Gravity: újabb potenciális világsiker a láthatáron

Az egyik legnagyobb nemzetközi ügyfélkörrel rendelkező magyar startup, a Gravity R&D egy olyan új fejlesztéssel rukkolt elő, amely révén a világ KKV-i könnyedén alkalmazhatják az egyik legkifinomultabb online ajánlórendszerét. A Netflix Prize-on korábban holtversenyben élen végző Gravity egy dinamikusan növekvő szektort céloz meg új termékével: az e-kereskedelem magyar és világviszonylatban is kifejezetten gyorsan fejlődik, tavaly csak Európában 423 milliárd eurót tett ki a szektor forgalma1, és egyre jellemzőbb a kis- és középvállalkozások betörése a piacra.

Személyre szabva - 1 millió dollár naponta
A Gravity számos hazai és nemzetközi nagyvállalat, többek között a Dailymotion, az eMAG, BónuszBrigád, az Extreme Digital, az Allegro vagy az Ingatlan.com számára készített online ajánlórendszert. Ennek eredményeként a cég rendszerei naponta 140 millió ajánlatkeresést futtatnak le és ezzel több, mint 1 millió dollár többletforgalmat generálnak nap mint nap. A Gravity ezen tudását alkalmazva fejlesztette ki új platformját a RECO-t, ami kifejezetten a KKV szektor igényeire lett szabva. Ennek köszönhetően a világ egyik legkifinomultabb ajánlórendszere minimális IT tudással fél óra alatt integrálható a weboldalba. A Gravity elsősorban az e-shopok vezetőit, marketingeseit, illetve a nagyobb e-kereskedelmi rendszerek üzemeltetőit kívánja megszólítani új termékével – ez utóbbiakat pénzügyileg is érdekeltté szeretnénk tenni egy partner program keretében.

Aki kimarad, lemarad
„A KKV-k komoly versenyhátrányból indulnak az e-kereskedelmi piacon, amelyek közül az egyik legjelentősebb a megfelelő informatikai erőforrások hiánya: egyrészt a kisebb cégek nehezen engedhetik meg maguknak a bonyolult IT fejlesztések elvégzésére képes szakemberek alkalmazását, másrészt csak kevesen tudják kifizetni azokat a programokat, amelyekkel a nagyobb szereplők egyedi, személyre szabott szolgáltatásokat képesek nyújtani. A RECO erre a problémára nyújt megoldást” – mondta el Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezetője.

Az online ajánlórendszerek evolúciója
A legújabb trendek azt mutatják, hogy elkezdtek összemosódni az online és az offline kereskedelem határai. Már nem két különálló szektorról van szó, mindkét fél nyit a másik felé: a nagy kereskedelmi hálózattal rendelkező multik egyre komolyabb szeletet hasítanak ki az e-commerce tortából, és ez fordítva is igaz, egyre több az online világban megerősödött szereplő nyit üzletet. Ez a tendencia természetesen az online ajánlórendszerekre is jelentős hatással van: az iBeacon nevű eszköz, amelyre a Gravity is fejleszt, például lehetővé teszi, hogy egy plázában sétálgató ember a mellette lévő boltok akcióiról kapjon a telefonjára a webshopokra jellemző ajánlásokat.

E-kereskedelem: bőven van még hely a növekedésre
Az e-kereskedelem azon kevés szektor egyike, amely töretlenül fejlődik az elmúlt 10 évben mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Bár szakértők szerint Európában a bővülés üteme kicsit lassuló tendenciát mutat, de az öreg kontinens GDP-jén belül a szektor aránya 2020-ra elérheti a 6 százalékot (ez a szám 2009-ben 1,27 százalék volt)2. A digitális piac terjedése terén hazánk sem szégyenkezhet: a SzEK.org 2014-ben 273 milliárd forintos forgalmat mért, ami 26 százalékos bővülést jelent. A növekvő piaci tortához természetes módon egyre többen szeretnének hozzáférni, amelynek következtében egyre több kis- és középvállalkozás tűnik fel a nagyok mellett.

Nemzetközi vizeken
A Gravity, amely 2009-ben holtversenyben az élen végzett a Netflix Prize-on, a világ egyik legrangosabb ajánlórendszer versenyén, ezen termékét is a nemzetközi piacra fejlesztette: elsődlegesen Európába, Észak-Amerikába és Délkelet-Ázsiába (ahol a legdinamikusabb az e-kereskedelem fejlődése) szeretnének betörni. A nagyratörő tervekkel párhuzamosan a cég budapesti irodája is bővül: jelenleg is keresnek fejlesztőket, integrátort, projektvezetőt, adatbányászt és online marketinges szakembereket.