Vacsora gombnyomásra

Több mint 120 000 adag ételt rendeltek összesen a Simple alkalmazáson keresztül 2017-ben – derül ki az OTP Mobil adataiból. Az alkalmazás  több mint 60 000 tranzakciót regisztrált, elsősorban fővárosi vendéglátó egységekből. A legtöbb rendelés decemberben történt, a legnépszerűbb étel pedig a pizza volt.

Egyre népszerűbb az online ételrendelés Magyarországon is, a magyarok 49%1-a használ valamilyen online platformot arra, hogy ebédjét, vacsoráját házhoz szállíttassa. Az interneten történő ételrendelés a harmadik legnépszerűbb online tranzakciós tevékenység hazánkban. A vásárlási hajlandóság növekedését támasztják alá a Simple alkalmazás számai is – míg az applikációban 2016-ban 21 818 rendelést regisztráltak, addig ez a szám 2017-ben már 62 681 volt.

Budapest még mindig vezet
A tavalyi évben összesen 122 406 adag ételt értékesítettek a Simple alkalmazás segítségével az ország különböző pontjain. Emellett több mint 37 893 adag feltétet és 10 041 adag köretet is rendeltek az applikáción keresztül. Továbbra is Budapest és környéke a legnépszerűbb, hiszen a rendelések 79,79 százaléka valamelyik fővárosi vendéglátóegységbe irányult. A legnépszerűbb időszak az utolsó negyedév volt, a rendelések harmadát ezekben a hónapokban intézték a Simple alkalmazáson keresztül. Napszak szempontjából egyértelműen a délutáni és az esti órák vezetnek, a rendelések kétharmada ebben a két időszakban történt.

Pizzát pizzával   
A magyar fogyasztókat vagy különleges vonzalom fűzi az olasz nemzeti ételhez, vagy egyszerűen csak a pizza a legkézenfekvőbb megoldás, ha ételrendelésre adják a fejüket. Mindenesetre az OTP Mobil adatai szerint közel 37 ezer darab, Simple alkalmazáson keresztül leadott rendelésben szerepelt legalább egy darab pizza is, ami azt jelenti, hogy ez volt a legnépszerűbb meleg étel opció a vizsgált időszakban. A hawaii pizzát kedvelik leginkább a felhasználók, ebből a típusból nagyjából 1500 darab fogyott.

Mobilon, egyszerűen, gyorsan
Ahogy az online vásárlás egyre népszerűbb a magyar lakosság körében, úgy törnek fel az egyéb vásárlási alternatívák is, mint például a mobiltelefonos megoldások. A Mastercard2 reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a megkérdezettek 57 százaléka szívesen teljesítene a bankkártyáján kívül mobillal is fizetéseket. A  felmérésben résztvevők az alkalmazások tekintetében a kényelmet, a gyorsaságot és az egyszerű használatot emelték ki, 72 százalékuknak még semmilyen rossz tapasztalata nem volt ezekkel a szolgáltatásokkal kapcsolatban. Mindezt az OTP Mobil adatai is alátámasztják, hiszen a Simple alkalmazáson keresztül indított vásárlások forgalma a duplájára, száma pedig a háromszorosára emelkedett 2017-ben az előző évhez képest. A vállalat a forgalom növelését számos akcióval is támogatja, a márciusi időszakban különböző kuponokat tesz elérhetővé az ételrendelések kapcsán.


1 Forrás: Nielsen Globális összekapcsolt kiskereskedelmi felmérés (2016)
2 Forrás: Mastercard Impact of Innovation