Egy akciós sajtburgert érsz Zuckerbergnek

Mark Zuckerberg

Azt tudjuk, hogy Márkó nemesebbik - és őszintén szólva néha értelmesebbnek tűnő - fele annyi pénzen csücsül, hogy könnyedén dobál el potom tízmilliárd dollárokat mindenféle alkalmazásokért - ami valószínűleg sokakat tölt el jó érzéssel, elvégre mindannyiunk saját hozzáadott értéke teszi mindeszt lehetővé. Nos, azok számára, akik a Facebook profiljukat és az életüket egyenértékűnek tekintik, különösen lehangoló hírem van: legjobb esetben is annyit értek, mint egy BigMac menü.

A Facebook az idei első negyed évben összesen 2,5 milliárd dollárt termelt, ami önmagában nagyon szép kis összeg. Azonban, ha figyelembe vesszük, hogy ezen több, mint egymilliárd emberszabásúval - és néhány kacsával, görénnyel vagy épp havasi gyopárral - kell osztozkodnunk, rögtön nem hangzik olyan jól a dolog.

Sőt, az átlag európai - akinek a testsúlya helyett az IQ-ja 130 - fele annyit sem ér, mint a tengerentúlon lebzselő amerikai. Már amennyiben hihetünk a Statista adatainak, akik ismét kiszámolták, hogy per kopf mennyit hozunk Zuckék konyhájára.

Ezek szerint egy átlagos amerikai polgár negyedévent 5.85 dollárt termel ki, míg ugyanezért az munkáért egész napos henyélésért - lájkolgatás, posztolgatás - Európában alig 2 és fél dollár üti Márkó markát. Bár még mindig jobban állunk, mint a tőlünk keletre és délre lakók, akik 1 dollárt sem érnek Zuck szemében.

De legalább éhen halni nem fog a lelkem, elvégre mindannyiunk vendége egy kis krumplira és sajtburgerre.