Magyar CRM-rendszerrel jár élen az Opel

Másodszor is meghosszabbította az együttműködését az Opel a CRANE-nel, aki négy éve menedzseli az autómárka számára fejlesztett CRM-rendszert, valamint több európai országban az arra épülő kommunikációs (adatbázis-elemzés, call center, eladásösztönzés és e-mail marketing) feladatokat is ellátja. A CRANE a szerződést a General Motors európai központjával kötötte.

A két cég 2011 óta dolgozik együtt, az eredeti megbízás az Opel CRM-rendszerének kialakításáról és üzemeltetéséről szólt. Az ügynökség 14 országban – a közép-kelet-európai országok mellett a teljes Baltikumban és Finnországban – dolgozik az autómárkának. Ezenfelül az évek során a CRANE feladatköre kibővült a kialakított CRM-rendszerre épülő egyéb kommunikációs, többek között az adatbázis analitika, a call center, az eladásösztönzés és az e-mail marketing témakörökbe tartozó feladatok ellátásával.

„A megbízás egyik legizgalmasabb része az adatbázis elemzésére épülő stratégiai tanácsadás, mellyel például optimalizálni tudjuk az e-mail marketing kampányok hatékonyságát. Amellett, hogy külön kreatív tartalmat gyártunk a nőknek és a férfiaknak, vagy hogy jól észlelhető call-to-action funkciókat építünk a hírlevelekbe, akár mikroszegmensek megkeresésére is adunk javaslatokat” – mondta el Huszics György, a CRANE ügyvezető igazgatója.

Az ügynökség stratégiai javaslatai alapján az Opel négy országban – hazánkon kívül Szlovéniában, Horvátországban és Romániában – működtet call centereket, melyek közvetlenül csatlakoznak a CRM-rendszerhez. A megoldás jelentős időt és energiát takarít meg azáltal, hogy a call center egyenesen a CRM adatbázisba rögzíti a felvett adatokat.

A CRANE régiós szinten több millió ügyféladattal dolgozik. Az ügynökség elsőként Romániában indította el a saját fejlesztésű viszonteladói eladásösztönző programot, mely azóta – régiós „best practice-ként” – újabb piacon is bevezetésre került. „Négy éve dolgozunk együtt a CRANE-nel, és szintén negyedik éve vezetjük a személyautó értékesítési piacot. Ehhez a folyamatos jó teljesítményhez járul hozzá az ügynökség stratégiai és kreatív tanácsaival, valamint a megbízható és jól kezelhető CRM-rendszerünk üzemeltetésével” – mondta el Zugschwert Szabolcs, az Opel magyarországi marketingigazgatója.