Tapasztaltak, de nem készülnek fel a meghibásodásokra a magyar autósok

A magyar autóvezetők az autóbalesetek mellett leginkább egy váratlan meghibásodástól tartanak, közel felük tapasztalt is már műszaki gondot az utakon, mely a motorhoz, az akkumulátorhoz vagy a defekthez köthető – derül ki az OTP Mobil friss felméréséből. A kérdőívet kitöltők fele legalább 10-15 év közötti vagy 15 évnél idősebb autóval vág neki az utazásoknak. A válaszadók a kötelező biztosításon túl legfeljebb CASCO-val rendelkeznek, 51 százalékuk pedig semmilyen egyéb biztosítást nem vesz igénybe.

Magabiztosan az utakon
Az OTP Mobil felméréséből többek között az is kiderült, hogy milyenek a vezetési szokásai a Simple alkalmazás felhasználóinak. A válaszadók 80 százaléka saját autót használ, és több mint kétharmada legalább 5 évnél idősebb gépjárművel közlekedik. A 10 és 15 év közötti autók a leggyakoribbak a Simple userek között, 26,6 százalékuk ilyen idős gépjárművet vezet, 23,4 százalékuk pedig 15 évnél idősebb autót használ.

Az alkalmazás felhasználóinak 80 százaléka rutinos sofőr, aki már több mint 10 éve rendszeresen vezet. Többségüknek nincsenek közlekedéssel kapcsolatos félelmei: 85 százalékuk szerint nem számít, hogy autópályán, nagyvárosban vagy csupán kisvárosban vezetnek, úgy érzik, mindig magabiztosan állják meg a helyüket az utakon.

Egyenes út a segítséghez
Az is kiderült ugyanakkor, hogy a résztvevők közel fele tapasztalt már váratlan gondokat a gépjárművével, 5 százalékuk már több mint 3 kényszerpihenőn is túl van autójával. Leggyakrabban az autó motorjával (47,1%) vagy akkumulátorával (34,7%) kapcsolatos hibák miatt voltak kénytelenek a sofőrök kiállni a forgalomból, de 23,4%-uk élt már át defektet is. A megkérdezettek legnagyobb félelme a váratlan balesetből vagy meghibásodásból származó kár, de tartanak attól is, hogy idegen helyen vagy az éjszaka közepén szorulnak segítségre az utakon.

A válaszadók magabiztosak a kárrendezés menetével kapcsolatban, azonban a kötelező gépjármű biztosításon túl kevesen rendelkeznek más biztosítással. Casco-val 42 százalékuk bír, a kitöltők több mint fele pedig egyáltalán nem kötött olyan biztosítást, ami a saját gépjármű meghibásodása vagy sérülése esetén nyújtana segítséget, habár közel 21 százalékuk jelezte, hogy még nem kötött, szívesen kötne asszisztencia biztosítást.

A Simple alkalmazás segítségével ma már több százezer hazai autóvezető mindennapjait tesszük egyszerűbbé azáltal, hogy néhány mozdulattal tudnak autópályamatricát vásárolni, vagy éppen fizetni a parkolásukat. A szolgáltatások népszerűségét jelzi, hogy a harmadik negyedévben közel egymillió parkolást indítottak az appon keresztül, és a pályamatricából is 46%-kal vásároltak többet, mint 2019 hasonló negyedévében” – mondta el Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

Úgy gondoljuk, hogy a Groupama Biztosítóval közösen nyújtott autós asszisztencia szolgáltatás további könnyítést jelenthet a felhasználóinknak, hiszen az eddig ügyintézéssel töltött időt is az úton, biztonságban tölthetik” – tette hozzá.

A Simple alkalmazásban elérhető gépjármű asszisztencia szolgáltatás elemei csomagonként bővülnek. Tartalmazzák a helyszíni segítségnyújtást, a szervizbe szállítás mellett pedig megoldható a sofőr és utasainak haza- vagy szállásra juttatása is. Az alapcsomag 15 évesnél idősebb járművekre köthető meg, a prémium csomag pedig külföldön is érvényes.