Nvidia GRID: brutális felhő alapú játékszerver

Nvidia

Az Nvidia a CES előestéjén hivatalosan is bemutatta a Tegra 4-et, valamint a Project Shieldet, de emellett egy új, felhő alapú játékszerver is tiszteletét tette a porondon. Az Nvidia GRID egy olyan erőmű, amely rackenként 20 GRID szervert tartalmaz, melyek egyesített erejéből megszületik a Bolygó Kapitánya egy 700 darab Xbox 360-nak megfelelő szörnyeteg, amely segítségével lehetőség van játékokat streamelni gyakorlatilag bármire, ami rendelkezik interneteléréssel.

Ugyan a felhő alapú játékszerverek terén már sok cég elvérzett, az Nvidia ezzel az architektúrával határozottan jó úton halad, hogy elsőként hódítsa meg ezt a teret.

A dolog lényege, hogy valahol a szervertermek távoli sarkaiban egy gép akár maximális grafikai beállítások mellett futtatja a játékot, a helyi vas pedig csak a végeredményt tölti le. Ezáltal nincs szükség akkor sem state of the art felszerelésre, ha a Crysis 42-őt szeretnénk maximális grafikán játszani. Nem is beszélve a telefonokról és tabletekről, amelyek valószínűleg leolvadnának ilyen terhelés mellett.

A legjobb az egészben, hogy gyakorlatilag bármilyen internetképes eszköz képes lehet streamelni ezeket a játékokat, szóval akár telefonon vagy tableten is ugyanúgy játszhatunk majd. Főleg, ha lehetőség lesz pauset nyomni, miután felálltunk a géptől.