Több ezer órányi ingyenes tartalom a Sony tévéken

Sony

A Sony Magyarország és az NRC piackutató ezerfős reprezentatív felmérésének eredményei szerint a 18-49 éves magyar lakosság 8 százaléka rendelkezik okostelevízióval, és a tulajdonosok fele legalább havi rendszerességgel, 10-15 százaléka pedig napi gyakorisággal fogyaszt internetes tartalmakat a tévékészülékén. A Sony saját felmérése szerint az okostévék vásárlóinak körülbelül fele már hajlandó lenne fizetni a tévéken keresztül elérhető plusz tartalmakért (zenei tartalmak, filmek letöltése, játékok, Skype elérése).

Mindez azt mutatja, hogy idővel akár a televízió válhat az internet első számú megjelenítő eszközévé a háztartásokban – feltéve, ha a gyártók elősegítik, hogy a fogyasztók minél több és jobb minőségű tartalmat érhessenek el.

Ebbe az irányba tett most nagy lépést a Sony azzal, hogy a fuso® interaktív tévé szolgáltatóval alakított ki együttműködést. A fuso® felületen keresztül a Sony tévéken egyetlen alkalmazásban elérhetővé válik számos magyar tartalomszolgáltató műsora, többek között népszerű sorozatok, műsorok, filmek, ingyenes internetes tartalmak, melyek megtekintéséhez csak arra van szükség, hogy a tévét felcsatlakoztassák az internetre.

A szolgáltatás az általános gyakorlattól eltérően számos korábban megvásárolt Sony készüléken keresztül is igénybe vehető. A megoldás működik a 2009 óta vásárolt internetképes Bravia televíziókon, emellett minden internetképes Sony Blu-Ray lejátszó és házimozi lehetővé teszi a hagyományos televíziók „felokosítását” is. A Sony Bravia televíziók gyorsan és stabilan, letisztult kezelőfelület segítségével képesek a fuso® tartalmak megjelenítésére, amit többek között a Sony Centerekben tesztelhetnek is a vásárlók.

„Kutatásaink szerint az internetes tartalmak megjelenítésében a televízió képernyője meghatározó szerepet fog játszani a közeljövőben” – hangsúlyozta Rab Sándor, a Sony Magyarország kereskedelmi vezetője.

„A Sony egyedülálló technológiájának köszönhetően – az internetképes SONY TV készülékek egyszerű szoftverfrissítését követően – közel 100 ezer háztartásban lesznek elérhetőek különféle magyar nyelvű videotartalmak.”

Rab Sándor kiemelte, hogy a Sony nem csak azokra a vásárlóira gondolt, akik évekkel ezelőtt szerezték be meg internetképes Sony tévéjüket, hanem azokra is, akik más gyártó LCD vagy plazmakészülékét vásárolták meg, ugyanis a Sony összes Blu-Ray készüléke, kezdve a legolcsóbb forgalomban megtalálható lejátszótól (BDP S185) alkalmas arra, hogy „felokosítsa” bármely gyártó lapos tévéjét.

A tévégyártók néhány éve már bemutatták internetes képességekkel felruházott okostévéiket, melyeken gombnyomásra lehet megtekinteni a YouTube videókat, és amikből nem maradt ki a Facebook, a Skype és a Twitter integrációja sem. A Sony és a fuso® felületet fejlesztő Fuso Ecosystem Nyrt. (korábbi neve: Hybridbox Médiainformatikai Nyrt.) most egyaránt elkötelezte magát a további együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatásnak a Sony legújabb, 2013-as modelljeibe való integrációra, melyeken már a teljes fuso® koncepció megvalósításra kerül (http://fuso.tv).