit szo szerint a semmiböl bukkant fel! Ezt ugy értem, hogy az üres teremben vártam, hogy valaki bejöjjön és egyszer csak az orrom elött megjelent egy szintén civil. Biztos kikapcsolta az álcázást! Egyébként egy még nagyobb hiba, hogy néha az emberek átjönnek a csukott ajton, akár a szellemek. Az FPS nézet pedig elég silány. De szerencsére pontosan lehet löni és ez a lényeg, igy belefér, hogy néha az ajto mögé rejtözve bekapcsoljuk elövesszük a hangtompitos pisztolyunkat vagy a zongorahurt (fojtozsinor) és a munka elvégeztével már ki is kapcsoljuk. A lényeg, hogy fejre menjünk, mivel igy elkerülhetjük a kellemetlen "Assasin" (bérgyilkos) felkiáltásokat.
Az MI igen sokat fejlödött az elözö rész ota. Ezt már a legelején is észrevehettük a lebukásjelzöböl. Ha tul közel megyünk egy örhöz, akkor gyanut kaphat, ha észreveszi kopasz fejünket és fülest is kap egy kopasz bérgyilkosrol mind az életünk mind a lebukásjelzö könnyedén piros szinüre válthat. Ha ellopunk egy ruhát, mindenképp figyeljünk arra, hogy ne keltsünk feltünést. Vegyük fel ez ör fegyverét, sétáljunk az ö utvonalán és kerüljük el azokat akik esetleg ismerték az elhunytat és talán emlékeznek arra, hogy nem volt kopasz. A legjobb, ha olyan álruhát találunk, amihez maszk is jár, kevésbé vagyunk feltünöek. Itt megemlitenék egy apro érdekességet. Hitman mikor ruhát vált lehajol szöszmötöl egy kicsit a cipövel, majd egy pillanat alatt kirántja áldozatát teljes ruházatábol és magára ölti, és persze a sajátját élére hajtva leteszi. Erdemes odafigyelni arra, hogy hol váltunk ruhát, illetve, hogy ne legyünk véresek. Ja és arra is hogy az örök ne találjanak ruha nélküli ört, mivel azonnal mindenki tudni fogja, milyen álruhában is jöhet szembe egy kopasz bérgyilkos. Na és persze a vér! Probáljunk nem hagyni vérnyomokat, mivel elég árulkodo jel egy kb: másfél méter átméröjü vérnyom a padlon egy élre hajtott ruha egy AK és a dobozok mögül egy kilogo véres kar. Még egy ügyvéd se tud minket kimagyarázni a záporozo golyok és odarohano örök elöl.
De az se sokkal kellemetlenebb, amikor Pizzás fiunak öltözve már a fele ört átvertük és véletlenül egy rossz gombot megnyomva elöhuzunk a zakonkbol egy MP5-ös géppisztolyt.
A különbözö jellegü küldetések között átvezetöként a tréning pályán kérhetünk ujabb küldetést a Laptopunkbol, de van itt egy érdekesebb helyiség. Mégpedig a fészer, ahol egy jo kertész a munkájához szükséges eszközöket tartja? A küldetésekröl magunkkal hozott fegyver itt jelenik meg, és innen válogathatunk a következö küldetéshez. Nagy öröm a játék vége felé elnézegetni egyre gyarapodo gyüjteményünket. Ha egy adott pályát többször végigviszünk, akkor több mindent is magunkkal hozhatunk. A leghaszontalanabb ilyen eszköz a golfütö. Majdnem elfelejtettem! Ha minden "eszközt" összegyüjtünk akkor a fészer összesen (dobpergés :)) 32 különbözö fegyvert és a hozzá valo municiot tartalmazza.
A pályák is elég változatosak. Elmegyünk Sziciliába, Oroszországba, Afganisztánba, Japánba és meglátogatjuk a Petronas ikertornyokat Kuala Lumpur-ban Malajziában is. 2 pálya Sziciliában, 4 Oroszországban, 4 Japánban, 3 Malajziában (Mind három az ikertoronyban), 3 Afganisztánban, 3 Indiában, majd egy ujabb Oroszországban, ahol meglepetés vár minket és végül egy végsö pálya ismét Sziciliában. Végeredményben, ha jol számoltam, akkor összesen 21 pálya van, ami azért nem semmi. Ha mindhárom fokozaton végigviszi valaki, akkor az 60 pályát jelent + a training.
A hangok is igazi Hitman-es hangulatot adnak. Az akcionál a zene felgyorsul és a menü alatt szolo zene is hihetetlenül jo.
Végeredményben a játéka rengeteg hiba ellenére is hozta azt amit vártam és igazán remek folytatásnak bizonyult. Az egyetlen dolog amit tényleg sajnálok az az, hogy nincs aktatáskába csomagolhato mesterlövészpuska. Na mindegy elö a porosodo Barells SD-t és a fojtohurt 47-nek uj küldetése van.