A Sony bemutatta újdonságait a 2020-as CES-en

A Sony Corporation Las Vegasban, helyi idő szerint január 7-én kezdődő Consumer Technology Association 2020 kiállításon mutatta be legújabb termékeit és szolgáltatásait.

A Sony célja, hogy olyan, az emberek igényeivel egybecsengő termékeket, tartalmakat és szolgáltatásokat hozzon létre, amelyek „a kreativitás valamint a technológia segítségével töltik meg érzelemmel a világot”. - így pozitív hatással vannak a társadalomra. A Sony Corporation elnöke és vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida a kiállítás hivatalos megnyitója előtt megrendezett Sony sajtótájékoztatón kijelentette, hogy “A kreativitás az az energia, amely folyamatosan előrébb viszi a Sony-t. Amikor ötvözzük a kreativitást a technológiáinkkal, megállíthatatlanná válik”- majd ismertette a Sony kínálatának legújabb termékeit, és a legújabb elektronikai és szórakoztatóipari fejlesztéseit.

Egy új modell bemutatása során Yoshida kijelentette: „Nem túlzás kijelenteni, hogy a mobiltelefon volt az elmúlt évtized legnagyobb trendje. Hiszek abban, hogy a következő nagy trend a mobilitás lesz.”, A prototípus egy olyan képalkotó és érzékelő technológiákkal rendelkező jármű volt, amely hozzájárul a biztonságosabb és megbízhatóbb autonóm vezetéshez, valamint számos magasan fejlett elektronikai technológiát tartalmaz, amelyek együttesen példátlan autós élményt biztosítanak. Előadása végén hangsúlyozta, hogy a társadalom fejlődéséhez való hozzájárulás mellett „a Sony folytatja fejlesztéseit a technológia alapjaira építő kreatív szórakoztató vállalatként”.

Ezt követően a Sony Interactive Entertainment elnöke és vezérigazgatója, Jim Ryan lépett a színpadra, aki bejelentette, hogy összesen több, mint 106 millió1 PlayStation®4 játékkonzolt értékesítettek világszerte, és hogy a PlayStation™Network elérte a havi 103 millió2 aktív felhasználót. Ezután ismertette az ünnepi időszakban megjelenő PlayStation®5 élvonalbeli technológiáit és funkcióit, valamint bemutatta az új konzol logóját is. “Az az ígéretünk a 100 millió főből álló PlayStation® közösség számára, hogy a legtöbb és legjobb tartalmakat, valamint teljesen egyedi és elképesztő sebességű játékélményt fogunk majd nyújtani.”

Az élő sportközvetítések kapcsán a Sony bejelentette a mérföldkőnek számító, egy amerikai futball mérkőzésen az NBC Sportssal és a Verizonnal közösen végrehajtott hatékonysági vizsgálatának pozitív eredményét. David Mazza, az NBC Sports Group vezérigazgatója lépett a színpadra, és ismertette a Sony közvetítéssel és vezeték nélküli kommunikációs technológiáival szemben támasztott elvárásokat, amelyek új lehetőségeket teremtenek az élő sportközvetítések munkafolyamatában.

A teljes sajtótájékoztatót megtekinthetik az alábbi linken.
https://www.sony.com/CES

Termékek és prototípusok bemutatása
A Sony standnál számos olyan kezdeményezést mutatnak be, melyek a kreativitás és a technológia ötvözete által jöttek létre, és céljuk a fenntarthatóság kialakítása. Ez egybecseng a Sony sokszínű üzletágainak vállalati irányelvével: “közelebb kerülni az emberekhez”. A kiállításon bemutatnak olyan technológiai újításokat, melyeket a Sony azért hozott létre, hogy az alkotók és felhasználók minél valósághűbb tartalmakat készíthessenek, mint például a háromdimenziós térben készített nagyfelbontású videó- és hangrögzítés. Ezeken felül számos “valós idejű” technológiát is ismertettek, amelyek a munkafolyamat minden részét támogatják, a kezdetektől egészen a végleges anyag elkészítéséig, és bemutatták ezen technológiák különböző kombinációit is.

Társadalmi felelősségvállalás a biztonság és megbízhatóság megteremtésével
A Sony bizonyította elkötelezettségét afelől, hogy hatékonyan hozzájárul a mobilitás fejlődéséhez az önműködő vezetés fejlesztésével.

  • Képalkotó és érzékelő technológiai fejlesztések a mozgás világában

A “Safety Cocoon” olyan biztonsági irányelv, mely különböző mindennapi vezetési helyzetekben fokozza az autóvezető biztonságát a 360 fokos folyamatos észleléssel, amellyel idejekorán érzékelhetők és elháríthatók a balesetveszélyes forgalmi helyzetek. A Sony standjánál a látogatók kipróbálhatják a fent említett fejlesztett képalkotó és képérzékelő technológiákat, melyekkel még jobban megismerhetik a koncepciót. Az emberi képességeken túlmutató technológiák megalkotásával a Sony célja, hogy biztonságos, megbízható és kényelmes vezetési élményt teremtsen.

  • Nagyfelbontású, nagy dinamikai tartománnyal rendelkező érzékeny CMOS képszenzorok, melyeket egy LED vibrálás3 egészít ki, ami így pontosan felismeri a tárgyakat, még olyan helyzetekben is, ahol az érzékelést egyéb tényezők nehezítik.
  • Solid State LiDAR, amely rendkívül pontosan képes távolságot mérni, és háromdimenziós képet alkotni a közlekedési térről.
  • A Sensor Fusion technológia ötvözi a szenzorokat, és azok különböző funkcióit és képességeit, ami lehetővé teszi a korai és pontos felismerést, még olyan nehezítő vezetési körülmények között is, mint a köd, a háttérből vakító világítás vagy az éjszakai vezetés.
  • Time-of-Flight (ToF) fedélzeti érzékelési megoldások, melyek a távolságmérő technológia segítségével érzékelik és felismerik az embereket és tárgyakat az autóban. Ezek a funkciók egy optimalizált információs rendszer kialakítását teszik lehetővé, mellyel elérhetővé válik a kézmozdulat általi vezérlés, valamint megnöveli az utasok biztonságát és kényelmét.    

Kényelem és szórakozás a mobilitás területén

A Sony fejlesztési irányelveit a mobilitás terepén, mint a biztonság, a megbízhatóság, a kényelem és a szórakoztatás, egy új kezdeményezés, a “VISION-S” foglalja magában. A “VISION-S” első járműprototípusát a Sony standnál mutatják be. Ebben a prototípusban megtalálhatók a Sony képalkotó és érzékelő technológiái, valamint a Sony mesterséges intelligenciája által vezérelt fedélzeti szoftver, továbbá telekommunikációs és felhőtechnológia a jövőben érkező frissítések és fejlesztések elérése érdekében.

Összesen 33 szenzorral, köztük CMOS képi és ToF érzékelővel szerelték fel a járművet, melyek a fejlett, vezetést támogató funkciók mellett képesek érzékelni a személyeket és tárgyakat az autó körül és annak belsejében is. A Sony “360 Reality Audio” technológiája pedig egy magával ragadó hangélményt nyújt az utasoknak az ülésekbe beépített hangszórók segítségével. Az első ülésekkel szemben egy panorámaképernyő található, melyen az utasok gazdag és változatos tartalmakkal találkozhatnak az élményközpontú felhasználói felület használatával. A Sony a jövőben is ötvözni fogja fejlett technológiáit a biztonság és a megbízhatóság érdekében, miközben új élményekkel szolgál a forradalmian új, beépített szórakoztató funkcióival.

Segít az alkotóknak álmaik elérésében
A Sony forradalmasítja az alkotói folyamat minden állomását, az előkészületektől egészen addig, amíg a végleges tartalom eljut a kívánt közönséghez. Ezzel tovább motiválja az alkotókat, és segít nekik eljuttatni műveiket a hallgatókhoz és a nézőkhöz.

  • Az élő sportközvetítések átalakítása a technológia segítségével

A fejlett, 5G-t és mesterséges intelligenciát alkalmazó technológiák új művészi és produkciós lehetőségeket teremtenek az alkotók számára a munkafolyamat során.

5G működéshatékonysági eljárás
A Sony 2019 decemberében sikerrel zárta működéshatékonysági vizsgálatát, amikor egy élő amerikai futball mérkőzésen 5G kamerával rögzített egy videót, ezzel bemutatva, hogy az 5G az előkészületi idő és költségek csökkentése mellett sokkal kreatívabb és kötetlenebb felvételi folyamatot biztosít. A Sony stand látogatói megtekinthetnek egy videót, amely ezt a kezdeményezést mutatja be, és megtekinthetik a vizsgálat során használt eszközöket, mind például a PXW-Z450 vállkamerát, az Xperia 5G mmWave eszközt, amely nagysebességű feltöltést tesz lehetővé, valamint egy jeladó készülék prototípusát, amely valós időben kódolja és továbbítja a kiemelkedő minőségű képet.

Mesterséges intelligencia által vezérelt valós idejű videóelemzés
A Sony új videós megoldásokat kínál, amelyek tovább fokozzák a sportmérkőzések izgalmát, a mesterséges intelligencia által vezérelt valós idejű videóelemzésnek köszönhetően. A Sony standjánál professzionális asztaliteniszezők fogják bemutatni, a mérkőzést pedig különböző eszközökön, például a Sony HDC-P50 belső nézetes kamerájával, és egyéb, nagysebességű képszenzort használó eszközökkel rögzítik. A kép alapján azonnal kielemezhetővé válik a sportolók testtartása és a labda repülési iránya, melyben a technológia által alkalmazott mesterséges CG program segít. A standnál megtekinthető egy bemutató videó, amely lassított felvételben mutatja meg, hány alkalommal pördül át a labda saját tengelye körül.

  • Szabadjára engedjük az alkotók fantáziáját a 3D térbeli megjelenítő technológia segítségével

3D Térbeli Valóság Megjelenítő Technológia

A Sony egyedi, szemérzékelő Light Field megjelenítő technológiája nagysebességű szenzorokat és arcfelismerő algoritmusokat alkalmaz, amely elképesztően pontos térbeli megjelenítést tesz lehetővé, amely nem található meg a hagyományos szabad szemmel nézett 3D kijelzőkön. Egyszerűen alkalmazható VR (virtuális valóság) vagy AR (kibővített valóság) tartalmakhoz, így sokoldalú térbeli alkotási környezetet teremt az alkotók számára, mint például a terméktervezés, vagy a szórakoztatás területén.

Virtuális gyártási technológia a 3D térbeli felvétel segítségével

A Sony standjánál elérhető egy virtuális gyártósor, amely átalakítja a filmek és sorozatok készítésének módszerét. A készlet a Sony Pictures stúdiójából származik, és egy Crystal LED képernyőjének hátterén tekinthető meg, fotorealisztikus térbeli minőségben. A háttér valós időben változik a kamera mozgásával, így a végleges kép kellő mélységgel és megvilágítással rendelkezik majd. A virtuális gyártás szabadjára engedi az alkotók képzeletét, így a rendezők, fotósok és színészek úgy élhetik át az adott jelenetet, mintha valóban ott lennének, ami rendkívüli rugalmassá teszi a készítési folyamat bármelyik pontját.

Új, nagyképernyős és nagyfelbontású tartalomgyártó környezet

A televíziók piacán a trendek a minél nagyobb képernyő felé mutatnak, így egyre több nagyfelbontású HDR (magas dinamikai tartományú) tartalom készül, így a tartalomgyártás során szükséges az adott tartalom készítésével kapcsolatban átfogó és pontos becsléseket végezni, melyet az alkotók a professzionális monitorok használatával tudnak megtenni. A látogatók egy 4K X 2K Crystal LED megjelenítőrendszerrel ellátott professzionális vágószobában tapasztalhatják meg a film- és sorozatkészítési, valamint az online tartalmakat érintő jelenlegi és a jövőbeli fejlesztéseket.

Élmények közvetítésével gazdagítjuk az emberek szívét
A Sony bemutatta új termékeit, melyek a korábban bemutatott, zászlóshajónak számító BRAVIA® MASTER termékcsalád szabadalmaztatott technológiáit alkalmazzák. A ZH8 8K LCD TV keskeny kialakításban garantál lenyűgöző képminőséget a kiemelkedő X1™ Ultimate képfeldolgozó processzornak és a Sony egyedi, Frame Tweeter funkciójának köszönhetően, melyet a Sound-from-Picture Reality™ egészít ki, a tökéletes hangzás érdekében. Ezen felül az AH8 OLED TV sorozatban megtalálható az X-Motion Clarity technológia, amely a fényerősség megtartása mellett tökéletesen tisztán és folyamatosan képezi le a gyorsmozgású képeket is. Felhasználóinknak olyan kép- és hangminőségbeli élményt nyújt, melyek nagy képernyőn igazán szembetűnőek.

Ezen felül a Sony bejelentette, hogy tovább bővül a 360 Reality Audio funkcióval kompatibilis eszközök listája. A magával ragadó zenei élmény először 2019 őszén vált elérhetővé Észak-Amerikában és Európában, a CES látogatói a Sony standjánál fejhallhgatókkal és okostelefonokkal próbálhatják ki a funkciót különböző streaming szolgáltatások segítségével4, valamint egy összehasonlító kiállítótérben a látogatók kipróbálhatják, hogy szól a 360 Reality Audio egy sound bar-on és egy vezeték nélküli hangszórón – mintha egy térben lennénk az előadókkal.

A Sony standjával kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el az alábbi weboldalra.
https://www.sony.net/brand/event/ces/2020/


1 A SIE által végzett belső felmérés becsült értékei, 2019. december 31-ig bezárólag.
2 A SIE által végzett, 2019. decemberi belső felmérés becsült értékei.
3 A LED fényében és a jelerősségben ingadozás fordulhat elő
4 Deezer, nugs.net, TIDAL