Mr Klausz nyerte a Ki Mit Tube versenyét [GALÉRIA]
Mr Klausz győzelmét hozta a Ki Mit Tube döntője. Magyarország első YouTube-on zajló tehetségkutatóján a tiszaújvárosi életérzés népi poétájára szavazott a legtöbb netező, aki nem akarta elhinni, hogy ekkora sikert ért el, ám a diadal másnapján azért visszamegy dolgozni. A verseny hatalmas érdeklődés mellett zajlott: a Ki Mit Tube indulása óta nagyjából 7 milliós nézettséget ért el, közel 80 ezer szavazat érkezett és a nézők kb. 18 évnyi videót tekintettek meg.
Mr Klausz a dicsőség mellé autót, egymillió forintot, médiatámogatást, utazást és más értékes nyereményeket zsebelt be, meg is köszönte a „koméknak” a támogatást. „Hihetetlen számomra, hogy ennyi embert sikerült megérinteni. Olyan mintha álmodnék, a komékkal nagy bulit csapunk, de azért majd dolgozni is el kell menni” – mondta Mr. Klausz, aki a Sorsod Borsod slam poetry-vel jutott be a legjobb öt közé. Másodikként a Lóci játszik végzett, a harmadik helyet az Appril Secret Section szerezte meg.
A Ki Mit Tube öthétnyi versengés után érkezett a fináléhoz, amelyet élőben közvetítettek a YouTube-on. Egy utolsó odamondásra összegyűlt még a zsűri, Kovács Patrícia, Péterfy Bori, Puzsér Róbert, Fluor Tomi, Szirmai Gergely, Mondik Noémi, Puskás Peti, Saiid, Sárközi Gyula, valamint a 444 újságírói, Tamás Bence Gáspár, Ács Dani és Fülöp Péter. Az élő finálén Fluor Tomi volt a házigazda, és fellépett több olyan versenyző is, akik nem jutottak be a végső ötbe. A döntősök a főhadiszállásaikról élő videóbeszélgetésben csatlakoztak az eseményhez.
A fináléra mindegyik versenyző új, eddig még soha nem látott produkciót készített. Lóci játszik a Ki Mit Tube-ra komponált dallal köszönt be a versengésbe, az Appril Secret Section táncos produkciót indított útjára, a TrueBadÚr magát a versenyt parodizálta ki, a ManGoRise Acoustic örömzenélt, Mr Klausz pedig rappelt. A zsűrinek ezúttal már csak szimbolikus szerep jutott: a közönség szavazata döntött, a netezők pedig Mr Klauszt akarták, méghozzá nagyon, hiszen meggyőző fölénnyel győzött.
A Ki Mit Tube-ról
A Ki Mit Tube egyedülálló és műfajteremtő kezdeményezésként indult útjára augusztus 21-én, hogy megtalálja azokat a különleges tehetségeket, akik képesek a világ legnagyobb színpadán, a YouTube-on megszólítani a közönséget. Széles összefogással olyan tehetségkutató jött létre, amely szabad teret enged a kreativitásnak és az egyéniségnek. Az első generációs YouTube sztárok már felnőttek Magyarországon, ideje megtalálni azokat, akik újabb százezreket, milliókat szórakoztatnak a neten és közben feszegetik a megszokott határokat. Ezt az adásfolyamot a netes közösség alakította: a versenyzők nem kaptak profi háttérembereket és előre kidolgozott produkciókat. Maguk találták ki, forgatták le, vágták meg és töltötték fel a videóikat. A netezők pedig vagy rákaptak, vagy nem.
Összesen 449 produkció került fel a www.kimittube.hu oldalra. Borsodi életérzéstől, extrémsportos videókon át, társadalomkritikai dalon keresztül vlogger véleményig volt itt minden - és a végén csak öt döntős maradt. A YouTube közösség erősen reagált a Ki Mit Tube-ra: közel 80 ezer szavazat érkezett, a netezők nagyjából 18 évnyi videót néztek meg. Jól jelzi a közönség éhségét valami újra, hogy közel 7 millió megtekintést hozott a verseny. A világ más tájain is rendeztek már hasonló tehetségkutatókat, az egyik legnívósabb például a You Generation, amit az X-Faktor atyja, Simon Cowell hívott életre. Huszonhat országban zajlott a verseny és másfél év alatt 41,6 millió megtekintést hozott. Ennek fényében az öthetes magyar Ki Mit Tube a 7 millió megtekintéssel kiemelkedően jól szerepelt.
A nyeremények
Pénz, kocsi, okostévé, szakmai és médiatámogatás - a Ki Mit Tube első győztesének élete megváltozott a finálé éjszakáján. Mr Klausz a dicsőség mellett egy Seat Ibiza I-tech autóval, egymillió forinttal, valamint egy Philips okostelevízióval gazdagodott. Itt még nem ér véget a felsorolás, hiszen a győztes ellátogathat a Google londoni központjában lévő YouTube Space nevű oktatóközpontba, ahol a legnagyobb nemzetközi YouTube sztárok is megfordultak. A Vodafone jóvoltából a Ki Mit Tube első helyezettje élvezheti a cég médiatámogatását is egymillió forint értékben. Jelentős fordulatot hozhat Mr Klausz életében, hogy a YouTube sztárok menedzselésével foglalkozó cégek teljeskörű, nemzetközi YouTube menedzsmentet ajánlottak fel a számára, vagyis a jövőben profik egyengetik az útját.
A többi döntős sem távozott üres kézzel, hiszen a Vodafone jóvoltából mobilinternet előfizetést kapnak és a lehetőséget arra, hogy folytassák YouTube sikereiket.
A Ki Mit Tube számokban:
- 449 produkció (ugyanennyi bemutatkozó film)
- 121 zsűrivideó
- Összesen: 1046 elérhető videó
- Szavazatok száma: közel 80 ezer
- Megtekintések száma: nagyjából 7 millió
- A netezők 18 évnyi videót néztek meg
- A Ki Mit Tube a YouTube-on zajlott, a Google szakmai támogatásával. A Vodafone mint főtámogató, alkotóként is együttműködött a tehetségkutató dizájn- és arculati elemeinek kreatív munkálataiban, és a verseny kommunikációjában is jelentős szerepet vállalt. A tehetségkutatót a YouTube sztárok menedzselésével foglalkozó ügynökségek felkérésére Red Lemon Media fejlesztette ki és bonyolította le, egyúttal ellátta a projekt pr munkálatait. A teljes versenyfolyamat nyomon követhető volt a társ-szervező 444.hu oldalain.