Neverwinter Nights

Ujra itt, ujra velem az Erö. Aki olvasta a 101es szobában a legutobbi irásom azt tudta hogy egyszer ennek a cikknek is el kell jönnie (legfeljebb nem gondolta hogy ilyen hamar). Nem most játszottam elöször ezzel a gaméval csak akkor vhogy nem akarodzott rola cikket irnom de a sors ujra „összehozott" vele és most már cikk is lesz belöle. Ennyit a rizsábol lássuk a medvét vagy stilusosan a tél nélküli éjszakákat (ez ám a szabadforditás). Nekem elég jo „rálátásom" van a játékra mivel szerepjátékozom és ismerem a D&D 3. szabálykönyvét. Arrol hogy mennyire sikerült a szabályrendszert átültetni majd késöbb a cikk folyamán még emlitést teszek. Aki nem ismerné a D&D-t annak annyit hogy mindennek az alapja a 20 oldalu kocka és annak a dobálása.
Elöször talán magát a menüt emliteném meg (na ezt korábban nem szoktam). Lényegre törö minden fontosat megtalálunk benne. A nehézség beállitását külön megemliteném mert bizony ez azt is kiirja hogy mit is jelent pontosan az adott nehézségi fok. Például hogy az adott beállitásnál van-e "frendli fájör" vagy hogy a területre hato varázslatok hatnak-e ránk és a csapatunkra (itt megemliteném az egyik ujság iroját hogy ö meglepve tapasztalta hogy a legkönyebb fokozaton nem hat a csapatunkra egy általunk megidézett területre hato sebzö varázslat sem, ezzel nem akarom szidni mert ezt az ujságot elég sokat olvasom). Következönek talán a zenét emliteném. Nem rosszak de szerintem lehetett volna több is. A játék hangulatát a zene is "támogatja" ezért szerencsére nem az a kategoria hogy agyonüti a remek hangulatot. A grafikárol meg megintcsak annyit hogy annak ellenére hogy ez már lassan 2 éves játék de az RPGk közt még azért szerintem megállja a helyét. Azt 1 szoval se mondom hogy tökéletes de nem is rossz hogy esetleg ö legyen a zene helyett a hangulat agyonütöje. Viszont most mielött a karakteralkotás rejtelmeibe bevezetném olvasoim megemlitem hogy az utvonal keresö logaritmussal viszont abszolut nem vagyok elégedett. Akkor lássuk miként is kell karaktert alkotni. Elöször karakterünk nemét kell meghatározni ami csak legfeljebb a multi modban számit valamit. Ezután kell a faját meghatározni. Van arra lehetöség hogy saját, uj fajt alkossunk de a modellje az emberé lesz. Ezután választhatunk neki arcképet. Ugy gondolom nem rosszak a képek de azért lehetett volna jobbakat és föképp többet alkotni, viszont lehetöség van arra hogy saját arcképünket tegyük be. Ezután jön a legfontosabb a karakter kasztjának a kiválasztása. Lehetünk varázslok, vándorok, zsiványok, harcosok és még hosszan sorolhatnám. Ezután kiválaszthatjuk hogy mely képzettségeit akarjuk növelni 0rol használhatobb szintre. Mindig legfeljebb a szintünk+3 lehet 1 képzettség szintje. Ezután választhatunk neki 1 vagy 2 képességet. Ez fajtol és kaszttol függö. Ezután már nincs sok hátra csak a személyes finomitgatások. Ide tartozik a külsö megalkotása, testalkat, tetoválások, hajviselet, test és hajszin megalkotása. Ami még ebben az "ablakban" van az a karakter háttértörténetének megalkotása. Ezt ugy gondolom, hogy csak az igazi vérprofi szerepjátékosok bolygassák mert igazán jo háttértörténetet irni az már szinte müvészet. Ezután még a nevet és a hangot kell meghatározni. Ebböl határozottan kevés van és volt olyan hogy a karakteremnek nem tudtam igazán hozzáillö hangot találni mert a hangok elég végletesek voltak. De aki már bele akarja magát vetni az akcioba az átugorhatja ezt a részt. A végére hagynám magának a szabályrendszernek az elemzését. Ezt elég jol átültették bár a csapda hatástalanitás képességre nálam vagy max 20ast vagy kritikus hibát dobott csak. Aki nem tudná a modositatlan 20as automatikus siker a modositatlan 1es meg kritikus hiba (pl.: csapda hatástalanitásnál elsül a csapda). Amit még hiányoltam az a körökre osztott rendszer. Ezt csak ¼ részt lehet körökre osztottnak nevezni. Ugy gondolom hogy az általam már korábban tesztelt Fallout harcrendszerét (még ha más "stílusú" is) bele lehetett volna épiteni vagy akármilyen körökre osztást, nehogy már nehézséget okozzon a kezdeményezés "kidobása" a gépnek. A szörnyekröl csak annyit hogy lehet hogy már unalmasak de ez egy kötött világ (D&D) és nem lehet azt csinálni hogy félig tesszük be a szabályrendszert csak, mert itt csak a mindent vagy semmit létezik. Amugy a végére hogy aki nem tudná ez a cég csinálta korábban a Baldurs Gate-eket. Azért szerint ez egy egész kiválo RPG lett aminek folytatása várható.