Tiberian Sun - NOD
Nem igazán értem, hogyan lehet stratégiai játékhoz végigjátszást irni, mert ugye mindenkinek más stratégia jön be. A következökben nem igazán a saját stratégiámat irom le, inkább egy általánosat. A modszer egyszerü, tulerö.
Brotherhood of NOD hadjárat (Deus Ex Kan):
1. The Messiah Returns: Egyszerü bemelegitö küldetés. Épitsünk 2 Refinieryt, gyártsunk egy tucat könnyügyalogost és söpörjünk le minden kék pontot a térképröl. Akinek ez nem sikerül elsöre az sürgösen keressen kodokat a további pályákhoz.
2. Retaliation: Az egységeinkel induljunk el elöre, a hid alatt ovatosan menjünk át, menjünk fel a dombra, az itt találhato GDI bázisokat söpörjük le, menjünk oda a TV-adohoz és itt épitsük meg bázisunkat. Ez az egyik legalkalmasabb hely. Egy mérnökkel foglaljuk el a TV-adot, közben folyamatosan gyártsunk egységeket és küldjük át öket a közelben találhato hidon. Ha minden GDI egységet elpusztitunk gyözünk.
3. Free Rebel Commander: Menjünk le délre öljük meg az elenállokat és löjük át magunkat a homokzsákokon. Menjünk át az alaguton, a tuloldalon pedig menjünk keletre ahol egy kisebb bázist találunk. Öljük meg az itt találhato katonákat, majd löjük ki a jobb oldali teherautot. 3 mérnököt kapunk, velük foglaljuk el a 2 tele Silot és a Had f Nodot. Az igy kapott 3000 pénzböl gyártsunk egy mérnököt (Vele egy erömüvet kell elfoglalnunk, hogy lássuk a radart.) és annyi rakétást amennyit csak tudunk. Közben löjük ki az el nem foglalt épületeket. Ha összegyült támado csapat vonuljunk a fenti kék bázishoz, a keleti oldalon haladva löjük át magunkat a lézereken és a falon, majd a bázis keleti oldalán lézerekkel örzött börtönböl szabaditsuk ki embereinket. Ezután vigyük a Commandert a kezdöpozicioban találhato repülöhöz.
4. Destroly Hassan's Temple: Verekedjük át magunkat a hidon, majd irtsuk ki a tulso oldalon lévö bázist védö öröket. Ezután a bázis helyén alapitsunk mi magunk bázist (Nem kell mindent lerombolni, az erösitésként érkezö mérnökökel néhány épületet elfoglalhatunk). Kezdjük meg a rakétások gyártását és morzsoljukfel a nyugati oldalon találhato bázist. Ezután a térkép nyugati szélén északra haladva jussunk át a hidon és menjünk el Hassa piramisáig és élvezzük a videot Kan visszatéréséröl.
5. Blackout: A pálya egységei vitathatatlanul a Cyborg és a rakétás. A bázisunkat délen kell elkezdeni, de folyamatosan menjük észak felé. A bázisban mindig legyen egy-két mérnök, a visszafoglalásokhoz. A hidakat is zárjuk le. A térkép nyugati szélén folyamatosan haladjunk észak felé, lehetöleg kerülve a tiberiummezöket. Ha kellö számu egységgel (20-25 Cyborg, 25-30 rakétás plusz 8-10 Tik Tank) esünk neki, egy lélegzettel kiirthatjuk az utunkba kerülö bázist. A küldetés céljaként elpusztitando radar a térkép északi szélének közepe táján helyezkedik el. Az ionvihar elülése elött (1,5ora) végeznünk kell, de ez nem nehéz.
6. Eviction Notice: A térkép észak-keleti sarkában alapitsuk meg bázisunkat, majd gyártsunk 6 rakétást, 3 mérnököt és kezdö csapatunkal együtt induljunk meg délre. Közben intézzük ugy a nyersanyaggyüjtést, hogy 3 Refinierybe 6 Harvester vigye a tiberiumot. Irtsuk ki a dél-nyugati sarokban találhato GDI bázist (ha mérnökkel elfoglaljuk a Barackot, a Refineryt és a tele Silot, gyakorlatilag nyertük), és tisztitsuk meg az egész szigetet a GDI eröktöl. Ezzel egyidöben kezdjük meg a támado seregünk gyártását:8-10 Tik Tank, 15-20 Cyborg és ugyanennyi rakétással le tudjuk szedni az összes GDI egységet. A NO templomot a pálya északnyugati sarkában találjuk meg.
7. Salvage Operaion: Kommandos küldetés a nehezebb fajtábol. Rövid idö alatt el kell csipnünk egy vonatot. Ha legyöztük a támado gyalogosokat minden egységünkkel menjünk északra, majd menjünk át az elsö utunkba akado hidon. Haladjunk keletre és az ottani hidon is menjünk át (kerüljük a Titánokat, löjük a gyalogosokat). Ezután északra kell haladnunk ahol 2 Wolverine megölése után lemehetünk a fennsikrol. Ha mindent jol csináltunk, akkor maradt 2-3 mérnökünk, min. 3 gyalogosunk és 2 Buggynk (ha nem inkább kezdjük elöröl a pályát). Miután lementünk a fennsikrol, egy mérnökkel rohanjunk keletre a többiekkel pedig dél-délkeleti irányba. A mérnökkel egy UFO-hoz (foglaljuk el), a többiekkel pedig egy hidhoz érünk. Rohanjunk fel a hidtol délre találhato lejtön, és feljutunk a hid keleti végéhez. Megmaradt mérnökeinkkel foglaljuk el a Barackot, nehogy utánpotlást tudjon termelni a GDI. Egységeinkkel még a vonat indulása elött löjük ki a mozdonyt, majd a vagonokat, végül vegyük fel a rakományt.
8. Capture Umagon (1): A térkép nyugati szélén kapunk 2 Artilleryt. Ezeket azonnal cövekeljük le és löjük ki a Wolverine-eket. Közben kapunk erösitést és nekiállhatunk épitkezni. A bázist a hid tuloldalán érdemes felhuzni és ajánlatos minél elöbb beinditani a tiberiumtermelést. Közben az Artillerykkel elörearaszolva megtisztithatjuk a terepet a GDI egységektöl és kilöhetjük az északon találhato mozgo radart (amint a radar hatosugarába kerülünk, Umagon elszökik, ugyhogy a támadás elött mindenképpen mentsünk). A gazdag tiberiummezöknek köszönhetöen hamar le tudunk gyártani 10-10 Cyborgot, rakétást és Buggyt. Ennyi már elég is a sikerhez. Vonuljunk csapatunkkal délre és az Artilerykkel még a radarok hatokörén kivülröl (mentés!) löjük ki a maradék radart. Amint ez megtörténik a térkép eddig láthatatlan részei is elöbukkannak. Ekkor a lehetö leggyorsabban rohanjunk keletre a térkép déli szélén és támadjuk meg a GDI bázis déli részét (az Artillerykkel messziröl támadhatunk). Mindenképpen a vonatot, illetve Umagont üssük, nehogy elszökjön. Mission Accomplished.
9. Capture Umagon (2): Az elözö küldetéssel szemben itt a térkép kelti oldalárol indulunk egy kis szigetröl amit Artilerynk segitségével hamar megtisztithatunk. Az épitkezést a 2 tiberiummezö között kell elkezdeni. Miután már 7 Harvester szedi 3 Refinerybe a tiberiumot, azonnal áljunk neki a rakétások és az Attack Cycle-k gyártásának. Ha már egy kisebb sereg összegyült (10 Cycle és 15 rakétás), menjünk át a lenti hidon és tisztitsuk meg a tuloldalt, nehogy a GDI a viz felöl támadni tudjon. Ezután a támado egységek gyártását és 15-20 Cycle, meg 20-25 rakétás legyártása után kezdjük meg a támadást. (Ha meghalljuk a "Timer Started" üzenetet azonnal kezdjünk támadni!) Menjünk át a lenti hidon és ezt az irányt kövessük amig el nem érünk egy hid alá (itt GDI egységek várnak), majd ha átmentünk alatta és továbbhaladtunk jobb oldalon lesz egy feljáro (itt még több GDI egység). Menjünk fel rajta és a sineken induljunk el a hidra. Nagyjábol mire elérjük a hidat odaér a vonat (siessünk, csak arra löjünk aki ránk lö). Löjük ki a mozdonyt igy a vonat nem tud továbbmenni és utána a maradék egységeinkkel löjük szét az összes vagont nem törödve a GDI egységekkel.
10. Sheep's Clothing: Nem nehéz küldetés, mivel csak mutánsok ellen harcolunk. Az érdekesség az, hogy GDI egységeket tudunk gyártani! Induláskor öljük meg a helyi ellenállokat, majd foglaljuk el bázisukat (elöször a Barrackot, amiböl további mérnököket tudunk gyártani). A Construction Yardot is foglaljuk el és kezdjük meg a termelést. Löjük ki a tiberiumtelepeket gátolo falakat. 6-7 Harvester már kellö mennyiségü tiberiumot tud behozni a Titanok gyártásához. (Gyártsunk pár Disc Throwert a kezdeti támadások kivédése miatt.) Nem kell fél ora sem és az elkészült 15-20 Titannal kényelmesen végigsétálhatunk a pályán, kiirtva az ellenséget. A hidaknál vigyázzunk, nehogy szétlöjük öket magunk alatt.
11. Escort Bio-toxin Trucks: Itt egy könnyü kommandos küldetés. A kezdöcsapatunkban van egy Cyborg Commando, ami hihetetlenül durva egység. Egy Titant 2-3 lövéssel szed szét és regenerálodik a tiberiummezökön. A többieket szerintem csak golyofogonak lehet használni.:-) Egyszerüen követni kell a délen elhuzodo földutat, majd északra kanyarodva eljutni a pálya észak-keleti sarkában lévö elágazáshoz. Közben löjük az ellenünk küldött gyenge ellenállást és ha sárgába fordul a Cyborg Commando élete regeneráljuk egy tiberiummezön. Az elágazásnál menjünk nyugatra, ahol egy elég jol védett bázist találunk, viszont elég az egyik sarkát kilöni és már be is hatolhatunk. Bentröl ovatosan hozzuk ki a teherautokat és vigyük öket az elágazáshoz. Az elágazásnál folytassuk keletre az utunkat és a sarokban találhato kis helyörség elnéptelenitése után tereljük be a sarokba a teherautokat.
12. Destroy GDI Research Facility: Itt egy nehezebb pálya. Elöször kommandos küldetés, aztán átmegy épitkezösbe. Kezdéskor egy kémmel kell elérni az indulásnál láthato város közepét, ahol egy teherauto mellett találkozunk néhány segitökész mutánssal. Öket vezessük végig a pálya déli szélén nyugatra és a segitségükkel löjük le a szembejövö ellenállást. A délnyugati sarokban egy alagutat találunk. Tisztitsuk meg mindkét végét és ezzel a kommandos rész véget is ér. Erösitést kapunk, amivel az alagut tuloldalán találhato emelkedön kell feljutnunk a délnyugati sarokban találhato fennsikra. Az itteni két nagyobb tiberiummezö között fogunk bázist létesiteni 6, majd a tiberium elfogyása után 8-10 Harvesterrel. A termelés beinditása után a bázis védelméröl kell gondoskodnunk. Légi egységek ellen gyártsunk 10-15 rakétást és 4-5 Samet, a földi egységek réme pedig az Artillery lesz. 5-6, a fennsik észak-keleti sarkában elhelyezett Artillery plusz 10-15 Artilleryket fedezö Attack Cycle már kellö biztonságot ad és onnan az ellenség bázisának egy részét is kilöhetjük. Ezután folytassuk a Cyborg-rakétás páros vég nélküli gyártását, miközben 2-3 repülövel nagyjábol felfedezzük a pályát. (A seregünkbe nem árt betenni 4-5 Artilleryt akik egy kicsit lemaradva a gyalogságtol nagyon megnövelik a seregünk támadoerejét (pl:3 Artillerynek 1 Titan 1 lövés).) A küldetés célja egy kutatoközpont elpusztitása, ami az északi rész közepén találhato. Ezt legkönnyebben a pálya nyugati oldalán, észak felé haladva érhetjük el, ott mehetünk le a fennsikrol. Ebböl az iránybol támadjunk, de csak akkor ha összegyült 20-25 Cycle, valamint legalább 15 Cyborg és rakétás. Fent nem tudjuk igazán kihasználni az Artilleryket, hagyjuk öket a bázis védelmére. Ekkora támadosereggel át tudjuk magunkat verekedni a védelmen és ki tudjuk löni a központot. Ne feledjük a sikerhez elég csak a központot megsemmisiteni.
13. Villainess in Distress: Ujabb kommandos küldetés, amelyben a fogva tartott Oxannát kell kiszabaditani. Ehhez egy kis csapat áll rendelkezésünkre, amelyben egy Cyborg Commando is szerepel. Az indulásnál láthato bázist nem nehéz kilöni. Mérnökeinkkel foglaljunk el a radart és egy erömüvet. Ekkor ujabb területek válnak láthatová és erösitést is kapunk. Az erösitéssel csatlakozzunk a többiekhez, de a tankokat csak egyenként vigyük át a jégen (megvárva amig a repedések befagynak). A csapattal mozogjunk keletre és a Cyborg Commandoval távolrol intézzük el a GDI eröket. Ha minden jol megy, kisebb sérülésekkel elérhetjük az északkeleti sarokban találhato börtönt, ahonnan kiszabadithatjuk Oxannát és 2 mérnököt. Ezután a Cyborg Commandoval a tiberiummezön regenerálodjunk, Oxannát és Slavikot tegyük be a furoba és küldjük öket egy nehezen megközelithetö biztonságos helyre. A 2 mérnökkel foglaljuk el a Barrackot és a Refineryt, hogy a GDI-nak ne legyen utánpotlása. A többi épületet és egységet irtsuk ki különös figyelemmel az alagut bejáratát örzö Titánokra. (Nagyon hamar el kell intézni.) Ujabb regenerálodás után menjünk át az alaguton és a tuloldalon azonnal vonuljunk keletre egészen a repülöig. A repülö környékét tisztitsuk meg a Cyborg Commandoval, majd a föld alatt vigyük oda Oxannát és Slavikot és amint megérkeztek tegyük öket a repcsibe továbbra is távol tartva az ellenséget. Nem könnyü, de ha sokat mentünk meg lehet csinálni.
14. Estabilish NOD Presence: Hosszu és huzos küldetés, igazi élet-halál harc! Kis csapatunkkal északra ajánlatos indulni, ahol egy hidon kell átmennünk és a tuloldalon találhato bázist visszafoglalni. Odaát azonnal kezdjük meg a Weed Eaterekkel a lenti tiberiumtelep aratását, nehogy az nagyon szétterjedjen (ennek támogatására gyárthatunk még plusz 2-3 Weed Eatert). A fenti tiberiumtelepet inkább löjük ki, rengeteg gondot okoz, ha ezt nem tesszük meg. Ezután álljunk neki a 3 Refinery plusz 2 Harvester létrehozásának, miközben védelmi célokra néhány Artilleryt is gyártsunk és vegyük körbe a bázist (4-et a bázis nyugati, 3-at a déli oldalra). Az elkészült kémiai rakétákkal bátran bombázzuk a a délen találhato épületeket és közben folyamatosan gyártsuk az Attack Cycle-ket és a Cyborg rakétás párost. Egy kisebb csapattal (tiz elég mindegyikböl) vonuljunk délre és a dél-keleti sarokban találhato bázist tegyük át mult idöbe. Ha a keleti oldal tiszta, támadjunk nyugatra, a viz tuloldalára is, de elözetesen deritsük fel az ottani terepet 2-3 Harpyval. A támadáshoz gyártsunk összesen 20-25-öt a "sláger egységböl" és 7-8 Artilleryt a védelmi célokra gyártottakon kivül, valamint 3-4 javito jármüvet is. Az elözetesen már kémiai rakétákkal meggyengitett délnyugati bázist nem nehéz ezzel a csapattal legyöznünk, ha követjük a "távoli Artillerylövések közeli Cycle- és gyalogság-fedezéssel"-taktikát.
15. Protect Waste Convoys: A térkép déli részén kezdünk és elég gyorsan tudunk fejlödni ahhoz, hogy körülvegyük a bázist 7-8 Artilleryvel. A nyugatra találhato platora rakjunk Refinerit és oda is pakoljunk Artilleryket, meg néhány Sam-et. Ha a védelem felállt, örült modon gyártsunk Cycle-ket és a rakétás Cyborg párost, amig el nem fogy a tiberium (nem érdemes nagyobb egységeket gyártani, mert kevés hozzá a tiberium). Amint elapadnak a készleteink, azonnal támadjunk északra minden egységgel, tisztitsuk meg a feljárokat. Ezután a jol bevált taktikával (elörearaszolás, cövekelés, a környezö épületek szétlövése, ujabb elörealaszolás, ujabb cövekelés stb.) simára gyalulhatjuk az északi fennsikot, ha a rakétásokkal a Cyborgokkal és a Cyclekkel fedezzük a nehéztüzérséget, elpusztitva minden közel merészkedö egységet.
16. Destroy Mammoth Mk. II. Prototype: Egy kémmel kezdünk, vele északi irányba kell haladnunk (elkerülve a GDI egységeket), amig egy Command Centert nem találunk. Ennek az épületnek az elfoglalása után erösitést kapunk és a térkép délnyugati negyedében találhato fennsikon bázist létesithetünk. A bázis védelmét a lehetö leghamarabb meg kell alapozni 7-8 Artilleryvel és ugyanennyi SAM-mel. Amint a védelem elkészült, deritsük fel a pálya északnyugat-délkeleti átlojátol felénk esö területet egy tucat Attack Cycle-lel. Két nagyobb tiberiumtelepet találunk, egyet az észak-nyugati sarokban, egyet pedig az átlo mellett. Épitkezzünk ki silokkal a két telepig és ott is létesitsünk egy-egy Refineryt, három Artilleryvel és SAM-mel levédve. Most már gond nélkül termelhetjük a tiberiumot és gyárthatjuk a már bevált Cyborgokat, rakétásokat és rengeteg Artilleryt. Ha egy tekintélyesebb sereg összejött menjünk át az Artilleryket fedezve a tulso partra és löjünk ki mindent, különösen a Mammoth lépegetöt.
17. Capture Jake McNeil: Ezt a küldetést nagyon könnyen lehet teljesiteni, ha mindig mindent a megfelelö pillanatban csinálunk. Egységeinkkel vonuljunk nyugatra, amennyire csak lehet, a pálya déli szélén haladva. A dél-nyugati sarokba kell eljutnunk, addig utunkat állja egy radarkocsi, egy örtorony, majd egy ujabb radarkocsi. Ezeket ki lehet kerülni anélkül, hogy észrevennének, de azért mindig mentsünk. A második radar után várjunk egy kicsit, egy Titan halad el felettünk (ha jo helyen állunk nem vesz észre) és zavartalanul folytathatjuk utunkat a dél-nyugati sarokban találhato bázisig. Itt várakozzunk a bázis feletti fennsikon, amig meg nem érkezik Jake McNeil és amint elkezd szaladni (pechjére éppen a mi irányunkba), löjünk bele egyet valamelyik Toxic Soldierrel. Ezután az elöbb ismertetett uton szaladjunk vissza Jake-kel a dél-keleti sarokba, miközben mérnökeinkkel foglaljuk el a dél-nyugati bázis épületeit.
18. Illegal Data Transfer: Ismét egy láthatatlan kémmel indulunk, de ezuttal némi gyalogos eröt is kapunk mellé (ök meghalhatnak, csak a kémnek kell tulélnie a küldetést). A pályán 3 Command Centert kell elfoglalnunk, amiben rengeteg GDI egység és 2 radarkocsi (keletre és északra) akadályoznak. A kezdeti ellenállás leverése után gyalogosainkkal a radarok kilövésére koncentráljunk. Jo lenne legalább a keletit kilöni, mielött meghalnak a katonáink. Kémünkkel elöször a kezdöpoziciotol északkelet, majd délnyugat felé menjünk (itt találhato az elsö Command Center, egy kis medencében), majd vonuljunk északra a nyugati oldal mentén és fent keletre (itt van a következö, de ide katonai kisérettel menjünk, hogy eltereljük a figyelmet kémünkröl). A harmadikat a kezdöpoziciotol északra találhato földutat követve, a sziklafal mellett, lent haladva érhetjük el, majd ha ezt is elfoglaltuk, a déli déli oldal közepéhez kell mennünk (az APC itt várja kémünket). A keleti bázist ne zavarjuk, szinte biztosan meghalunk, ha tul közel megyünk hozzá. Ezt a küldetést nem kötelezö teljesiteni a hadjárat sikeréhez, viszont mindenképpen érdemes, mert gyözelem esetén az utolso küldetésben ionágyuval kezdünk.
19. A New Beginning: Az utolso, talán legnehezebb küldetés, amelyben 1 ora alatt el kell helyeznünk 3 rakétakilövöt, egy hatalmas, GDI kontroll alatt tartott pályán. A küldetés sikere már az elsö lépéseknél eldölhet, mert ha a láthato GDI épületeket elfoglalva, a kezdö helyszinen létesitünk bázist, akkor igen sok gondunk lesz a hamar fogyo tiberium utánpotlásával. Ehelyett inkább vonuljunk délnyugatra, ahol hatalmas tiberiummezö vár bennünket. Itt tegyük le a Mobile Construction Vehicle-t. Gyártsunk sok felderitö egységet (Buggy, Stealth Tank) és a GDI eröket elkerülve járjuk be a pályát, hogy nagyjábol tisztában legyünk a követendö utvonallal. Ezzel egy idöben védjük le bázisunkat Artillerykkel és két tucat rakétást is gyártsunk, hogy bármikor bevethetök legyenek Ocrák ellen. Mint az örült gyártsunk rakétásokat, Cycle-ket és egy tucat Artilleryt (ha fogy a tiberium a kevésbé fontos épületeket el is adhatjuk), és ha már csak fél ora van hátra, azonnal induljunk északra minden egységünkkel (csak igy van esélyünk a sikerre). Az ellenörzöpontokat sorrendben kell érinteni és mindhárom helyszint meg kell tisztitanunk a GDI egységektöl. Ha egy helyszint biztositottunk, helyezzük el a rakétakilövöt és hagyjunk hátra egy kisebb csapatot, gondoskodva a löveg biztonságárol. Az elsö és a második ponton nem lehet nagy gondunk, a harmadik viszont kemény lesz. Erre maradjon legalább 10-15 percünk (egy Mammoth Mk. II.-t is el kell még pusztitanunk). Egy GDI bázis áll a 3. pont és csapataink között. Menjünk vissza a bázisunkhoz és onnan induljunk el a 3. pont felé, mert igy a GDI bázist kikerülhetjük (csak a felsö sarkával kell megküzdenünk). Vigyünk magunkkal javitojármüveket a lövegen esett károk javitására és 3-4 mérnököt is. Menjük a 3. pont felé, amig el nem érünk egy hidat, amelynek a másik oldalán ott van a cél, de elötte az ellenség bázisának a sarka. Löjük szétt a bejáratot örzö tornyokat. Vigyázzunk! Az ellenség szétlöheti a hidat, amit mérnökeinkkel ugyan megjavithatunk, de ha a fél hadseregük rajta volt a robbanás pillanatában vagy a rakétánk, akkor nem sok esély van a gyözelemre. A lepucoltuk a hid végét, akkor a rakétát és az Artilleryket kivéve (Artilleryt lecövekelni!) minden egységünkkel menjünk be, irtsuk ki a Titánokat és a Mammoth lépegetöt, majd gyorsan löjük ki a 3. ponthoz vezetö utat eltorlaszolo falakat, majd a rakétát vigyük a helyére. Természetesen minden erönkkel fedezzük. Ha sikerül mind a három löveget pozicioba helyezni, a hadjárat sikerrel ér véget. Kane kilövi a rakétákat, a GDI ürbázis megsemmisül, majd egy piramisbol egy hatalmas rakéta száll el és az egész Földön szétteriti a tiberiumot. A kék bolygo zöld bolygová változik és az emberek örökre szolgálhatják Kane-t.