Egy érintéssel halad tovább a Sony
Ma már szinte nincs olyan okostelefon, amelyet ne szerelne fel a gyártó NFC-vel. Oké, egészen addig nincs sok tényleges értelme a dolognak, amíg gyakorlatilag csak két telefon és tablet között tudjuk jelentősen megkönnyíteni az adatok átvitelét, de miért ragadnánk le a jelenben. Főleg, hogy a Sony már idén olyan termékkínálattal áll elő, ahol az NFC igen hangsúlyos szerepet kap.
Az már nem annyira nagy szám, hogy egy Bluray lejátszó vagy erősítő, hangszóró képes a telefonról zenélni. Persze ez csak akkor jön igazán kapóra, ha a két eszköz között a kapcsolat kiépítése közben nem őszülünk meg. Többek között itt jön a képbe az NFC, aminek köszönhetően nem kell mást tenni, mint letenni a telefont, tabletet az erősítőre, bluray lejátszóra, majd pár másodperc múlva már mehet is a buli.
Természetesen nem maradtak ki a szórásból a tévék sem, hiszen sokszor kapóra jön, hogy lehet tükrözni a telefon vagy a tablet képét. Nyilván itt is csak akkor jelent igazi előnyt a dolog, ha ugyanígy meg tudjuk oldani az egészet egyetlen érintéssel. Nos, örömmel jelenthetem, hogy a Sony idei felhozatalában minden tévé rendelkezik NFC chippel, a tükrözést pedig Miracast szabvánnyal oldották meg (ez az Android 4.2 beépített megoldása).
Vagy vegyük az egyik személyes kedvencemet, a Sony MDR-1RBT fejhallgatót, amely szintén kapott egy NFC chipet. Próbáltam szavakba önteni, hogy mennyivel könnyítette meg az életem, de szerintem nem sikerült teljesen visszaadnom. Egyszerűen zseniális volt.
És külön öröm látni, hogy a cégek egyre inkább nyitnak a technológia felé és megpróbálják a lehető legjobb módszereket kitalálni az alkalmazására.
A vállalat bemutatta a hazánkban elérhető teljes 2013-as tavaszi termékportfólióját. Az idei termékkínálatot az egyszerű kezelhetőség, a letisztult formák, valamint a kimagasló kép- és hangminőség jellemzi. Az új termékekbe épített NFC (Near Field Communication) technológiának segítségével mindössze egyetlen érintés szükséges ahhoz, hogy két készülék egymással kapcsolatba lépjen. A könnyen kezelhető és prémium minőségű termékek bármilyen tartalmat képesek másodpercek alatt egyszerűen átirányítani egy másik eszközre.
„A kimagasló kép- és hangminőség mellett a Sony a termékek szinergiájával új szintre emeli a felhasználói élményt” – foglalta össze a vállalat iránymutató elveit Rab Sándor, a Sony Magyarország kereskedelmi igazgatója, aki hozzátette, hogy remélhetőleg hamarosan az NFC technológia is ugyanúgy beépül a köztudatba, mint a Bluetooth.
A vezeték nélküli fejhallgatók és hangszórók, a kivetítővel ellátott kézi kamera, a televíziók, a csúcskategóriás tablet és a legújabb telefonok bizonyítják, hogy a márka továbbra is élenjáró a szórakoztatóelektronikában.
Az új BRAVIA televíziókon a továbbfejlesztett 4K X-Reality PRO képalkotó motornak köszönhetően soha nem látott részletességű és élethű képeket kapunk bármilyen forrásból játsszuk is le videóinkat, legyen az Blu-Ray film vagy okostelefonnal rögzített videoklip.
A részletgazdag képminőséghez az egyedi fejlesztésű TRILUMINOS képernyő társít ultra realisztikus színeket. A még természetesebb és élénkebb színvilág eléréséhez a Sony az új képernyőkbe integrálta a QD Vision „Color IQ” optikai komponensét is, melynek köszönhetően a megjelenített ég kékebbé válik, az arcok természetesebb bőrtónust kapnak, és valóságossá válnak a legnehezebben reprodukálható színek, a piros árnyalatai és a smaragdzöld is.
A Sony legújabb termékei áprilistól már kereskedelmi forgalomban is elérhetőek.