Elsőként a Vodafone teszteli a mobil NFC-s fizetést a Szigeten

Vodafone Smart Store

Egy friss nemzetközi felmérés azt mutatja, hogy a 2011-es mobilfizetés és az NFC-vel történő fizetések mind népszerűbbek lesznek világszerte a felhasználók körében, olyannyira, hogy az ily módon történő tranzakciók az idei év 240 milliárd dolláros forgalmáról 2015-re az évi 670 milliárdot is elérhetik majd. Nemcsak az összeg, de a felhasználók száma is jelentős növekedést mutat; a tavalyi évhez képest 38,2%-al a nőtt a mobilfizetők száma, ami összesen világszerte 141,1 millió főt jelent.

Az idei Sziget Fesztiválon is a legnagyobb újdonság, hogy készpénzzel már egyáltalán nem, kizárólag Metapay Fesztiválkártyával, vagy ennél is messzebbre nyúlva – a Vodafone és Metapay által közösen fejlesztett - NFC-technológiájú mobiltelefonnal lehet ellentételezni a vásárlásokat a Sziget bármely pontján. A kártyával illetve mobillal való fizetés nem csak egyszerűbb, de gyorsabb és biztonságosabb is, így a kilátogatóknak tényleg csak arra kell odafigyelniük, hogy minél több kiváló programra eljussanak a számtalan lehetőség között válogatva.

A fesztivál ideje alatt 200 kiválasztott ügyfél plasztik lap helyett NFC-s mobiltelefon segítségével tud majd fizetni a Sziget minden értékesítési pontján a Vodafone és a Metapay együttműködésének köszönhetően. A szolgáltatás éles tesztjében ügyfelek, újságírók, bloggerek és természetesen Vodafone-alkalmazottak vesznek részt, akik hazánkban először próbálhatják ki a jövő fizetési módját. Számukra a Metapay Fesztiválkártya a Vodafone-tól kapott NFC-s telefonjaikon előre telepítve lesz, és azzal tudnak fizetni. A folyamat rendkívül egyszerű, néhány centiméterre oda kell tartaniuk telefonjaikat a fizető terminálhoz, és a vásárlás ezzel meg is történt. Ugyanígy járhatnak el a Vodafone VIP területein kihelyezett kávéautomatákkal is.

Nyéki Zsolt, a Vodafone Magyarország üzletfejlesztési vezetője elmondta:

„Nagyon örülünk annak, hogy a Vodafone élen jár a technológiai fejlesztések területén, így a mobil NFC rendszer bevezetésében is. Fontosnak tartjuk az ilyen tesztek kialakítását, mellyel a célunk az, hogy bemutassuk a mobiltechnológia által nyújtott egyedülálló lehetőségeket, így éles körülmények között szerezzünk tapasztalatokat annak működéséről, amelyek jól jönnek majd akkor, amikor végleges formájában kell a mobil NFC-rendszert, országos lefedettséggel, különböző lehetséges fizetőeszközökkel kiépíteni. Úgy gondolom, hogy ezzel élen járunk nem csak itthon, de Európában is.”

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a készpénzmentes szolgáltatásban igen sikeres Metapay Fesztiválkártyát a Vodafone-al közös fejlesztés során mobil NFC-s megoldássá alakítottuk. Biztosak vagyunk benne, hogy a Metapay és a Vodafone együttműködése hasonlóan sikeres lesz a jövőben is, mely így jelentős mértékben hozzájárulhat az NFC-s rendszer országos kiterjesztéséhez” – tette hozzá Lévai Gábor, a Metapay ügyvezetője.