Minden kutyának kell egy jó meló

Örökbefogadásra váró kutyák álláskereső hirdetései árasztották el a közösségi oldalakat az elmúlt hetekben. A Telenor és a Fogadjörökbe Alapítvány együttműködéséből született Álláskereső Kutyusok Facebook-oldal menhelyi kutyáknak segít gazdát találni, és az ideiglenes örökbefogadás jelentőségére hívja fel a figyelmet.

Az Álláskereső Kutyusok Facebook-oldalon (www.facebook.com/allaskeresokutyusok/) húsz menhelyi kutya keres fényképes önéletrajzzal állást, azaz otthont és gazdát. Golyó, a biztonsági őr, Ede, a humánerőforrás-menedzser és társaik számos állásajánlatra is pályáztak e-mailben, kommentben reagáltak a Facebook-csoportokban felbukkanó nyitott pozíciókra, és oszlopokra ragasztották ki az önéletrajzaikat azzal, hogy mennyire szeretnének egy jó kis melót.

„Szeretjük a kutyusokat, rendszeresen forgatunk is velük, szerepelnek a reklámfilmjeinkben, és péntekenként együtt dolgozunk az irodában. A négylábú munkatársak jó hatással vannak a munkahelyi légkörre, ezért is szerettünk volna tenni azokért a kutyákért, akik nem ilyen szerencsések, és otthonuk sincs. Ez inspirálta a kreatív ügynökségünkkel, az Artificial Grouppal közösen indított Álláskereső Kutyusok kampányt, amiben szerettük volna nem megszokott módon megfogni a témát. A kezdeti branding-mentes kommunikációval sikerült elérni, hogy a fókusz az igazi főszereplőkön, a jobb sorsot érdemlő ebeken maradjon, és nagyon örülünk annak, hogy a kampány első pár napja után többen felfigyeltek rájuk.” – mondta el Tumó Nóra, a Telenor kampányért felelős marketingkommunikációs csapatának vezetője.

A kezdeményezés szakmai partnere a Fogadjörökbe Alapítvány, amely menhelyeken élő kutyáknak segít gazdára lelni közösségi oldalain, illetve ideiglenes befogadóknál helyezni el őket. Emellett gyűjtésekkel, adományokkal támogatja a menhelyek fejlesztését, a leginkább elmaradott térségekben működő szervezeteket segítve, főként a Nyírmadán működő állatmenhelyet. Eddig több, mint 300 kutyának segítettek gazdát találni, és fontos célkitűzésük, hogy minél többen váljanak ideiglenes befogadóvá, azaz olyan önkéntesekké, akik átmenetileg gondoskodnak egy-egy menhelyi kutyáról, segítik a szocializációját, hogy könnyebben találjon végleges gazdára.

„Az Alapítvány segítségével húsz kutyát hoztunk el a nyírmadai menhelyről és kutyapanzióban helyeztük el őket, ahol a szükséges orvosi ellátás mellett rendszeres törődést kapnak. Az Álláskereső Kutyusok hirdetései addig futnak, amíg minden kutya gazdára vagy ideiglenes befogadóra nem talál. A kampánynak az is fontos célja, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy ideiglenes befogadóként milyen sokat tehetünk értük.” – mondta el Vass Noémi, a Telenor marketingkommunikációs menedzsere.

Az Álláskereső Kutyusokról készült videó: https://www.facebook.com/telenorhungary/videos/293002748131897/

A Telenor életében nem először kapnak szerepet a kutyák. 2013-ban támogatta a Vigyél Haza Alapítványt a kutyatartóknak és kutyabarátoknak egyaránt hasznos „Vigyél Haza” okostelefonos alkalmazás kifejlesztésében. Kutyabarát munkahelyként minden pénteken lehetőséget ad arra, hogy a munkatársak magukkal vihessék kedvenceiket az irodába, ami pozitív hatással van a munkahelyi hangulatra, a cégen belüli közös munkára. Tapasztalatait közzétéve pedig más cégeket is kutyabarát munkanapokra buzdít.