Ma tartotta "öszödi" ülését az Apple
"Nem vagyunk tökéletesek..." - ezzel a mondattal kezdte öszödinek tekinthető beszédét Steve Jobs, az Apple vezére. Az iPhone 4 antenna problémájára 22 napja próbáltak megoldást találni a mérnökök. Kezdetben szoftveres hibának minősítették, ám ez elég gyorsan megcáfolódott. A sors iróniája, hogy valóban voltak gondok a térerősség-kijelző algoritmussal, ám a hívások eldobása, valamint megszakítása nem ennek volt betudható.
Az első pár hét alatt közel 3 millió telefont adtak el. Bár a cég állítja, hogy nem általános, szériahibáról van szó, de azt elismerték, hogy a "tartsd másképp" nem lesz megfelelő megoldás hosszútávon. Természetesen, hogy önmagát védje, Jobs bemutatta a rivális készülékeken is (Blackberry 9700, HTC Droid Eris és Samsung Omnia), hogy egy minden készüléket érintő problémáról van szó.
Az Apple becslései szerint az antennahiba mindösszesen 0.55%-át érinti az eladott telefonoknak, tehát ~165.000 hibás iPhone 4-ről beszélhetünk "csupán". Fontosnak tartották kiemelni továbbá, hogy valóban több hívást dob el, mint elődje, de ez is kb. 1 hívást jelent minden 100-ból.
Bár korábban kijelentették, hogy nem jár semmiféle kárpótlás (anyagi, csere) a megkárosított vásárlóknak, ma mégis úgy döntöttek, minden iPhone 4 tulajdonos ingyen tokot fog kapni.
Összegzés: Jobs elismerte a probléma valódiságát, de közben vadul igyekezett rámutatni, hogy ez nem csak az Apple sajátja. Bár több hete olvasni újabb és újabb hibákról, az emberek még mindig viszik az iPhone 4-et, mint a cukrot. A probléma valós megoldása helyett a cég ingyen tokot ad a tulajdonosoknak, hogy ne kelljen kicsavarniuk a kezüket, ha használni is szeretnék telefonjukat.