Catwoman-t is irányíthatjuk majd az Arkahm City-ben

Catwoman in Arkham City

A Batman: Arkham City az idei ősz egyik legjobban várt játéka. Az Arkham Asylum folytatásában a város egyetlen hatalmas börtönné alakul, és ismét Batman feladata, hogy megállítsa a gazfickókat, ám ezúttal segítsége is lesz, méghozzá Catwoman személyében. Sőt, akár mi magunk is irányíthajuk a bőrruciba bújt lányt.

De ne szaladjunk ennyire előre.

Az Arkham City-ben bejárható terület közel ötször akkora lesz, mint az elmegyógyintézet, valamint a sziget. A nagyobb terület pedig lehetővé tette, hogy fejlesszék Batman felszerelését, mely több szabadságot és lehetőséget ad a játékosok számára a szabad mozgásban, valamint a város átszelésében. 

A már megszokott módszerek mellett ezúttal lehetősé lesz szó szerint fejest ugrani a városi életbe, ami nem csak az épületekről való extra gyors lejutást, de a szabadon mászkáló bűnözők jobb belátásra bírását is jelentősen egyszerűbbé teszi. Az új, valódi, egy időben több ellenség elpáholását lehetővé tevő harcrendszerben is fontos szerepet kaphat egy-egy ilyen fejes, hiszen a házetőről legurova könnyedén landulhatunk a gazfickón, majd egy könnyed mozdulattal fejberughatunk másik kettőt. Ezáltal sokkal folyékonnyabb és élvezetesebb lesz a harc.

Az eszközök harcban felhasználhatósága is jelentősen változott: lehetőség lesz például egy épületet megcsáklyázni, majd ugyanazzal a lendülettel azonnal egy másik, körbe repülve ezzel az ellenséget, és jól hátba rúgni a végén - vagy arcon.

A várost járva detektív módban felfedezhetünk majd különböző segítségeket, melyek a nyomozások során jöhetnek jól, és első ránézésre a Riddler trófeái ezúttal még trükkösebben lettek elrejtve.

A város egyik házának tetején található egy csapat gyanúsan flangáló macska, akiket megközelítve a “Take a break” felirat jelenik meg. Amennyiben pihentetni szeretnénk Batman-t, az árnyakból előlopakodik Catwoman, és immár teljes irányíitást élvezhetünk felette.

A Rocksteady egyik fő szempontja a karakter megalkotása során az volt, hogy megpróbálták figyelembe venni, hogyan viselkedne adott szituációban a kissé zavarodott lány, aki se nem tipikus hős, de nem is egy megátalkodott bűnöző. 

Mivel a lány híján van a Batman féle kütyüknek, így a város bejárása sokkal inkább a klasszikus módon történik majd: sétálás, futás, parkour-szerű mozdulatok, valamint a jó öreg lépcsőzés és létra mászás... Azonban a látványosnál látványosabb mozdulatokért pontok járnak majd, melyeknek köszönhetően idővel új skilleket tanulhatunk.

Hasonlóan a főhőshöz, Catwoman is rendelkezik majd másodlagos látással, mely nem egy detektív, sokkal inkább egy tolvaj számára hasznos infókkal látja majd el - a tolvaj látás használata során látható lesz, milyen feladatokhoz milyen eszközöket célszerű “jóárasítva” beszerezni.

Természetesen néha meg kell majd védenie magát, melyben nagy segítsége lesz az ostor, valamint a tűéles karmok, illetve az utca tárgyai.

A történet fő szálában azonban csak elenyésző szerepet kap majd a lány, a képességeinek fejlesztésére pedig az ellenfelek legyőzése során szerzett tapasztalat pontokkal lesz lehetőség. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy lesznek olyan Riddler trófeák, melyeket csak a lány képes megtalálni.

Természetesen lesz pár küldetés is, melyet Catwoman bőrében kell majd teljesítenünk, ám ezek inkább a saját érdekeinek kielégítésére fókuszálnak majd, ellentétben Batman-nel, aki Gotham polgárainak biztonságát szeretné helyreállítani.