Jelentősen nőtt 2022-ben a Huawei mobilökoszisztémája, a HMS

A folyamatos fejlesztések eredményeként 2022-ben is dinamikusan bővült a Huawei Technologies saját mobilökoszisztémája, a HMS, amely számos mérföldkövet ért el az elmúlt időszakban. Az ökoszisztéma 8 nagy regionális központja és 15 adatközpontja már a világ több mint 170 országát és régióját fedi le. A közelmúlt növekedési eredményei nagymértékben támaszkodnak a vállalat K+F beruházásaira: a Huawei 17,5 milliárd eurót fektetett be kutatásba és fejlesztésbe, és az Európai Szabadalmi Hivatalnál (European Patent Office) a legtöbb szabadalmi bejelentést tette 2021-ben.1

Dinamikusan bővül és terjeszkedik az AppGallery
A HMS ökoszisztéma 2022-es növekedésének egyik leglátványosabb példája a Huawei alkalmazás-áruháza, az AppGallery. Éves szinten 147 százalékkal nőtt az appboltból letölthető alkalmazások száma, a platform pedig már több mint 580 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik szerte a világon; ezenfelül az ún. Quick Appok aktív havi felhasználóinak száma már meghaladja a 160 milliót. A HMS Core-ba pedig világszerte több mint 220 ezer alkalmazást integráltak. Ezzel párhuzamosan világszerte bővült a HMS-sel dolgozó regisztrált fejlesztők száma is, és ma már eléri a 6 milliót.

Új fejlesztések: gyalogos navigáció kiterjesztett valósággal és átfogó statisztikák focimeccsekről
Több mint 400 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik a HUAWEI ID, amely az összes Huawei-szolgáltatás – beleértve az AppGalleryt, a HUAWEI Egészséget és a HUAWEI Cloudot –bejelentkezési felületéül szolgál. A HUAWEI ID révén a Huawei arra törekszik, hogy a felhasználók személyes adatai teljes védelmet élvezzenek, akár alkalmazások letöltése közben, akár több eszköz kezelése, biztonsági mentés készítése és más egyéb művelet közben is.

A Petal Search, a HMS intelligens keresőmotorja már több mint háromezer partnerrel van összekötve, segítségével a felhasználók egyaránt kereshetnek szöveges, vizuális és hang-alapú információkat. Az interaktív kereső a futballmérkőzésekkel és bajnokságokkal kapcsolatban is széles körű élményeket és információt kínál a foci szerelmeseinek a hírektől és csapatinformációktól kezdve szurkolói tippjátékokon át mérkőzések átfogó statisztikáinak böngészéséig.

Új frissítéseket vezetett be a vállalat 40 millió aktív havi felhasználóval rendelkező navigációs alkalmazása, a Petal Térkép is, beleértve többek között AR (kiterjesztett valóság) gyalogos navigációt, a valós idejű helymegosztást és a „User Growth” rendszert, amely még élethűbben jeleníti meg a térképeket. Ezenfelül jelentős felhasználói bázissal rendelkezik a többek között utazási, városi, vásárlási és pénzügyi szolgáltatásokat kínáló HUAWEI Asszisztens (260 millió aktív havi felhasználó) is.

A HUAWEI Egészség alkalmazás mára összességében már több mint 400 millió felhasználót szolgált ki világszerte, és lehetővé teszi az edzésadatok megosztását és szinkronizálását az AppGalleryből elérhető különféle fitnesz-alkalmazásokkal. A havi aktív felhasználók száma húsz százalékkal, 97 millióra nőtt tavaly, közülük az appot havonta 13 millióan használják sporttevékenységeik nyomon követésére, 16 millióan alvási szokásaik elemzésére, valamint 26 millióan az általános egészségkövető funkcióit figyelik rendszeresen.

A HUAWEI Ads: töretlen népszerűség a hirdetők körében
2022-ben számottevően nőtt a HMS-ökoszisztéma hirdetési platformja, a HUAWEI Ads, amelyen keresztül a fejlesztők és hirdetők több mint 730 millió Huawei felhasználót érhetnek el. A platform egyik legfőbb előnye, hogy saját felhasználói bázissal és adatokkal rendelkezik, ami a hirdetők számára pontos célzást tesz lehetővé a teljes felhasználói csatornát lefedő többcsatornás hirdetési rendszeren keresztül (AppGallery, isplay, Search Ads). Ezenkívül a hirdetési rendszer szoftverfejlesztő készletei lehetővé teszik, hogy a HUAWEI Ads harmadik féltől származó alkalmazásokon és hálózatokon is működjön, így bármely Android-eszközön futtatható.

A HUAWEI Ads hirdetőinek száma 2020 óta a kilencszeresére nőtt, ma már több mint kétszáz iparág kétezernél is több hirdetője használja a rendszert. A hirdetés megjelenítők száma a négyszeresére nőtt ugyanebben az időszakban, összesen több mint 360.000-re. A platformon naponta 4 milliárd hirdetési kérelem érkezik, és ez a szám 2023-ban várhatóan az ötszörösére fog növekedni. Az Ads Kits segítségével már 49 ezer alkalmazást integráltak világszerte. Jelenleg a teljes HUAWEI Ads forgalmának 40 százaléka érkezik Európából.

„HMS stratégiánk fókuszában mindig is az AppGallery állt, ami hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt évben gyors ütemben tudjuk bővíteni a HMS Core-ba integrált alkalmazások számát. Ezenfelül növelni tudtuk a minőségi forgalmat más kulcsfontosságú szolgáltatásoknál is, mint amilyen például a Petal Search, a Petal Térkép, a HUAWEI Asszisztens, az AI Search és a HUAWEI Böngésző” – mondta Jaime Gonzalo, a Huawei Mobile Services Europe alelnöke. – „A HUAWEI Ads mellett ezek az elemek képezik az összekapcsolt HMS-ökoszisztémánk alapjait. Úgy tervezték őket, hogy optimális összhangban működve támogassák fejlesztő partnereink üzleti folyamatait, és emellett napi szinten emlékezetes és élvezetes élményt nyújtsanak a felhasználóknak. És ez csak a kezdet, terveink szerint a jövőben is a magas színvonalú, innovatív megközelítésünkre fogunk építeni.”

Európában a Huawei HMS-ről alkotott üzleti elképzelése az innovatív eszközök és az együttműködésen alapuló ökoszisztéma kombinációja. Ezt jól szemléltetik a nemrégiben debütáló HUAWEI Mate 50 Pro és HUAWEI nova 10 okostelefonok, amelyek nagyban támaszkodnak a HMS-ökoszisztéma által támogatott szolgáltatásokra.

1 https://www.epo.org/about-us/annual-reports-statistics/statistics/2021/statistics/applicants.html