Guild Wars, Factions, Nightfall
Üdvözletem mindenkinek. Most már itt volt az ideje 1 újabb cikknek. Amint a címbol is látjátok megint (ld. Diablo 2 + LoD) nem 1 játékról írok a cikkben. Ez most nem samponcikk (2in1) hanem 3in1 cikk lesz.
Akkor eloször a sztoriról. Nah ezaz ami kimerül a megszokott az istenek megteremtették a világot és az emberek kezébe adták a mágiát sztoriknál. A kiegek sztorija már ennél bonyolultabb de ne várjunk salvatore-i mélységet tolük. Na de hát 1 MMORPGnél (amúgy a játék „hivatalosan” CORPG de mi maradjunk az MMORPGnél) ne a sztori milyenségét tekintsük fo irányadónak. Fontos megemlíteni, hogy a következo tulajdonsága csak az egyik pozitívuma ugyanis a játék ingyenes. Megveszed a játékot, kiegeket (amik kb. félévente fognak érkezni) és már játszhatsz is, nem kell holmi havidíjakkal bíbelodnöd, meg ez így mennyivel olcsóbb. Példaképp összehasonlítom nagy társával a WoWal. A WoW alapjátékot számoljuk 12ezernek, 2havonta 7ezer, tehát az elso évben 5 részlet (van benne 1 hónap ingyenes ido) elso évben kb 45-47ezer lesz, utána évente kb 42ezer, a GW alapjáték baráti áron 7000, a kiegek szintén 7ezrek, tehát elso év (tételezzük fel, hogy csúszott az elso kieg) mindössze 14ezer lesz, majd a további évek is ugyanennyik. Szóval akinek nagyon fontos, hogy mennyit kell költenie rá annak egyértelmu ebbol a választás.
Akkor lássuk a technikai részleteket. A grafikára 1 rossz szavunk se lehet, egyszeruen gyönyöru. A vetélytársak se rendelkeznek ilyen szép grafikával. A különbözo világok egyértelmuen elkülönülnek megjelenésükben, az alapjátéké a viszonylag klasszikusnak mondott fantasy világot képviseli, a Factionsé a keleti világ hangulatát nyújtja bár kissé nyomott a hangulata a nyomornegyed-szeru részen de a Jáde tengerre már nehéz szavakat találni, talán a legszebb táj lett, a Nihgtfall egyértelmuen Afrikát idézi. A zenéjét az RPG-ben nagyon otthon levo Jeremy Soule szerezte. Mivel jól megszokott motívumait használta ezért inkább azt mondanám, hogy a zene illeszkedik a játékhoz, egyáltalán nem zavaró. Akkor lássuk minden RPG-k alapját, a karaktergenerálást. Az alapjáték 6 karaktert (Elementalista, Szerzetes, Mesmer, Nekromanta, Vándor, Harcos), a Factions 2 újat (Bérgyilkos, Ritualista) majd a Nightfall 2 újabbat (Dervis, Paragon) fog adni. Akkor lássuk ezeket egyenként. Elementalista: O a tulajdonképpeni megszokott varázsló. Képzettségek: Hideg alapú, Tuz alapú, Föld alapú, Villám alapú, Energia tárolás (elsodleges képesség, ezekrol késobb) Szerzetes: Nah o a pap lényegileg. Képzettségek: Gyógyító imák, Védo imák, Sújtó imák, Isteni kegy (elsodleges képesség) Mesmer: Hát ot nehéz meghatározni, o lényegileg ilyen illuzionista varázslóféleség. Képzettségek: Dominancia mágia, Illúzió mágia, Inspiráló mágia, Gyors varázslás (elsodleges képzettség) Nekromanta: Ot nem kell magyarázni bár o az RPG sablonok alapján lichnek kéne lennie de fogadjuk el ennek. Képzettségek: Vér mágia, Halál Mágia, Átkok, Lélek kaszálás (elsodleges képzettség) Vándor: Ot se magyarázom túl. Képzettségek: Állatidomítás, Íjászat, Vadon-túlélés, Gyakorlat (elsodleges képzettség) Harcos: A nem teljesen nyers ero bajnoka. Képességek: Balta használat, Kard használat, Kalapács használat, Taktika, Ero (elsodleges képzettség) Bérgyilkos: O nem a tipikus RPG sablon, o inkább amolyan harcosabb bérgyilkos. Képességek: Tor használat, Halálos muvészet, Árnyék muvészet, Kritikus támadás (elsodleges képzettség) Ritualista: Áramoltató mágia, Közös, Visszaállító mágia, Mutáló ero (elsodleges képzettség) Dervis: A vad „Afrika” harcosa. Képességek: Kasza használat, Szél imák, Föld imák, Misztika (elsodleges képzettség) Paragon: O amolyan lándzsás hadvezér. Képességek: Lándzsa használat, Parancsolás, Motiválás, Vezetés (elsodleges képzettség) Most pedig arról, hogy mi is az az elsodleges képzettség de ehhöz tudni kell, hogy mindenkinek kell választania 1 elsodleges kasztot és 1 másodlagost majd a történet elejefelé fog megszerezni. Az elsodleges képzettséget csak azok kapják meg akik az ehhez tartozó kasztot elsodlegesnek választották, nem pedig másodlagosnak. Ezek az elsodleges képzettségek alapvetoen vmilyen bónuszt adnak az adott kasztnak. Például: a szerzetesé plussz gyógyítást ad, a vándoré csökkenti a nem varázslat alapú képességek költségét, a nekromantáé pedig energiát ad minden ellenséges halál után. A játék teljes egészen instance rendszeru kivétel a városokat és egyéb csomópontokat. Mindig amikor kimegyünk akkor ki kell 8at választani a képességeink közül ami ugyan nehéz lesz amiket ki akarunk vinni ugyanis kint azokon nem tudunk változtatni. Vannak úgynevezett elit képességek amiket 1 speciális képesség segítségével tudunk kiszedni a nevesített szörnyek hullájából. Ezekbol a képességekbol pedig csak egyet használhatunk mindig. A fejlodés a különbözo részekben elég egyenetlen lett ugyanis az alapjátékban viszonylag lassabb, Factionsben igen gyorsan lehet fejlodni, a Nightfall ebbol a szempontból lassabb a Factonshöz de gyorsabb az alaphoz képest, bár a Factionshöz áll közelebb. Most pedig olyan dolgok amik alapvetoen különböznek a többi RPGtol. Ha nincs kedved partytoborzással bajlódni akkor fogadd fel a mindenhol megtalálható zsoldosokat akik a zsákmány 1 részéért segítenek neked. Ehhez a "részhez" ad a Nightfall 1 újdonságot, a hosöket. Ovelük közös a pénz és az inventory. Náluk mi rakhatjuk össze a felszerelés 1 részét, át és beoszhatjuk a tulajdonságpontokat és beállíthatjuk a skill-listájukat is. Végre nem a lényegileg teljesen agyatlan zsoldosokat kell küldetésre vinnünk, bár hosbol csak 3at tehetünk maximum 1 partyba. Nincs kedved egyenként felszedni mindent, amint beérsz városba a gép felajánlja hogy begyujts mindent ( a pénzt azt nem). Ha nincs kedved egyik várostól a másikik bandukolni akkor az ismert városok között szabadon teleportálhatsz. Végezetül pedig a játék azon részérol amivel 1 MMORPG sem vetekedhet, ez pedig a PvP rendszere. Erre külön arénák vannak ahol összemérhetik egymással erejüket külön csapatok több módban. Itt a képességeket, tárgyakat nem pénzbol hanem ún faction pontokból tudjuk megvenni, illetve amit már korábban a pve részben feloldottunk azt nem kell itt megvenni hanem ingyen és bérmentve beépíthetjük felszerelésünkbe vagy skillisánkba. Errol nem lehet írni, mert ennek a hangulata leírhatatlan, de alapvetoen követi a játék PvE szabályait. Akkor röviden a karakterek külsejérol. Errol csak megint felsofokban lehet nyilatkozni és ha így folytatódnak a kiegek tendenciái akkor pár kieg és szavakkal nem lehet már illetni a karakterek külsejét mert annyira gyönyöruek lesznek. Összegzésképp annyit mondanék, hogy akit nem a sztorialap fontosságú RPGket szeretik és van netje annak mindenképp ajánlom ezt a gamét.