Mobilról mobilra: megérkezett a Simple app új készülékbiztosítása
Az OTP Mobil már készülékbiztosítást is kínál a Simple alkalmazásban a Hello insurtech márkával való együttműködésnek köszönhetően. A biztosítás nagy előnye, hogy használt mobiltelefonra is megköthető. A cég legújabb reprezentatív kutatásából kiderült, hogy az applikációban történő biztosításkötésre a magyar lakosság 27 százaléka kifejezetten nyitott. Nekik nem is kell csalódniuk, hiszen a biztosításkötés az alkalmazáson keresztül egyszerű, gyors, bárhonnan kényelmesen elintézhető.
Ahhoz, hogy az OTP Mobil még jobban megismerje a magyar lakosság elektronikai cikkekkel kapcsolatos igényeit, februári kutatásában azt vizsgálta, milyen szokásai vannak a készülékvásárlóknak, illetve, milyen igényeik vannak a mobilapplikáción keresztül köthető készülékbiztosításokkal kapcsolatban.
A kutatásból kiderült, hogy a lakosság 36 százaléka a vásárolt terméktől teszi függővé a kiterjesztett garancia kötését műszaki cikkekek esetében, és rámutatott arra is, hogy akikben legalább eseti hajlandóság van, azok 59 százaléka telefonra kötne biztosítást. Nem is csoda, hiszen viszonylag sűrűn használjuk a telefonunkat – a megkérdezettek 50 százaléka fél óránként vagy óránként, míg 11 százaléka akár percenként/néhány percenként is ránéz az okostelefonjára egy átlagos napon. A kutatás arra is kitért, hogy milyen gyakran cseréljük a készülékünket. A válaszadók 56 százaléka 2-3 évente vesz új telefont, ezért is fontos, hogy elérhetőek legyenek a piacon a használt telefonra köthető biztosítások is.
A reprezentatív felmérés szerint a magyar lakosság számára fontos, hogy a készülékbiztosításuk kiterjedjen a töréskárra (47 százalék), de fontosnak tartják a lopásvédelemet (41 százalék) és azt is, hogy a havidíjas fizetés is elérhető legyen (37 százalék). Az OTP Mobil új készülékbiztosítása könnyed és gyors megoldást nyújt ezekre az igényekre.
Többen nyitottak az egyszerűbbre
A gépjármű-asszisztencia biztosítás mellett már elérhető a Simple alkalmazásban az OTP Mobil legújabb szolgáltatása, a készülékbiztosítás is, amely egyszerűen, pár kattintással megköthető. A Hello-val (Magyar Posta Biztosító Zrt. insurtech márkája) közösen fejlesztett készülékbiztosítás szolgáltatás készülékre szabott: az appban megnyitást követően megjelenő díjkalkuláció már az adott telefonra vonatkozó díjat tartalmazza. Az új biztosítás nem csak újonnan vásárolt, hanem használt mobilokra is köthető, ha megfelelő az állapotuk és alkalmasak a Simple alkalmazás futtatására.
A havidíjas konstrukcióban is elérhető készülékbiztosítás két csomagot kínál: az Alap csomag keretein belül a telefonkészülékünk képernyőtörésére, míg az Extra csomag emellett a lopásra is biztosítást ad.
„Szolgáltatásaink folyamatos fejlesztése és bővítése során arra törekszünk, hogy a piac valós igényeire tudjunk reagálni. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy az új mobiltelefonra köthető készülékbiztosítási szolgáltatásunk bevezetésénél is felmérjük a felhasználók igényeit, kutatásunkból kiderült: a megkérdezettek 27 százaléka kifejezetten keresi is a lehetőséget, hogy mobilapplikáción keresztül kössön készülékbiztosítást” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.
A magyar lakosság közel kétharmada sem feltétlen elutasító, de még bizonytalan ezzel az lehetőséggel kapcsolatban. Emögött egy egyszerű válasz rejtőzhet, ugyanis sokak számára jogosan jelenthet fejtörést, hogy a mobilapplikáción keresztül megkötött készülékbiztosítás esetén a telefonlopást hogyan tudja majd bejelenteni. Erre egyszerű megoldást kínál a Simple, hiszen a káreseményt az alábbi oldalon is be lehet jelenteni, haladéktalanul a káreseményt követően, legkésőbb 5 napon belül. A bejelentéshez előbb regisztrálni kell a hello.hu honlapon, lehetőleg a Simple alkalmazásban regisztrált e-mail címmel, majd néhány kérdés megválaszolása és a rendőrségi jegyzőkönyv feltöltése után, a biztosító felé elindítható a kárbejelentés.
Hogyan működik a biztosításkötés?
- A Simple app, biztosítások menüpontban, a biztosítás kötése a mobilapplikáción keresztül a készülék ellenőrzésével kezdődik. Ez az első körös vizsgálat azt méri fel, hogy a készülékre köthető-e biztosítás1.
- Ezt követi a csomag kiválasztása: lehetőség nyílik az alap és extra csomagok közül választani, majd az önrész meghatározása és a díjfizetési periódus beállítása következik. A biztosítási szerződés határozatlan időre szól, a biztosításkötés évfordulóján felmondható.
- A kijelző állapotának vizsgálata képernyő lesimítással történik, amely során az alkalmazás ellenőrzi, hogy a biztosítás megkötésekor biztosan ne legyen sérült a képernyő.
- IMEI szám megadása, ami bekerül a biztosítási szerződésbe.
- A kijelző állapotának ellenőrzése képernyőfotó készítésével.
- Személyes adatok megadása.
- Végül pedig a nyilatkozat elfogadása.
- Fizetés bármely bank által kibocsátott bankkártyával.
További információk: https://simple.hu/keszulekbiztositas/
https://simple.hu/gyik/#keszulekbiztositas
1 A biztosítható készülékek listáját a Magyar Posta Biztosító Zrt. határozza meg, amely lista elérhető a …. oldalon. A biztosítható készülékek listája folyamatosan frissül, az újabb modellek megjelenésével, ám az alkatrész-ellátástól függően bizonyos készülékek előbb-utóbb lekerülhetnek róla.