Félmilliárd forintnyi használt holmi cserélt gazdát
Hatalmas mennyiségű feleslegessé vált, megunt holmi szelte keresztül-kasul az országot, miután az egyik legkedveltebb apróhirdetési oldal, a Jófogás.hu 6 héten keresztül ingyenesen szállította ki az elkelt árucikkeket.
Egyetlen hatalmas online piactérré változott Magyarország az ősz első felében, ahol 550 millió forint értékű árú cserélt gazdát, úgy hogy sem az eladóknak, sem pedig a vevőknek nem kellett egy lépést sem tenniük ezért. A földrajzi akadályok leküzdésének köszönhetően nem csak, hogy kiugróan megemelkedett a feladott hirdetések száma, de a termékek 34 százaléka el is kelt a másfél hónap alatt. Sőt, voltak olyan árukategóriák, ahol még az 50 százalékot is meghaladta a sikeres tranzakciók aránya. Az építőanyagok 60, a kézműves és hobby termékek 53, az épületgépészeti eszközök 51 százaléka kelt el ilyen rövid idő alatt.
Persze nem ezek voltak a legnépszerűbb termékek. Az ingyenes Háztól-Házig szolgáltatás a babamama, a ruha és a játék kategóriában vitte a pálmát, az összes kiszállítás 40 százalékával. Ez nem csoda, hiszen a babaholmik válnak a leggyorsabban feleslegessé, azonban egyáltalán nem biztos, hogy elérhető közelségben találunk is vevőt egy kinőtt ruhára vagy megunt játékra. Éppen ezért, az ebben a két kategóriában feladott összes hirdetés 43 százalékánál kérték az eladók a Jófogás.hu futárainak díjmentes segítségét, ami azért sem meglepő, hiszen az átlagos kiszállítási távolság nem kevés, 177 kilométer volt. Így kerülhetett a használaton kívüli pelenkázó egy budapesti családtól 48 órán belül egy szegedihez, vagy a Szekszárdon megunt fűnyíró egy szentesi kertes házba.
A Jófogás.hu az eredetileg tervezett egy hónapos akciót két héttel megtoldotta, hiszen amellett, hogy ez alatt az idő alatt náluk adták fel a legtöbb apróhirdetést az országban, a korábbi hónapokhoz képest megsokszorozódott azok száma is, akik igénybe vették a Háztól-Házig szolgáltatást. Csak szeptemberben az eladók közel 30 százaléka nyitott ezzel a teljes hazai piac felé a kiszállítható áruk kategóriáiban, októberben pedig már több mint felük élt a lehetőséggel. A termékek átlagára 7170 forint volt, de akadt 310 ezres adás-vétel is. A hirdetések összértéke elérte a 2,5 milliárd forintot, a legaktívabb Nógrád és Csongrád megye volt, ahol jó 10 százalékkal több terméket adtak fel, mint az egész országban, kihasználva az ingyenesség adta pluszt.
„A Háztól-Házig szolgáltatás lényegében az összes terhet leveszi az eladók és a vevők válláról. Az árukért előre egyeztetett időpontban érkeznek, 48 órán belül szállítanak, a pénzt pedig számlára utalják. Így az eladó amellett, hogy sokkal gyorsabban szabadul meg feleslegessé vált holmijaitól, időt, üzemanyagot spórol és nem kell nagyobb mennyiségű készpénzzel rohangálnia. A szolgáltatás egyébként kevesebb, mint 5 liter üzemanyag árába, 1900 forintba kerül a Jófogás.hu-nál. Ennyiért tényleg egész Magyarország potenciális vevővé válik és persze vevőként is kinyílik számunkra a világ.” - mondta el Palocsay-Zubor Géza, a Jófogás.hu-t is működtető Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója