Idén is a telekommunikációs és média szektor legvonzóbb munkahelyei között a Vodafone
A PwC Magyarország munkahelyválasztási preferenciákat mérő kutatása szerint a Vodafone Magyarország a harmadik legvonzóbb munkáltató a hazai telekommunikációs és média vállalatok között. Az eredmény nem meglepő, hiszen a Vodafone által nemrég bevezetett hibrid munkavégzés különösen vonzó lehet a fiatalok számára – a kutatás ugyanis rámutatott, hogy az otthoni munkavégzés lehetősége, a munkaidő feletti kontroll, azaz a rugalmas és kiszámítható időbeosztás az egyik legfontosabb tényező munkahelyválasztáskor.
A PwC Magyarország idén ötödik alkalommal mérte fel a hazai munkahelyválasztási preferenciákat a fiatalok és a tapasztalt szakemberek körében. A Vodafone Magyarország a korábbi évekhez hasonlóan idén is előkelő helyen végzett a kutatásban: a vállalat a telekommunikációs és média szektor harmadik legvonzóbb munkahelye a megkérdezettek szerint. Az eredmény nem meglepő: a Vodafone Magyarország nemrég vezette be a hibrid munkavégzést, melynek középpontjában a munkavállaló áll, ő dönti el, hogy távolról vagy az irodából kíván munkaidejének nagy részében dolgozni. Ahogy a PwC kutatása is rámutatott, ez rendkívül vonzó lehetőség lehet a munkavállalók számára, ugyanis a 19-28 éves korosztály számára az otthoni munkavégzés, a munkaidő feletti kontroll, a rugalmas és kiszámítható időbeosztás az egyik legfontosabb tényező a munkahely kiválasztásakor.
„Nagyon büszkék vagyunk, hogy ismét ilyen nagyszerű helyezést értünk el az egyik legfontosabb hazai, munkahelyválasztási preferenciákat mérő kutatáson. Úgy gondolom, hogy az eredmény még inkább igazolja az általunk bevezetett hibrid munkarendet: ahogy arra a megkérdezett munkavállalók preferenciái is rámutattak a pandémia előtti munkarendre való visszatérés helyett inkább jelenlegi működésünket érdemes tovább gondolni és egy rugalmas, a munkavállalók igényeire reflektáló munkarendet és munkahelyet kialakítani.” – mondta el Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.
Előbbiek mellet fontos kiemelni, hogy Vodafone Magyarországnál számos program irányul a diverzitás és nyitottság növelésére, ugyanis a vállalat hisz abban, hogy a sokszínűség tágítja a látókört, elősegíti a kreativitás növekedését, az értékteremtést. Mindemellett a testi, lelki és szellemi jóllét, a feltöltődés lehetőségének biztosítása is kiemelt jelentőséget kap a vállalatnál. Ezt szolgálja többek között a kollégák körében népszerű Re-Charge program is, amely egy komplex munkahelyi jólléti program, amely az állandó elemek (mint például kedvezményes irodai masszázs és jóga, negyedévente megújuló sporttámogatás vagy éves egészségügyi állapotfelmérés és testparaméter-mérés) mellett tematikus napokat (pl. havi Learning Day-eket) is tartalmaz.
Hasonlóképpen a munkavállalók jóllétét szolgálják a vállalat által biztosított extra szabadnapok. A Vodafone tavaly 1, míg idén a jogszabályban foglaltakon felül további 2 szabadnapot biztosít a kollégáknak. Emellett idén októberben indult el a Vodafone Spirit Days kezdeményezése, melynek értelmében negyedévente a kollégák egy napot fordíthatnak személyes fejlődésükre, így tanulásra, kikapcsolódásra, feltöltődésre, melyhez a vállalat tippeket és lehetőségeket (pl. közös faültetés, learning videotéka stb.) is biztosít. Utóbbiak mellett a Vodafone minden kolléga számára évi 4, önkéntes munkára fordítható napot biztosít.
Ahogy arra a PwC kutatása is rámutatott, a rugalmas munkavégzés mellett továbbra is kiemelten fontos az alapbér. A Vodafone-nál a COVID-19 járvány ellenére az éves bónuszokat a tavalyi évhez hasonlóan idén is változatlan elvek mentén nyújtják. Az extra juttatásokhoz tartozik továbbá a Vodafone törzsgárda programja is, melynek keretében a jubileumi munkaviszonyukat ünneplő kollégákat juttatásban részesítik.
A Vodafone globális célkitűzése, hogy 2025-re a világ legjobb munkahelye legyen a nők és a férfiak számára egyaránt. Ennek elérése érdekében a szolgáltató minden kollégának azonos lehetőségeket kínál a karrier és a családi élet terén: a Vodafone juttatási rendszerének része a szülési szabadságra vonatkozó irányelv, melynek értelmében a vállalat 16 hetes fizetett szabadságot biztosít a nem szülő szülők (kispapák, örökbefogadó partnerek) számára is.