Ezért bukik el a cégek 40 százaléka az első évben
Magyarországon az újonnan alapított cégek 40 százaléka elbukik az első évben, és a 80 százalékuk nem éli túl az első öt évet. Egyedülálló szolgáltatás mentheti meg a vállalkozásokat.
A komoly elhatározás és lelkesedés ellenére megdöbbentően kevés vállalkozás hozza meg tulajdonosai számára a várt eredményeket. Az ARYON adatai alapján Magyarországon az újonnan alapított cégek 40 százaléka elbukik az első évben, és a 80 százalékuk nem éli túl az első öt évet.
"Megvizsgáltuk az okokat, és arra a következtetésre jutottunk, hogy személyiségből fakadó ítéletalkotási hibán és a 2008 óta tartó bizalmi válságon túl, az információ hiány, a vállalkozási ismeretek hiánya, az ebből adódó rossz döntések sorozata vezet a vállalkozások negatív eredményességéhez. Azt is láttuk, hogy a vállalkozásoknak segítő szolgáltatások csak a felmerülő problémák, feladatok részére (pénzügyi, jogi, marketing, stb.) nyújtanak megoldást, de az ok-okozati összefüggéseket, a teljes egészet figyelmen kívül hagyják, így a várható eredmény elmarad. Ezért küldetésünknek tekintjük, hogy az innováció és a vállalkozás fejlesztés jegyében segítsük a magyarországi vállalkozásokat" - mondta Fehér Tímea, az Első Magyar Családmentor kft. ügyvezetője, aki munkatársaival együtt egy havidíjas szolgáltatás keretein belül ígér megoldást a vállalkozások problémáira.
"Egyedülálló dolgot hoztunk létre, nem csak Magyarországon, de a világ más részein sem találkoztunk ennyire komplex szolgáltatással. A fő koncepciónk, hogy a szolgáltatásunk mindig alkalmazkodjon az üzleti világ változásaihoz. A szolgáltatási díjunkat pedig megkeressük a cég kiadásinak optimalizálásával, nem jelent a cégvezetőnek külön kiadást a bevételei terhére. Természetesen nagyon fontos, hogy az együttműködésünknek gazdaság élénkítő hatása legyen és tevékenységünket a törvények maximális betartása és szem előtt tartás mellett végezzük. Megítélésünk szerint csak a legtalpraesettebb cégvezetők képesek túlélni az elkövetkező évek üzleti világában bekövetkező, soha nem látott mértékű piaci versenyt. A Cégmentor Programunk célja elsősorban a Magyarországon működő vállalkozások fejlesztése, stabilizálása, megerősítése. A program egy folyamatos, külső szemlélő által kontrollált, közös akarati szándékú együttműködésen alapuló összefogás. Lényege az ok-okozati összefüggések feltárása és kezelése, akár a háttér szolgáltató partneri fúzió kooperációjával" - árulta el a szakember.
Fehér Tímea elmondta: a szolgáltatásaikat főként a KKV szektor gazdasági szereplőinek ajánlják, ezen belül a 2 és 50 fő közötti alkalmazotti létszámmal működő mikro vállalkozásoknak tudnak a leghatékonyabban segíteni.
"Alapvetően a prevencióra helyezzük a hangsúlyt, de természetesen bárkinek, bármilyen helyzetben hasznos lehet. Különösen kiemelném a hatósági ellenőrzések területét, ahol a dolgok alakulását nagymértékben meghatározza a cégvezető információ hiánya a jogait és kötelezettségeit illetően vagy a nem hozzáértő könyvelők okozta károk orvoslásának lehetősége, elkerülése. A hozzánk jelentkező cégek vezetőivel egy kötelezettség mentes beszélgetést követően döntjük el közösen, hogy hogyan és milyen formában működünk együtt. Az őszinte feltáró beszélgetésre nagy szükség van, mert csak akkor tudunk segíteni, ha mint külső szemlélő tudjuk, hogy pontosan mire van szüksége a cégvezetőnek. Közösen kialakítjuk az együttműködési koncepciónkat és megállapodunk az együttműködés feltételeiről, a szolgáltatási körök ütemezéséről. Az Együttműködési Megállapodás aláírását követően megkezdjük az egy évig tartó közös munkánkat. Minden céghez egy cégmentort delegálunk, aki folyamatos kapcsolatot tart a cégvezető és a partner szolgáltatók között, illetve gondoskodik a szerződésben foglaltak időben történő teljesüléséről" - tette hozzá Tímea.