Tony Hawk's Pro Skater 3
Szevasztok! Idöjárás-jelentés:
ma, junius 17-én szép, napos idö van, árnyékban 30 Celsius fok, szélcsend.
Hurrá! Vagyis nem. Sajnos nem mehetek ki az utcára Tony Hawk-ozni, mert a
dögmeleg szobámban cikket kell irnom eddigi tapasztalataimrol (mármint a
játékkal kapcsolatban). Mellettem egy pohár szénsavmentes meleg kola, amibe
citromlevet öntöttem kinomba. Nem segit. Szoval fölök a saját levemben és szidom
a Hydro-t. Ennyi kesergés után lássuk a játékot.
A kiado és a fejlesztöcsapat nem változott, megint az Activision és a Neversoft
alkotott együtt. A meglehetösen lassu telepités után kiváncsiságbol belenéztem a
játék könyvtárába és fél perc elteltével örömujjongásba török ki. A videok
formátuma mpeg, szoval vagy három orán át csak azokat nézegettem. Utána persze
törölhettem a vizeletemet a padlorol, mivel tudnak a csávok. Ekkor már csak egy
bajom volt. Minek játsszak, mikor a videokért már nem kell küzdenem? Azért csak
belevágtam. Inditásnál egy kis programablak jelenik meg, ahol a grafikát is be
lehet állitani. Az introk egész jol sikerültek, de nálam a fövideo érthetetlen
modon elkezdett szaggatni. Na mindegy, gondoltam, mert már négyszer végignéztem
a játék elött. Utána betölt a menü. Van itt minden, mi szemnek-szájnak ingere.
Karrier mod, gyakorlás, egyéni verseny, oktato mod, karakterszerkesztö,
multiplayer, opciok. A menü zenéje enyhén szolva rövid és idegroncsolo.
Egyébként nem lenne rossz, de félpercenként ujratölt, és akkor beszaggat az
egér. Megprobáltam kikapcsolni, de még eddig nem sikerült. A zenékröl annyit,
hogy van itt punktol hip-hopig minden, de a zenéket már sajna bekodolták, igy
nem lehet öket a játékon kivül meghallgatni (az Alien Ant Farm-ot ugye
kikapcsoljátok!). Én kapásbol a Create-a-Skater pontnál nyitottam. Hát itt van
minden. Néhány beállithato adat: név, lakcim, születési év, magasság, suly,
börszin, hajtipus, hajszin és a teljes ruházat. A magasságnál inchet kér a gép,
ezért tessék, a váltoszám: 1 inch = 2,54 cm. A sulynál a váltoszám: 1 pound
(font) = 45,36 dkg (majdnem fél kg). A ruhákrol annyit, hogy megtalálhato a
csikos ingtöl a barbársapkáig minden. El lehet vele szöszmötölni (én kb. másfél
orát szorakoztam vele). Itt lehet beállitani a képességpontokat is, melyeket a
pályán találhato és felvehetö ikonokkal tetszés szerint növelhetsz. A második
részhez képest annyi az ujitás, hogy át lehet szervezni a pontokat, szoval ha
kell, akkor valamelyikböl leveszel néhányat és a másokhoz átrakod. Ügyes! Akkor
lássuk a karrier modot. A választhato karakterek: Andrew Reynolds, Bam Margera,
Bucky Lasek, Chad Muska, Elissa Steamer, Eric Koston, Geoff Rowley, Jamie
Thomas, Kareem Campbell, Rodney Mullen, Rune Glifberg, Steve Caballero, Tony
Hawk és te.
Sajnos eddig még nem sikerült titkos karaktert kioldanom, pedig valoszinü, hogy az elözö rész után itt is vannak. Ha kiválasztottad a karaktert, akkor nézz be az Edit Tricks pontba, különösen a Specials-hoz. Láss csodát, megszünt a pénzes rendszer. Azt választasz, amit akarsz, tehát megszünt az "elfogyott a pénzem és még nem tudom, hogy milyen a nollie flip underflip, csinálok uj karaktert" szindroma. Ügyes! Még a pálya megkezdése elött be lehet állitani a deszkát, ugymint lap, grip tape (smirgli), kerekek. Minden pályán van egy bonus deck, ezt fel lehet szedni, megint kikerülve ezzel a pénzes megoldást. Deszkaválasztás kész, jöhet a smirgli. Ezen dobtam hanyatt magam. Ilyen csik, olyan firka, amolyan kép. Ügyes! A kerék szinét meg ugy állitod, ahogy akarod, de én pl. mindig a deszka szinéhez probálom igazitani. Most jöjjenek a pályák. Szám szerint nyolc darab, ebböl három versenyzés céljára, lásd még THPS2. A versenyeken cél az aranyérem, ezen kivül az 5 Stat Point és a Bonus Deck begyüjtése. A maradék öt pályán kilenc cél van, ebböl öt megegyezik: high-, pro- és sick score, valamint a Collect Skate és a Get the Secret Tape. A maradék négy elég változatos, a müholdvevö-szereléstöl a földrengéscsinálásig minden van. A játék irányitása megszokott, nehéz de logikusan felépitett, részletezésétöl eltekintek. Az irányitásrol annyit, hogy bekerült egy jo ötlet. Hogyan csinálsz double heelflip-et? Beállitod Special-nak? Á dehogy. Kétszer nyomod le a 4-es gombot (flip). Ha ebböl nem érted, majd rájössz. Igy lehet kickflip to indy-t is csinálni. Ügyes! Néha viszont idegesitö, ha már 18624 trükköt összekombináltál és a gép a sima fs shove it-et 360 shove it-nek veszi, feltörlöd az aszfaltot a véreddel és látod lehullani a többszázezer pontot a képröl. Fuj! Most már tényleg a játékrol. A grafika nagyon sokat fejlödött az elözö részhez képest mind tájban, mind mozgásokban. Emlékszem, milyen sokat röhögtem, mikor a THPS2-ben a fickom már 45 fokban dölt nyujtott lábbal fs 50-50 közben és nem esett el. Most már hajlik a térd, lehet látni az egyensulyozást. Nem dobálozok számokkal, ezt látni kell. Ezen a területen ujult a játék a legtöbbet. A szép grafika ellenére nem olyan magas a gépigény (minden relativ, PII 466, 128 MB RAM és GeForce 2 mellett nálam 800*600 mellett akadozik, bár már elég régi kis gép). Végül egy nagy fika: a játékban borzasztoan sok hiba van. Az ember teljesen ártalmatlan helyzetben beleakad valamiért a falba vagy padloba (igy sikerült egyszer két perc alatt majdnem 7 millio pontot gyüjtenem :)). A Los Angeles-i pályán kapásbol az indulás utáni hullámos betonkorláton olyat csinált a gép, hogy csak na. A deszka hozzá se ért a betonhoz, a levegöben csusztam és valamilyen rángatozo mozgást végeztem. Mondanom sem kell, hogy akkorát takonyoltam, mint ide Jeruzsálem. Az ütközésmodell meg egyszerüen katasztrofa. Elég bemenni két korlát közé, ha véletlenül nekiütközöl az egyiknek, akkor min 10 másodpercig pattogsz a korlátok közt. Nagyon idegesitö tud lenni. Fuj! Ha jol számolom, akkor Ügyes vs Fuj 4:2. Még szerencse, hogy ritkán esik meg az emberrel a pattogo deszkás szindroma és a rosszul beolvasott gomb, de az 90%-ra a legrosszabbkor.
Összegzésül: a játék nagyon sokat ujult minden téren, ehhez jön az ütös zene és a franko videok. Én ajánlom mindenkinek, de részemröl inkább bepakolok a hátizsákba 2 liter üditöt, egy váltopolot és egy törölközöt és izzadok az utcán deszkázás közben, minthogy benn poshadjak a gép elött. Itt a szünidö, ki kell használni, lesz elég üres oránk még a télen. Bár mindenki döntse el maga. Jo szorakozást!
Sajnos eddig még nem sikerült titkos karaktert kioldanom, pedig valoszinü, hogy az elözö rész után itt is vannak. Ha kiválasztottad a karaktert, akkor nézz be az Edit Tricks pontba, különösen a Specials-hoz. Láss csodát, megszünt a pénzes rendszer. Azt választasz, amit akarsz, tehát megszünt az "elfogyott a pénzem és még nem tudom, hogy milyen a nollie flip underflip, csinálok uj karaktert" szindroma. Ügyes! Még a pálya megkezdése elött be lehet állitani a deszkát, ugymint lap, grip tape (smirgli), kerekek. Minden pályán van egy bonus deck, ezt fel lehet szedni, megint kikerülve ezzel a pénzes megoldást. Deszkaválasztás kész, jöhet a smirgli. Ezen dobtam hanyatt magam. Ilyen csik, olyan firka, amolyan kép. Ügyes! A kerék szinét meg ugy állitod, ahogy akarod, de én pl. mindig a deszka szinéhez probálom igazitani. Most jöjjenek a pályák. Szám szerint nyolc darab, ebböl három versenyzés céljára, lásd még THPS2. A versenyeken cél az aranyérem, ezen kivül az 5 Stat Point és a Bonus Deck begyüjtése. A maradék öt pályán kilenc cél van, ebböl öt megegyezik: high-, pro- és sick score, valamint a Collect Skate és a Get the Secret Tape. A maradék négy elég változatos, a müholdvevö-szereléstöl a földrengéscsinálásig minden van. A játék irányitása megszokott, nehéz de logikusan felépitett, részletezésétöl eltekintek. Az irányitásrol annyit, hogy bekerült egy jo ötlet. Hogyan csinálsz double heelflip-et? Beállitod Special-nak? Á dehogy. Kétszer nyomod le a 4-es gombot (flip). Ha ebböl nem érted, majd rájössz. Igy lehet kickflip to indy-t is csinálni. Ügyes! Néha viszont idegesitö, ha már 18624 trükköt összekombináltál és a gép a sima fs shove it-et 360 shove it-nek veszi, feltörlöd az aszfaltot a véreddel és látod lehullani a többszázezer pontot a képröl. Fuj! Most már tényleg a játékrol. A grafika nagyon sokat fejlödött az elözö részhez képest mind tájban, mind mozgásokban. Emlékszem, milyen sokat röhögtem, mikor a THPS2-ben a fickom már 45 fokban dölt nyujtott lábbal fs 50-50 közben és nem esett el. Most már hajlik a térd, lehet látni az egyensulyozást. Nem dobálozok számokkal, ezt látni kell. Ezen a területen ujult a játék a legtöbbet. A szép grafika ellenére nem olyan magas a gépigény (minden relativ, PII 466, 128 MB RAM és GeForce 2 mellett nálam 800*600 mellett akadozik, bár már elég régi kis gép). Végül egy nagy fika: a játékban borzasztoan sok hiba van. Az ember teljesen ártalmatlan helyzetben beleakad valamiért a falba vagy padloba (igy sikerült egyszer két perc alatt majdnem 7 millio pontot gyüjtenem :)). A Los Angeles-i pályán kapásbol az indulás utáni hullámos betonkorláton olyat csinált a gép, hogy csak na. A deszka hozzá se ért a betonhoz, a levegöben csusztam és valamilyen rángatozo mozgást végeztem. Mondanom sem kell, hogy akkorát takonyoltam, mint ide Jeruzsálem. Az ütközésmodell meg egyszerüen katasztrofa. Elég bemenni két korlát közé, ha véletlenül nekiütközöl az egyiknek, akkor min 10 másodpercig pattogsz a korlátok közt. Nagyon idegesitö tud lenni. Fuj! Ha jol számolom, akkor Ügyes vs Fuj 4:2. Még szerencse, hogy ritkán esik meg az emberrel a pattogo deszkás szindroma és a rosszul beolvasott gomb, de az 90%-ra a legrosszabbkor.
Összegzésül: a játék nagyon sokat ujult minden téren, ehhez jön az ütös zene és a franko videok. Én ajánlom mindenkinek, de részemröl inkább bepakolok a hátizsákba 2 liter üditöt, egy váltopolot és egy törölközöt és izzadok az utcán deszkázás közben, minthogy benn poshadjak a gép elött. Itt a szünidö, ki kell használni, lesz elég üres oránk még a télen. Bár mindenki döntse el maga. Jo szorakozást!