Az Opera felé kacsingat Zuckerberg

Facebook

Úgy tűnik a Facebook egyhamar nem fogja abbahagyni a cégek felvásárlását: a Lightbox, Instagram és a Karma után a következő kiszemelt préda az Opera Software, akik böngészője nagyjából 200 milliós felhasználótáborral rendelkezik, ha minden platformot figyelembe veszünk. A cél természetesen egy saját böngésző hadba állítása.

Elnézve az Instagram-mal végzett mukát, valószínűleg most sem kell majd semmilyen világmegváltó vagy forradalmi újításra számítani. Nyilvánvalóan a jelenlegi piros színt kékre cserélik, valamint felszerelik majd 42 gombbal, mellyel egyből postolhatunk a szociális hálóra - valami, amit most is megtehetünk ugyanúgy.

A fő különbség nyilván az lenne, hogy itt minden Zuckerbergék irányítása és keze alatt lenne, tehát elméletben egy sokkal jobb Facebook-élményt nyújthat majd a dolog. De őszintén nem tudom elképzelni, hogy böngészés közben hosszabb távon el tudjam viselni, hogy jobbról-balról FB gombok lógjanak az arcomba.

A másik kérdés pedig ismét az, hogy szükség van-e még egy böngészőre. Nyilván a Facebook nagyobb előnnyel indul majd, mint a Yahoo, hiszen rengeteg függő felhasználója van, akik váltani fognak abban a pillanatban, amint megjelenik. Plusz valami hasonlót ők is el fognak követni valószínűleg, mint a Google: bizonyos funkciók csak a saját böngészőjükben működnek majd megfelelően.

De vajon képesek lesznek lenyomni a Google-t, aki megcsinálta a lehetetlent, és a Chrome lett a legnépszerűbb böngésző a világon? Szívesebben használnátok egy Facebook-ra kihegyezett böngészőt, mint egy olyat, ami minden oldal minél gördülékenyebb és jobb megjelenítését próbálja elérni?