Ezúttal nem csak a Google-nek tett keresztbe a Facebook

Google vs. Facebook

Tavaly novemberben a Google és a Facebook civakodásától volt hangos a média - oda vissza tiltották le egymás előtt a hozzáféréseket, valamint a felhasználók számára elérhető funkciókat. Természetesen majdnem minden akadályt sikerült valamilyen módon áthidalni, a por pedig szépen lassan leült.

A Facebook kiccsoportosai azonban nem bírták ki, és ismét ellopták a Google-ösök vödrét: az oldalon futó alkalmazások fejlesztői 68 különböző hirdetésszervező cég reklámjait jeleníthetik meg programjaikban, ám a legnagyobb és legtöbb bevéltelt biztosító, a Google AdSense kizárásra került.

A döntés nem túlzottan meglepő: a két cég óriási csatát vív az online piacon, így csak idő kérdése volt, mikor és hogyan tesz valamelyik fél ismét keresztbe a másiknak. Azonban a Facebook ezzel nem csak a keresőóriást károsítja, de a fejlesztők is jelentős bevételkiesést szenvedhetnek.

A fejlesztők ezt szóvá is tették, valamint nehezményezték, hogy a megmaradt hirdetésszervezők között több olyan is található, melynél nem egyszer felmerült a csalás gyanúja.