Új képességekkel bővül az Office

Az Office a Microsoft egyik legsikeresebb terméke, amelyet világszerte több mint 1 milliárd embert használ. Az Office családon belül is kiemelkedő teljesítményt nyújt az Office 365, amely a Microsoft valaha volt leggyorsabb növekedést elérő üzleti terméke – beszédes adat, hogy minden 4 üzleti Office-felhasználóból 1 már ezt a verziót használja, illetve hogy a világ legsikeresebb cégeit felvonultató Fortune500-as listán szereplő vállalatok 60%-a vásárolt Office 365-öt az elmúlt egy évben. A Microsoft most az Office 365-öt közösségi funkciókkal, az ingyenes Office Web Apps-et pedig számos új képességgel vértezi fel. Mindezek jelentős segítséget nyújtanak az Office alkalmazások felhasználóinak, hogy bárhol, bármikor elvégezhessék feladataikat, és így rugalmasabban szervezhessék az életüket.

Office Web Apps
Az Office Web Apps, amely a legjobb webes alternatíváját nyújtja a fizetős Office 365 programcsomagnak, ingyenesen elérhető minden felhasználó számára. A csomag tagjai, a Word, az Excel és a PowerPoint Web Appsmostantól valósidejű csoportmunkára is alkalmas. A felhasználók élőben láthatják, hogy társaik hol és mit szerkesztenek az adott dokumentumon, így elkerülhető az, hogy ugyanazt a részt módosítsák ugyanabban az időben.Emellett azonban a Word, az Excel és a PowerPoint Web App egyéb képességekkel is bővült:

· Word Web App: A keresés és csere funkció mellett új formázási lehetőségek, valamint fej- és láblécek jelentek meg.

· Excel Web App: A cellák drag and drop módszerrel rendezhetők újra, egyes gyakran használt képletek eredményei automatikusan leolvashatók a status barról, valamint már védett munkafüzetek is megnyithatók.

· PowerPoint Web App: A képkivágás funkcióval a Prezentáció vizuális elemei jobban szerkeszthetők.

Fentieken túl a jövőben az Office Web Apps számos további új, a hagyományos Office-ból megismert funkcióval fog bővülni.

Yammer közösségi szolgáltatások az Office 365-ben

A Yammer vállalati közösségi háló nagyvállalati verziója mostantól minden Office 365 Enterprise előfizető számára elérhetővé válik. Ráadásul azon cégek, amelyek Yammer-hálózatukba külsős partnereket is bevonnak, mostantól anélkül hívhatnak meg más szervezethez tartozó felhasználókat, hogy Yammer Enterprise licencet kellene vásárolniuk nekik (részletek).

Ezek a licencek felhasználók még szélesebb körének teszik lehetővé azon újdonságok használatát, amelyeket az elmúlt hónapokban jelentettek meg a Yammer részeként:

· A Yammer-csoportokban való részvétel most már email segítségével sokkal kényelmesebbé vált. Azon konzervatív felhasználók, akik nem kívánnak egy új közösségi rendszerrel megismerkedni, de kimaradni sem szeretnének a cégüknél zajló élénk szakmai eszmecseréből, levelezőjük segítségével egyszerűen csatlakozhatnak nyitottabb társaikhoz.

· A frissített mobil alkalmazások (Windows 8, Windows Phone és iPad app-ok) segítségével bárhol, bármikor hozzáférhetnek a közösséghez a felhasználók.

· A közösségi beszélgetéseket most már SharePoint dokumentumtárakban tárolt dokumentumokra is kényelmesen lehet indítani, így a mindennapi dokumentumokkal kapcsolatos munkában is kihasználhatók a kapcsolati háló előnyei.

Ezen funkciók és a Office lehetőségeinek megünneplésére a Microsoft meghirdette az Office #GetItDone napot – az ezzel kapcsolatos kommunikációt és a párbeszédet a Twitteren a #GetItDone címke segítségével lehet nyomon követni.