Kétharmadával nőtt a Mapei forgalma az első negyedévben

Kétharmadával javult a Mapei Kft. 2014 első negyedévi eredménye az előző év azonos időszakához képest: ez duplája az építőipar átlagos növekedésének. A cég sikereit energiahatékonysági, fenntarthatósági programjának, az értékesítők és a menedzsment folyamatos képzésének, valamint az intenzív marketingnek tulajdonítja.

64,4 százalékkal nőtt az építőipari segédanyagokat, víz- és hőszigetelő rendszereket gyártó Mapei Kft. bevétele 2014 első negyedévében az előző esztendő azonos időszakához képest, ezzel 817 millió forintról csaknem 1,34 milliárd forintra emelkedett a vállalat forgalma. Az eredmény jelentősen meghaladja az építőipari ágazat növekedését (a KSH gyorsjelentése szerint 2014 februárjában 28 százalékos volt a növekedés az előző év azonos időszakával összevetve).

Mapei index: +60%

A Mapei növekedést észlelt a termékeit forgalmazó üzletek forgalmában is az év első három hónapjában. A Mapei index a termékek forgalmának változását vizsgálja az előző év azonos időszakához képest az általa létrehozott MÉBKER, vagyis az Első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózata üzleteiben. A 2013 január-márciusi időszakban 321 millió forintért értékesítettek Mapei termékeket, az idei első negyedévben azonban már 510 millió forintért, vagyis a növekedés itt 59 százalék.

Sikertényezők

Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője három fő okot lát a siker mögött: a fenntartható, energiahatékony termékek bevezetését, a képzést és a marketinget.

A vállalat néhány évvel ezelőtt kezdett fenntarthatósági programjába, amely a gyártási technológia modernizálása mellett új, korszerű termékskála megjelenését is jelentette. Ennek köszönhetően emelkedett a hőszigetelések, védő- és dekorációs bevonatok forgalma. Erősítették a Polyglass szigetelések piaci pozícióját is. Mivel a fenntarthatóság egyik legfőbb tényezője a tartósság, a vállalat igyekezett termékeinek e tulajdonságát megmutatni a vásárlóknak, partnereknek.

Hangsúlyos volt a marketing és PR-tevékenység is, amelynek egyik legsikeresebb eleme volt, hogy az üzletekben fokozták arculati elemeik jelenlétét.

A Mapei évek óta hangsúlyt fektet értékesítőinek és vezetőinek képzésére. „Nálunk a menedzsment és az értékesítők intenzív, napi kapcsolatban állnak, ezért gyorsan tudunk reagálni a vevői igényekre. Ez a vállalati kultúra része” – hangsúlyozza Markovich Béla. Az értékesítők további fejlődését célozza a kiemelt építőanyag kereskedői program beindítása, és a MÉBKER-tagoknak tartott tréningek sorozata is.

Markovich Béla elmondta, hogy az építőipar növekedése is kedvezően befolyásolta az eredményeket. Az építőipar több mint 28 százalékos javulását főként az állami és önkormányzati beruházások (út- és hídépítés) eredményezték, amelyek nagy részének finanszírozása EU-s forrásokból történt. A Mapei Kft. tapasztalatai szerint a lakossági piacon is tapasztalható élénkülés, ez azonban a statisztikákban még nem kimutatható.

A Mapei Kft. bízik benne, hogy az év további részében folytatódik a forgalom erősödése, és az év végére jelentős javulást vár.

A MAPEI Csoport mutatói

 

2012

2013

Nettó árbevétel

2,1 milliárd euro

2.3 milliárd euro

Kiszállított mennyiség (tonna/nap)

20000

20000

Gyártóegységek száma

62

62

Munkatársak száma

7500 fő

7500 fő

Gyártott termékek száma

1400

1500

Szerződött partnerek száma

55000

60000

A MAPEI Kft. mutatói

 

2012

2013

Nettó belföldi árbevétel

5 330 200 003 Ft

6 129 984 081 Ft

Gyártott mennyiség/év

28 000 tonna

több, mint 50 féle hazai gyártású termék

30 000 tonna

több, mint 50 féle hazai gyártású termék

Munkatársak száma

140

140

Szerződött partnerek száma

1200

1200