Mire számíthatunk a Serious Sam 3-ban?

Serious Sam 3

Hasonlóan az előző részekhez, a Serious Sam 3-ban sem találkozunk majd szakállas, jól képzett terroristákkal, akik az egész bolygót átszövő összeesküvéssel igyekeznek átvenni a hatalmat. Ehyelyett Sam a már jól megszokott, mindennek, csak komolynak nem mondható hangulatot hozza majd a rajongóknak. Az IGN-nek Roman Ribaric nyilatkozott.

A Serious Sam harmadik része számos különböző dizájn és motor beli változáson esett át, egészen 2007-ig visszamenőleg. A produkció azonban csak a Serious Sam HD: The Second Encounter megjelenése után kezdődött el, tavaly év végén. Már az előd esetén is volt pár dolog, amit jobban szerettünk volna csinálni, de nem volt rá mód. De mindezt megváltoztatta a harmadik rész során használt technológia.

A Serious Sam 3: BFE a Földön történt események idejére visz vissza, amikor Mental megszállta a bolygót, majd Sam belépett a Timelick-ba, melyet az eredeti játékokban láthatunk. Ezúttal a történet sokkal szorosabban kapcsolódik majd a játékmenethez, például a pályák során megszerzett eszközök, valamint az ellenségek sokkal jobban kötődnek majd a játékos reakcióihoz. Természetesen odafigyeltünk arra is, hogy a sztori, valamint az összekötő jelenetek ne csökkentsék a játékélményt. Különösen, amikor századjára játszod újra. Adrenalin, akció, szabadság és rengeteg ammuníció - ezek a fő céljaink.

Az alap felállás szerint Mental seregeit kell minél gyorsabban legyőzni majd, miközben próbálsz életben maradni. Ahol szükség van egy kis mókára, ott töménytelen mennyiségben tűnnek majd fel az ellenségek, ám a különböző megoldásoknak köszönhetően a játékosoknak több mód áll majd a rendelkezésükre, hogy felfedezzenek egy területet. Ezt leginkább a játék során lehet majd észrevenni.

A területek megtervezésekor ugyanazokat az ötleteket követtük, mint 2011-ben: ezeket a bizarr, földönkívüli lényeket egy valóságos, földi környezetbe helyezni, majd hagyni a játékost, hogy gyakorlatilag mindent rommá lőjön, amit csak lát. Ugyan a harmadik rész nem követi a második rajzfilmes árnyalatait, de nem mondanám, hogy túlságosan sötét tónusokat választottunk volna. Számos textúrát valós fotók alapján állítottunk össze, és teljesen megegyezik a színűk a természetben látható társaikéval.

Hasonlóan az előző játékokhoz, most is számos felszerelés lesz elszórva a pályán. Külsleg megváltoztak, hogy beleilleszkedjenek ebbe az új világba is, de úgy gondolom, itt nagyon jó munkát végeztünk. Azonban előfordulhat, hogy a legőrültebb és legváratlanabb helyen bukkannak majd fel, csak hogy ne vesszen el a móka sem.

A fegyverek a már megszokott, földi eredetűek lesznek többnyire, de fellelhető lesz pár igazi ritkaság is, mint például a gumikalapács, amely a megfelelő kezekben halálos lehet, és még muníciót sem igényel! 

Ezúttal sokkal szabadabb teret kapott a puszta kezes harc is, így lesznek olyan mozdulatok, melyeket nem lehet minden fegyverrel, illetve minden ellenség esetén végrehajtani, azonban sokkal több módja lesz a földönkívüliek kivégzésének. Természetesen lesznek majd olyan részek is, amikor nem csak két lábon sétál a játékos, de ezekről egyelőre nem mondhatok többet.

A Serious Sam 3-ban a klasszikus egyiptomi hadszíntér mellett felbukkannak majd városok, falvak, sivatagok, valamint földalatti katakombák is, de lesznek olyan helyek is, melyeket még nem láttak a játékosok korábban. Méreteiket tekintve hasonlóak lesznek, mint az előző részekben látottak, de jóval több dekorációs elemet helyeztünk el - melyek nem lesznek útban, kivéve, ha ez lesz a céljuk.

Az új részben Sam-nek sokkal több lehetősége lesz szétrombolni a környezetet, így például falakat is dönthet majd le fegyverarzenálját használva. Azonban az ellenfelek ezúttal nem csak véletlenül, de az eseteleges hatásokat figyelembe véve is rombolhatják majd a pályát.

Ismét felbukkannak majd a ráncfelvarráson átesett Kamikaze-k, Gnaar-ok, Werebull-ok, és a többi régi kedvenc, az új ellemságek pedig saját harci taktikákkal és mozgásokkal rendelkeznek majd, így a játékosnak lesz mit megtanulnia, ha mindet le akarja győzni. Az egyik ilyen például az Antaresian pók, mely képes a falon mászni, így teljesen új dimenziókat ad a harcokhoz.

A megjelenítésért a Serious Engine fele ismét, melynek 3.0-s változata már látható volt munka közben a HD encounters-ek során, de a BFE-t már a 3.5-ös verzió hajtja majd. Az új lehetőségeknek köszönhetően sokkal részletesebb pályákat tudtunk építeni, valamint az ellenfelek is jóval okosabbak lettek, valamint a környezethez való viszonyuk is sokkal interaktívabbá vált.

Multiplayer téren elérhető lesz egy 16 fős co-op mód, melynek segítségével a barátok együtt játszhatják majd végig a teljes kampányt Classic Coop, Coin-op, vagy épp Beast Hunt módban. Emellett a klaszzikus Capture the Flag, Survival és Deathmatch módok is elérhetőek lesznek.

A játék 2011 nyarán jelenik meg.