Need for Speed Hot Pursuit
Nagy izgalommal vártam az új NFS részt mikor bejelentették, főleg úgy, hogy a nagy rivális Burnout sorozat fejlesztőire bízták az elkészítését. Az EA belátta, hogy a sorozat kifulladóban volt és így új kezekbe adták a játékot. Az Electronic Arts most tényleg azt a célt tűzte ki, hogy visszahozza azt az érzést, ami a klasszikus NFS részekben volt, tehát nincs tuning, nincsenek csicsás alakítgatások, sablonos, hamar unalomba fulladó sztori, csak a puszta versenyzés, és az így garantált magas andrenalinszint.
Kezdetekben a Hot Pursuit és annak második része is pontosan erről szólt (nem véletlen, hogy az új rész is megkapta ezt az alcímet), az Underground vonallal bevezetett tuningolós mód viszont lényegében teljesen átalakította a sorozatot. A rendőrök bevetése és folyamatos szekálása visszatért ugyan a Most Wantedban (sokáig az volt a kedvencem), de a Carbon és az azt követő részek teljesen szétrombolták a kezdetben szerethető sorozatot. A szimulátorosabb vonalra való áttérés volt a legnagyobb hiba szerintem, mert ez a sorozat mindig is az árkád vonalat képviselte és ettől volt élvezhető, a szimulációt meg kellett volna hagyni másoknak.
Nem is kell egy NFSbe több mint, hogy legyen benne hatalmas mennyiségű gépjármű (azokból persze a legjobbak), a rendőrök piszkáljanak minket, kapjunk fantasztikus pályákat, persze mindent szépen egymás után, ahogy illik. Lehet benne természetesen ennél több, de a túlzások nem kellenek ide, csak az adrenalin.
Ami újítás a régi, eredetihez képest az az, hogy itt párhuzamosan fut a rendőr és a versenyző karrierünk, akik mondjuk, a rendőrös részeket jobban kedvelik (mint én például) azoknak nem kell várni arra, hogy letudják azokat a versenyzős pályákat, amik korábban kellettek ahhoz, hogy végre rendőrökkel is nyomulhassunk. Az mindenkinek egyértelmű, hogy más-más céljaink vannak versenyzőként és rendőrként. Ami zavart engem az az, hogy aránytalanul sok időmérő játékmódú pálya van, az rendben van, hogy ott aztán ügyelni kell arra, hogy ne ütközzünk, mert akkor időbüntetést kapunk, de közben legyünk pokoli gyorsak, hogy időben odaérjünk, de az NFS nem arról szól, hogy csak időre nyomulunk, hanem arról, hogy meglógunk a rendőrök elől vagy éppen rendőrként lezúzzuk a versenyzőket. A nitró rendszerét is felújították, mert itt az alapján töltődik, hogy hogyan vezetünk, pl. akkor, amikor a szembeforgalmi sávban megyünk, farolunk, vagy épphogy elkerülünk valakit. Mind a 2 oldal kap továbbá 4 plusz felszerelést, amit használhat. A rendőrök kapnak EMP-t (nem kell magyarázni), helikopteres támogatást, útzár és a klasszikus, elmaradhatatlan szöges útzárat. Versenyzőként is megkapjuk az EMP-t és a szöges útzárat, de emellett kapunk Zavarót (ezzel egy időre kikapcsoljuk a rendőrük felszerelését, amiket így nem tudnak használni addig) és turbót (mondjuk e helyett lehetett volna valami más, ha már egyszer úgyis van nitró bőven). Természetesen mindkét oldalon fejleszthetőek ezek azzal, hogy használjuk őket.
Az autók kínálatárol is kell szót ejteni. Iszonyat nagy mennyiségű autót zsúfoltak bele a játékba, szó szerint a bőség zavarával küzdhetünk, de ami mindenkit meg fog lepni az az, hogy nincs Ferrari. Mondjuk én nem vagyok egy Ferrari őrült (ha olasz akkor inkább a Lamborghini a kedvenc nálam) de mivel sokak kedvelik a Ferrarit ezért biztosan hiányolni fogják (ha valaki csak azért vette meg a játékot, mert Ferrarikkal akart nyomulni az most mellélőtt). Valószínüleg nem igazán akarták látni, ahogy összetörik az ő drága Ferrarijaikat. A törésmodellről annyit, hogy természetesen most sem kapunk részletes törésmodellt (de mivel ez árkád ezért nem is kell), de itt már törnek az autók, úgyhogy vigyázni kell, mert ha túl sokat amortizáljuk kedvenc autónkat, akkor könnyen lesérülhet annyira, hogy a legkisebb koccanás is a vesztünket, a verseny végét jelentheti.
A játék igazi újdonsága viszont az Autolog rendszer. Mondhatni ez az alfája és omegája, minden innen indul, és ide érkezik. Találhatunk itt beszélgetési lehetőséget a barátokkal, de ami az igazi sava-borsát adja az az, hogy felvághatunk az eredményeinkel, megmutatva nekik, hogy mi jobban tudjuk, és az a mód ahol többen össze lehet jönni és kiosztani a szerepeket, hogy kik a versenyzők és kik a zsaruk, a legnagyobb fun.
A grafika teljesen kiváló, úgyhogy arra nem vesztegetek több szót, csak úgy mint a dallistára ami szintén jól eltalált.
Akkor hát lássuk a végső értékelést: 9/10. Az egy pontot amiatt vontam le, mert aránytalanul sok a szimpla időmérő pálya és ezek közül sok aránytalanul nehéz időkorlátot kapott, ezen kívül viszont ez a tökéletes árkád autóverseny, az igazi klasszikus NFS feeling visszatért, kötelező vétel.