A számok szóltak: teljesítmény vs. grafika

Galaxy Nexus vs. iPhone 4S

Szeretném előre leszögezni, hogy én nem vagyok híve a benchmarkoknak, illetve a hasonló "teljesítmény teszteknek". A valódi teljesítmény a felhasználói élményben mutatkozik meg, amikor a telefont nyomkodva nem támad fél perc után olyan gondolatom, hogy a falhoz akarom vágni, mert teljesen használhatatlan. De tudom, hogy sokan szeretik a színes oszlopokat, és a rajtuk elhelyezett nagy számokat. Nézzük tehát, hogy a Galaxy Nexus és az iPhone 4S, valamint az Ice Cream Sandwich és az iOS 5 hogyan teljesít ("papíron").

Amikor bemutatták az iPhone 4S-t, a kexnote egyik leghangsúlyosabb pontja az Infinity Blade 2 demó volt. Állításuk szerint nem előre renderelt videót láttunk, és igyekeztek sűrűn emlékeztetni rá, hogy az új telefon két magos GPU-ja milyen szuper. Oké, játszani tudok rajta, remek. 3.5"-on a Sudoku tényleg élvezetes, de nem hiszem, hogy túlzottan részletesen és sok mindent lehet rázsúfolni. Még ha a felbontás tisztességes is, ami a Retina kijelzőnél megvan. De a lényeg, hogy játszani nagyon jól lehet az iPhone 4S-sel - és bár telefonnak is használható, az újabb és újabb hibák ezt néha erősen megcáfolják.

De a Galaxy Nexus sem kapott túl pozitív visszhangot a bemutatása után. Mindenki temette a PenTile kijelző miatt, a gyengébb GPU miatt, a csak 1.2GHz-es órajel miatt... Röviden: sok embernek görbült a szája, mert hogy fognak ezen olyan grafikával játszani, mint az iPhone 4S tulajdonosok? Oh, dear...

Oké, azt elismerem, hogy ha már tudja a telefon, akkor szeretnék is rajta játszani alkalomadtán, de nem lehet mindenkinek megfelelő smartphone-t gyártani. A Google úgy döntött, hogy ők a teljesítményt helyezik előtérbe, és nem kézi játékkonzolt készítenek. Ez van, el kell fogadni, akinek nem tetszik, választhat másik telefont (bár ami még viccesebb, hogy a gyengébb specifikációkkal rendelkező Droid RAZR-t az egekig magasztalják, de ez most nem lényeg).

Egy szónak is száz a vége, a Nexus nem arra lett kitalálva, hogy az ember játsszon rajta (persze lehet), hanem sokkal inkább egy PDA-ként funkcionál. Az iPhone 4S pedig amolyan mindenes. És a számokban meg is látszik, hogy utóbbinak a grafikus teljesítménye az igazán erős.

Mindkét esetben meg lehet magyarázni a dolgot, hogy miért csak annyi amennyi. De számunkra, egyszerű földi halandóknak ezek a grafikonok egyetlen dologra jók csak: e-penis méregetésre.

Ami pedig az FPS számokat illeti, 23-24 FPS-t már bőven folyamatos képnek lát az emberi szem. Persze az sosem baj, ha van egy kis extra, de lényegi különbséget nem jelent.

Számomra a teljesítmény fontosabb, mint a grafika. Persze az enyém csak egy vélemény a sok közül, ezt elismerem. De mindenki azt választja, ami számára az ideális.