Fenntarthatósági jelentés a Telenortól

Magyarországon a telekommunikációs szektorban elsőként a nemzetközi szinten legszélesebb körben elfogadott és használt vállalati fenntarthatósági és felelősségvállalási jelentés-szabvány, a GRI (Global Reporting Initiative) legújabb, 4. generációs irányelvei alapján készült a Telenor legfrissebb fenntarthatósági jelentése.

„Felelős vállalatként nem csak az eredményességre koncentrálunk, hanem működésünk társadalmi hatásaira is nagy figyelmet fordítunk. Fő célkitűzéseink közé tartozik az ökológiai lábnyomunk csökkentése, a biztonságos internetezés támogatása, a digitális zaklatás visszaszorítása, a korrupció elleni küzdelem és a mobiltechnológia társadalmi szolgálatba állítása, például katasztrófa-válaszadás során” – mondta el a jelentés kapcsán Klausz Ferenc, a Telenor Magyarország vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettese.

A Telenor hatodik alkalommal adta ki fenntarthatósági jelentését gazdasági, környezeti és társadalmi teljesítményéről. A legutóbbi lezárt, 2013-as évről szóló jelentés a legújabb, 4. generációs GRI (Global Reporting Initiative), irányelvek alapján készült, a szabványnak való megfelelését a Denkstatt Hungary Kft. auditálta.

Környezeti hatások
A korábbi években megvalósuló hálózatfejlesztési projektjének eredményeként, valamint a környezetbarát energiafelhasználás nagyarányú növekedésének köszönhetően 2013-ban – az előző évhez képest -  a hálózat üzemeltetéséhez kapcsolódó CO2 kibocsátását közel 25%-al tudta csökkenteni a Telenor.

Jogtiszta tartalmak és korrupció-ellenes program
A szupergyors Hipernet új távlatokat nyitott a szórakozás terén, innovatív tartalomszolgáltatások bevezetését és fejlesztését lehetővé téve. A Telenor zene szolgáltatása, a Deezer után 2013 novemberében elindította egyedülálló televíziós streaming szolgáltatását, a MyTV-t, amely a bárhol és bármikor történő, jogtiszta televíziózást tette elérhetővé ügyfelei számára.

A mobiltársaság egyik fontos törekvése, hogy felelős vállalatirányítási elvei a mindennapi üzleti gyakorlatok során is megvalósuljanak, valamint a Telenor átlátható és etikus vállalatként jó példát mutasson az üzleti élet valamennyi szereplője számára. Ennek érdekében a 2013-as évben a Transparency Internationallel (TI) együttműködve többek között korrupcióellenes elektronikus tananyagot dolgozott ki kkv-k számára “KKV Kurázsi” néven, illetve immár második alkalommal osztotta ki a Telenor Etikus Vállalat Díjat. A Telenor erőfeszítéseit igazolja, hogy a TI átláthatósági felmérése szerint, amely az 50 legnagyobb hazai vállalat körében készült, a Telenor 2013-ban az első négy legátláthatóbb vállalat egyike.

Telenor a jövő generáció védelmében
A Telenor által nyújtott technológiák és szolgáltatások a felhasználók egyre fiatalabb körét érintik, ezért a mobiltársaság vállalati felelősségvállalásának kiemelt területe a gyermekek védelme. 2013 novemberében a Telenor együttműködési megállapodást kötött az UNICEF Magyar  Bizottsággal. Ennek részeként támogatta az Ébresztő-Óra nevű program létrehozását, amelynek célja az iskolások gyermekjogi ismereteinek növelése, valamint a digitális zaklatás elleni küzdelem. A Telenor nagy hangsúlyt fektet az oktatásfejlesztésre. Ennek szellemében támogatta a MediaSmart Hungary Digitális Világ nevű oktatási segédanyagát, amely a biztonságos és tudatos internethasználatot, helyes médiaértést ösztönzi. 2013 szeptemberében pedig a budapesti Áldás Utcai Általános Iskolában kísérleti projektet indított, melynek résztvevő kisiskolásai Magyarországon az elsők között tanulhatnak több fontos tantárgyat táblagépek és digitális tananyagok segítségével.

Katasztrófa-válaszadás, felelős állattartás és környezetvédelem
A Telenor 2013 májusában stratégiai partnerséget kötött a Magyar Vöröskereszttel, melynek értelmében innovatív megoldásaival segíti a katasztrófa sújtotta övezetekben mentést végző szervezet munkáját, illetve fejlesztette a szervezet telekommunikációs ellátottságát.

A Telenor több más területen is a társadalom szolgálatába állította a rendelkezésére álló technológiát és erőforrásokat civil partnereivel való hosszú távú együttműködések keretében. A felelős állattartás népszerűsítésére okostelefon applikációt fejlesztett a Vigyél Haza Alapítvánnyal, táblagépekkel segítette a WWF Magyarország adománygyűjtő munkáját, és aktívan részt vesz a NIOK által üzemeltetett ADHAT adományvonal működtetésében.

A Telenor fenntartathatósággal kapcsolatos törekvéseit 2014-ben is tovább fejlesztette. A cég ez év májusában a Vöröskereszttől megkapta az “Év támogatója” díjat, együttműködésük pedig a független szervezet és zsűri értékelése alapján 2014 októberében elnyerte a Magyar Adományozói Fórum “Közös értékteremtés különdíját”.

A Telenor fenntarthatósági jelentése teljes terjedelemben itt található: http://www.telenor.hu/upload/pr/telenor_fenntarthatosagijelentes_2013.pdf