1848
A magyar jedi visszatért, és talán most volt az Eröre leginkább
szüksége. Mind a visszatéréshez mind ahhoz hogy-e remek játékrol
megfelelö képet adhassak. Ismételten a kedvenc stilusomban érkezett egy
uj jövevény. Na jo csak majdnem kedvenc kategoriában. Ez most ugyanis 1
körökre osztott stratégia, méghozzá a legjavábol. Most az egyszer
köszönetet mondhatok a magyar államnak, hogy lehetöséget biztositottak
eme remeknek ingyenes letölthetöségére.
Aki lekéste magára vessen de ha
jok az infoim a teljesáru játékok általános 10ezer feletti áránál
jocskán olcsobban lesz beszerezhetö. A kedvenc föszerkünk meg
figyelmetlensége miatt elszalasztott 1 remek kopirájtos dolgot, ugyanis
a fejlesztöcsapat neve HydroGames (ha meg nem akkor sürgösen kérek a
bezsebelt pénzböl). A fejlesztöket külön dicséretben részesitem már
most igy az eleje felé, mert mindössze 5en voltak. Azért név szerint
nem sorolnám öket. Na de mindegy vágjunk hát a lecsoba, kezdjük kivesézni a velejéig a
játékot.
A játék sztoriját remélem nem kell leirnom (aki nem tudná az nyissa ki a történelemkönyvét). Van ebben egy és többjátékos mod is (mekkora fun lenne amikor mondjuk 1 osztrákkal játszanék a neten). Az egyjátékos modra kattintva se kerülünk azonnal a mélyvizbe hanem elöbb még ki kell választgatni hogy pontosan mit is szeretnénk. Van itt minden évszaknak és Erdélynek megfelelö hadjárat de ha valaki nagyon menö akar lenni belevághat a Teljes hadjáratba is. A nehézséget itt többféleképp is befolyásolhatjuk. Magával a nehézségi szinttel és a beavatkozások mértékével is operálhatunk. Én azért kezdésnek nem ajánlanék teljes beavatkozást senkitöl se. Ha ezzel is megvagyunk akkor már kezdhetjük is a hadmüveleti operálást. Ajánlott az elsö körben nem tulzottan mocorogni, mert ekkor még nemigazán kéne fübe harapni (nekem ez elsöre majdnem sikerült, mármint a fübe harapás). Fontos hogy ha valamelyik hadtestünkel sokat hadászkodunk elkezd kifogyni az ellátmánybol, ekkor sürgösen ajánlott egy várost felkeresni ami a mi kezünkön van mert különben könnyen legyözhetik öket még az ellen sokkal kisebb számu is. A másik fontos dolog a morál. Ha tul sokat vesztünk ne csodálkozzunk hogy valahogy nem akarodzik a gyözelem összejönni. A hadvezérek ereje szerintem nem minden esetben eltalált (elég vicces volt Czetzel (akiröl eddig nem is hallottam pedig kellett volna) simán földbe döngöltem Haynau seregét, mondjuk a Gáspár kontra Windisch-Gratz is érdekes volt) Ha valakinek a seregét eléggé sikerül a földbe döngölni valoszinü hogy a maradék megadja magát (vicces amikor 1 orosz hadtest ellen sikerül). Aki a teljes hadjáratot játsza az számitson arra hogy Világosi fegyverletétrel idejénél ha gyözelemre áll nem lesz vége a játéknak hanem majd csak december végén. Van 1 olyan megoldás amivel sokkal hamarabb lehet nyerni a magyar oldallal (van olyan balga aki az osztrákokkal játszik?) de ezt nem árulom el, a szemfülesek ugyis rájönnek vagy megtalálják a neten. A grafikárol annyit hogy nem korszakalkoto de a játékhoz elsö-osztályuan megfelelö. A legtöbb hadvezérhez katonai életrajz is találhato és többségében hiteles kép de ha a kép nem hiteles akkor az fel van tüntetve rajta. A legjobb ötletnek azt tartom hogy minden kör elején kiirja hogy mi történt a valoságban az adott héten (ha még nem mondtam volna akkor 1 hét felel meg 1 körnek) és igy össze tudjuk hol tartunk mi a valosághoz képest (a 48 ösze lesz a kritikus idöszak). A zene a korhoz illö, mondjuk sok nincs belölük, de legalább nem vágja agyon a hangulatot (mondjuk ugyse a zenére fogunk figyelni). Amugy aki meg akarja a hadjárat megnyerése (lehet hogy elvesztése) után is továbbjátszhatunk hogy megmutassuk a gépnek hogy azt a maradék 1-2 várost is elfoglaljuk vagy hogy bebizonyitsuk hogy csak 2 hét kellene és már nem ö lenne a nyerö (asszem ezt a modot akkor is elfogadták volna) (ha Görgei (nem véletlen hogy i-vel és nem y-al irtam) csak egyszer tudott volna állást menteni). Azt hiszem hogy zárásképp annyit irok hogy mégegyszer gratulálok a HydroGamesnek és üzenem hogy igy tovább. Nektek pedig olvasoim hogy ha nem is szeretitek a stratégiát ezt feltétlenül probáljátok ki akkor is. (be kéne venni ezt a progit az iskolai oktatásba szemléltetésnek)
Zárás (még mindig): Bizonyitsuk be hogy az osztrák csürhével mi elbirunk!! Elöre Hazánk nemes ifju hadvezérei!!!
A játék sztoriját remélem nem kell leirnom (aki nem tudná az nyissa ki a történelemkönyvét). Van ebben egy és többjátékos mod is (mekkora fun lenne amikor mondjuk 1 osztrákkal játszanék a neten). Az egyjátékos modra kattintva se kerülünk azonnal a mélyvizbe hanem elöbb még ki kell választgatni hogy pontosan mit is szeretnénk. Van itt minden évszaknak és Erdélynek megfelelö hadjárat de ha valaki nagyon menö akar lenni belevághat a Teljes hadjáratba is. A nehézséget itt többféleképp is befolyásolhatjuk. Magával a nehézségi szinttel és a beavatkozások mértékével is operálhatunk. Én azért kezdésnek nem ajánlanék teljes beavatkozást senkitöl se. Ha ezzel is megvagyunk akkor már kezdhetjük is a hadmüveleti operálást. Ajánlott az elsö körben nem tulzottan mocorogni, mert ekkor még nemigazán kéne fübe harapni (nekem ez elsöre majdnem sikerült, mármint a fübe harapás). Fontos hogy ha valamelyik hadtestünkel sokat hadászkodunk elkezd kifogyni az ellátmánybol, ekkor sürgösen ajánlott egy várost felkeresni ami a mi kezünkön van mert különben könnyen legyözhetik öket még az ellen sokkal kisebb számu is. A másik fontos dolog a morál. Ha tul sokat vesztünk ne csodálkozzunk hogy valahogy nem akarodzik a gyözelem összejönni. A hadvezérek ereje szerintem nem minden esetben eltalált (elég vicces volt Czetzel (akiröl eddig nem is hallottam pedig kellett volna) simán földbe döngöltem Haynau seregét, mondjuk a Gáspár kontra Windisch-Gratz is érdekes volt) Ha valakinek a seregét eléggé sikerül a földbe döngölni valoszinü hogy a maradék megadja magát (vicces amikor 1 orosz hadtest ellen sikerül). Aki a teljes hadjáratot játsza az számitson arra hogy Világosi fegyverletétrel idejénél ha gyözelemre áll nem lesz vége a játéknak hanem majd csak december végén. Van 1 olyan megoldás amivel sokkal hamarabb lehet nyerni a magyar oldallal (van olyan balga aki az osztrákokkal játszik?) de ezt nem árulom el, a szemfülesek ugyis rájönnek vagy megtalálják a neten. A grafikárol annyit hogy nem korszakalkoto de a játékhoz elsö-osztályuan megfelelö. A legtöbb hadvezérhez katonai életrajz is találhato és többségében hiteles kép de ha a kép nem hiteles akkor az fel van tüntetve rajta. A legjobb ötletnek azt tartom hogy minden kör elején kiirja hogy mi történt a valoságban az adott héten (ha még nem mondtam volna akkor 1 hét felel meg 1 körnek) és igy össze tudjuk hol tartunk mi a valosághoz képest (a 48 ösze lesz a kritikus idöszak). A zene a korhoz illö, mondjuk sok nincs belölük, de legalább nem vágja agyon a hangulatot (mondjuk ugyse a zenére fogunk figyelni). Amugy aki meg akarja a hadjárat megnyerése (lehet hogy elvesztése) után is továbbjátszhatunk hogy megmutassuk a gépnek hogy azt a maradék 1-2 várost is elfoglaljuk vagy hogy bebizonyitsuk hogy csak 2 hét kellene és már nem ö lenne a nyerö (asszem ezt a modot akkor is elfogadták volna) (ha Görgei (nem véletlen hogy i-vel és nem y-al irtam) csak egyszer tudott volna állást menteni). Azt hiszem hogy zárásképp annyit irok hogy mégegyszer gratulálok a HydroGamesnek és üzenem hogy igy tovább. Nektek pedig olvasoim hogy ha nem is szeretitek a stratégiát ezt feltétlenül probáljátok ki akkor is. (be kéne venni ezt a progit az iskolai oktatásba szemléltetésnek)
Zárás (még mindig): Bizonyitsuk be hogy az osztrák csürhével mi elbirunk!! Elöre Hazánk nemes ifju hadvezérei!!!