Max Payne 2
A nevem Payne. Max Payne. Ez a
James Bondot megszégyenitö mondat egy hires, vagy hirhedt nyomozotol származik.
Nem ismeritek? Pedig ö használt elöször bullet time-ot a rosszfiuk
elintézéséhez! És most ujra szolgálatba lép és megtisztitja New York városát a
gonosztol! :-)
Na most már abbahagyom ezt a szövegelést, inkább megosztom veletek élményeimet
egy fantasztikus játék szédületes folytatásárol. Ez a játék - a névböl már
biztos kitaláltátok - a Max Payne 2. Vajon felül tudja-e mulni az utod az elözö
részben látott grafikai megvalositást, hátborzongato és egyben magával ragado
történetet, mely hosszu orákra a számitogép elé kötött rengeteg embert? A
választ nem lehet egy egyszerü igennel, vagy nemmel elintézni. Ahhoz, hogy ezt
megtudjátok szépen végig kell olvasni a cikkemet! :-)
Kezdeném a program egyik fö részével, a grafikával. A megjelenités nagy változáson ment keresztül. Ilyen az arc jelentösen megnövelt részletessége. A Havok motor segitségével egy rendkivül valosághü kabátmozgásnak lehetünk szemtanui. De itt még nincs vége az ujdonságoknak! Van itt például a rombolhato világ, ahol a dobozokat odébb rughatjuk, agy akár egy robbano ládát a lépcsön lelökve küldhetjük a tulvilágra üldözöinket. A fegyverek torkolattüze is lélegzetelállito, az emberek "esés"-modellje sem hagy kivánnivalot maga után. Egy jo pont, hogy végre nincsenek falon átlogo emberek, fegyverek.
A tájat káprázatos részletességgel dolgozták ki a Remedy-s srácok. A helyszinek most is elég változatosak, bár szerintem az elözö részben több helyszint találunk. Ijesztöen jol oldották meg Max rémálmait. Végre nem idegesitö, mint az elözö részben, hanem szinte már élveztem ezeket a részeket! A játékban Max-en kivül irányithatunk egy uj karaktert is, Mona-t. Foglalkozását tekintve bérgyilkos, akivel a történet folyamán Max Payne "közelebbi" ismeretséget is köt. A csaj kidolgozásánál sem restelltek Monának szép idomokat kölcsönözni a készitök. (Kenterbe veri a Tomb Raider szilikon-mellü hölgyét!)
Az ellenfeleink MI-je is sokat fejlödött az elözö részhez képest. Ha érzik, hogy tuleröben vagyunk, inkább elfutnak és hivják társaikat. Igy már több ember indul ellenünk egy hangos "Dead!" felkiáltással. Persze ös nem tudhatják, hogy van nálunk egy gránát. Ezt bedobva közéjük, nyugodtan várnánk a detonácio által okozott sikeres pusztitást. Ekkor viszont meglepö fordulat következik. Gránátunk hatástalan volt és válaszul egy gránáttal megspékelt sortüzet kapunk. Magyarán arra akartam kilyukadni, hogy a gép nagy hatásfokkal reagál a környezet változásaira.
Térjünk át a történetre. Az elözö résznél már megszokhattuk az átvezetö képregényt. Ott kissé hosszunak találtam öket, viszont a második részbe már joval kevesebb képregény került, helyüket átvették a video-bejátszások.
A cselekmény az elözö rész után játszodik, Max a tömeges mészárlás után visszavonul mezei rendörnek. Ám családja elvesztésének fájdalma nem enyhül. Szinre lép egy uj elem Max életében, ez pedig egy nö iránti vonzodás. A nö neve Mona Sax, aki egy idöre Max Payne-el együtt pusztitja az alvilág embereit...
Egy korházban ébredünk fejfájással és furcsa emlékekkel. Valami rossz érzésünk van. Valami történni fog. De mi történt eddig? Erre a kérdésre a játékot végigjátszva megtudhatjuk, nem szeretném lelöni a poént. A lényeg, hogy sikerült a sztori iroinak egy fergetegesen félelmetes hangulatu történetet összehozni. Folyamatosan tudunk meg apro részleteket, és minden egyes informácionak fontos szerepe van. Sajnos nagyon hamar, kb. 10 ora alatt végig lehet vinni a programot. Viszont a nehezebb fokozatot is érdemes végigjátszanunk, ugyanis itt az események más fordulatot vesznek, és igy másféle történetben lehet részünk.
A történtet iroi a végén már nagyon unhatták a munkát, mert a történet befejezése (a föellenfél megölésének modszere) elég gyengére sikeredett.
A játék zenéje kiváloan tükrözi a játék hangulatát, és hosszu ideig szivesen elhallgatja az ember.
Végeredményben egy szép grafikával, élvezetes sztorival elkészitett szorakoztato programot kaphatunk a pénzünkért. Mindenkinek nyugodt szivvel ajánlom! Csak vigyázzatok, ha este nekiálltok a játéknak, nehogy reggelre álmatlan szemekkel álljatok fel a gépetek elöl!
Kezdeném a program egyik fö részével, a grafikával. A megjelenités nagy változáson ment keresztül. Ilyen az arc jelentösen megnövelt részletessége. A Havok motor segitségével egy rendkivül valosághü kabátmozgásnak lehetünk szemtanui. De itt még nincs vége az ujdonságoknak! Van itt például a rombolhato világ, ahol a dobozokat odébb rughatjuk, agy akár egy robbano ládát a lépcsön lelökve küldhetjük a tulvilágra üldözöinket. A fegyverek torkolattüze is lélegzetelállito, az emberek "esés"-modellje sem hagy kivánnivalot maga után. Egy jo pont, hogy végre nincsenek falon átlogo emberek, fegyverek.
A tájat káprázatos részletességgel dolgozták ki a Remedy-s srácok. A helyszinek most is elég változatosak, bár szerintem az elözö részben több helyszint találunk. Ijesztöen jol oldották meg Max rémálmait. Végre nem idegesitö, mint az elözö részben, hanem szinte már élveztem ezeket a részeket! A játékban Max-en kivül irányithatunk egy uj karaktert is, Mona-t. Foglalkozását tekintve bérgyilkos, akivel a történet folyamán Max Payne "közelebbi" ismeretséget is köt. A csaj kidolgozásánál sem restelltek Monának szép idomokat kölcsönözni a készitök. (Kenterbe veri a Tomb Raider szilikon-mellü hölgyét!)
Az ellenfeleink MI-je is sokat fejlödött az elözö részhez képest. Ha érzik, hogy tuleröben vagyunk, inkább elfutnak és hivják társaikat. Igy már több ember indul ellenünk egy hangos "Dead!" felkiáltással. Persze ös nem tudhatják, hogy van nálunk egy gránát. Ezt bedobva közéjük, nyugodtan várnánk a detonácio által okozott sikeres pusztitást. Ekkor viszont meglepö fordulat következik. Gránátunk hatástalan volt és válaszul egy gránáttal megspékelt sortüzet kapunk. Magyarán arra akartam kilyukadni, hogy a gép nagy hatásfokkal reagál a környezet változásaira.
Térjünk át a történetre. Az elözö résznél már megszokhattuk az átvezetö képregényt. Ott kissé hosszunak találtam öket, viszont a második részbe már joval kevesebb képregény került, helyüket átvették a video-bejátszások.
A cselekmény az elözö rész után játszodik, Max a tömeges mészárlás után visszavonul mezei rendörnek. Ám családja elvesztésének fájdalma nem enyhül. Szinre lép egy uj elem Max életében, ez pedig egy nö iránti vonzodás. A nö neve Mona Sax, aki egy idöre Max Payne-el együtt pusztitja az alvilág embereit...
Egy korházban ébredünk fejfájással és furcsa emlékekkel. Valami rossz érzésünk van. Valami történni fog. De mi történt eddig? Erre a kérdésre a játékot végigjátszva megtudhatjuk, nem szeretném lelöni a poént. A lényeg, hogy sikerült a sztori iroinak egy fergetegesen félelmetes hangulatu történetet összehozni. Folyamatosan tudunk meg apro részleteket, és minden egyes informácionak fontos szerepe van. Sajnos nagyon hamar, kb. 10 ora alatt végig lehet vinni a programot. Viszont a nehezebb fokozatot is érdemes végigjátszanunk, ugyanis itt az események más fordulatot vesznek, és igy másféle történetben lehet részünk.
A történtet iroi a végén már nagyon unhatták a munkát, mert a történet befejezése (a föellenfél megölésének modszere) elég gyengére sikeredett.
A játék zenéje kiváloan tükrözi a játék hangulatát, és hosszu ideig szivesen elhallgatja az ember.
Végeredményben egy szép grafikával, élvezetes sztorival elkészitett szorakoztato programot kaphatunk a pénzünkért. Mindenkinek nyugodt szivvel ajánlom! Csak vigyázzatok, ha este nekiálltok a játéknak, nehogy reggelre álmatlan szemekkel álljatok fel a gépetek elöl!