15 éves a K&H e-bank
15 évvel ezelőtt vezette be a K&H Bank az elektronikus bankolást mint szolgáltatást, és népszerűsége azóta is töretlenül nő. Ma már minden tizedik ügyfél kizárólag a digitális megoldásokat választja, főleg a 30 évnél fiatalabbak. A Bank e-bankos ügyfelei száma már meghaladta az 500 ezret.
Az elektronikus banki szolgáltatás alatt minden olyan elektronikus - mobilon vagy interneten keresztül zajló - szolgáltatást értünk, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan, kényelmesen, biztonságosan akár otthonról is, a nap 24 órájában intézhetjük pénzügyeinket.
Egy felmérés szerint Magyarországon a 2010-es 12 százalékról 27 százalékra nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek aránya. A listát egyébként a csehek vezetik, az ottani ügyfelek kétharmada már az interneten keresztül intézi pénzügyeit.
A K&H Bank 2000-ben indította el e-bank szolgáltatását és 7 évvel később már százezres ügyfélszámnál járt. Az utóbbi 5 évben ráadásul annyi új ügyfél kötött e-bank szerződést a K&H-nál, mint korábban 10 év alatt. Ez ma már több mint fél millió e-bank szerződést jelent.
Bár az emberek jelentős része még mindig inkább a hagyományos csatornákat választja, minden tizedik ügyfél, főleg a 30 évnél fiatalabbak, már kizárólag a digitális megoldásokat választják, és 40 százalék körüli azok aránya, akik hagyományos és digitális csatornákon keresztül is bankolnak. A K&H Bank a következő három évben 6 milliárd forintot költ e téren fejlesztésre, hogy a szolgáltatások alkalmazkodjanak az átalakuló bankolási szokásokhoz.
„A legnépszerűbb tranzakciók között szerepel a forint átutalás, a sárgacsekk befizetése és a mobiltelefon egyenleg feltöltés. Havonta átlagosan több mint 1 millió darab forintátutalás történik. A legtöbben munkaidőben, 8 és 16 óra között használják a szolgáltatást, de sokan intézik tranzakcióikat reggel 7 és 8 között, valamint 16 és 20 óra között is” – ismertette a Bank ügyfeleinek szokásait dr. Bába Ágnes, a K&H lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.