El sem tudja képzelni a nyaralást internet nélkül? Nincs vele egyedül!

A PayPal és a GFK [1] legfrissebb a magyarok 9%-a még vár a nyaralással a szeptemberi kedvezményes lehetőségekre, és egy jelentősebb csoport (7,2%) az októbertől decemberig tartó időszakban tervez utazást.

A üdülések időtartamát tekintve 66,5% az éves szabadságából egy hetet, vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, az utazásra szánt teljes összeg pedig 69,9% esetében kevesebb mint 500 euró. Mindazonáltal szeretünk jól felkészülni az utazásra, és a szükséges információkat több forrásból gyűjtük össze.

Internethasználati szokások a nyaralás megtervezése során
A nyaralás megtervezése igazi kihívás lehet, különösen, ha gyerekekkel utazunk, vagy fix összeg áll rendelkezésünkre az utazás költségeinek fedezésére. Akármilyen akadályokat is kell leküzdenünk, az internet olyan eszköz, amely egyre könnyebbé teszi a tervezést. Az internet a megkérdezettek 71,7%-a szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52,4% számára fontos az út során is. De vajon pontosan mire használják az Internetet ilyen sokat?

  • A kutatásból az derül ki, hogy a világhálót elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, ami a szálláshelyeket, utazási csomagokat, helyi közlekedésre jogosító jegyeket, bérleteket, a látnivalókra való belépőjegyeket és kirándulási lehetőségeket stb. illeti.
  • Másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.)

A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12,5%-a keres ajánlatokat, és 15,4%-uk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9% és 25,4% keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4%-a keres ezeken információkat.

Mit választunk és miért?
A magyar turisták jellemzően már nem a kötött programokat biztosító all-inclusive utazásokat választják. Az üdülni vágyók 76,2%-a számára a legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető, 42,3% számára a legfontosabb a felfrissülés, 40,1%-nak a sok napfény a legfontosabb, és 34,5% azoknak az aránya, akik kifejezetten kulturális céllal tervezik utazásaikat. A magyarok körében a legnépszerűbb szálláshelyek 53,9%-kal a bérelhető házat és apartmanok,  továbbá a hotelek (47,3%), a barátok nyaralói, lakásai (23,2%), és a kempingek (18,5%).

A szálláshelyek kiválasztása során továbbra is az ár (62,4%) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6%). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19,1%-a számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7%). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30%-a értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.

A legnépszerűbb utazási formák az autó (62,4%), a vonat (19,4%) és a repülőgép (11,6%). Légitársaságot és járatot elsősorban ár alapján (89,2%), és a poggyászkezelési szabályzat (73%) alapján választunk. Emellett a kedvezmények és az alacsonyabb árakat biztosító promóciók is fontos tényezők a vásárlások során (7,5%.)

Internethasználati szokások a nyaralás alatt 
A kutatásból kiderül, hogy nem csak a nyaralás tervezésekor, de a nyaralás ideje alatt is meghatározó tényező az Internet, a válaszadók 44,2%-a nevezte fontosnak az internet-elérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használjuk, ill. útvonalat tervezünk (32,3%), vagy a legjobb vendéglátóhelyeket,  turisztikai látnivalókat próbáljuk megtalálni (34,8%). Ugyanakkor sokat használjuk arra az internetet, hogy a közösségi média oldalakon keresztül tartsuk a kapcsolatot családtagjainkkal és barátainkkal (16,3%), vagy, hogy ellenőrizzük munkahelyi  levelezésünket (1,3%).

Utazásaink során igyekszünk takarékosak lenni, átlagosan maximum 500 eurónak megfelelő összeget költünk el (69,9%). Mindez nem jelenti azt, hogy a nyaralás során ne szeretnénk ugyanúgy böngészni a webshopok ajánlatait, mint otthon: egyre több digitális terméket vásárolunk, mint a strandon is olvasható e-könyvek, vagy az olyan zenék, amelyeket a nyaralás ideje alatt hallgatunk (3,8%).

A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6%) és a kártyás fizetés (57,7%). Mindeközben a magyarok 5,6%-a használta a PayPalt az utolsó üdülés során valamilyen kiadásának a fizetésekor, és 11,9%-uk tervezi használni a jövőben.  A PayPal népszerűségét nem csak a kényelemnek és a biztonságnak köszönheti, hanem annak is, hogy az egész világon bárhol hozzáférhető a rendszer.

„Az Internet megjelenése forradalmasította az utazást. Nagyszerű érzés, hogy néhány egyszerű lépésen keresztül vásárolhatunk repülőjegyet a világ bármely pontjára, és egyszerűen rákereshetünk az úticélunkkal kapcsolatos legfontosabb információkra – mondta Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezető igazgatója.
Ennek a forradalomnak szeretnénk mi is részesei lenni, ezért július 1-jétől a PayPal Vásárlóvédelmi programja már akkor is védi a felhasználókat, amikor jellemzően utazások során vásárolt digitális árucikkekért fizetnek. Azt szeretnénk, ha mindenki a lehető legjobb éléményekkel térne haza a nyarlásból, ezért mostantól a jegyeket vásárló utazók is nagyobb biztonságban érezhetik magukat. Ha bármi rosszul sülne el, a PayPal megtéríti”
– tette hozzá az online fizetési szolgáltató képviselője.

Tegye még jobbá a vakációt a PayPal Vásárlóvédelmi programjával!
2015. július 1-jétől a fizikai árucikkek mellett az immateriális árucikkekre és szolgáltatásokra is érvényesek a PayPal vásárlóvédelemi szabályai. Az immateriális árucikkek olyan tételek, amelyek nem igényelnek szállítást, mint például a szolgáltatások, vagy olyan digitális termékek, mint a digitális zene, digitális könyv, utazásra jogosító jegyek, továbbá letölthető játékok és egyéb szoftverek.

Ennek köszönhetően többé nem kell aggódnunk a nyaralás alatt eszközölt online vásárlások kapcsán esetlegesen felmerülő komplikációk miatt. Vásároljunk a nyaralás során helyi ételek receptjeit tartalmazó szakácskönyvet, valamilyen szuvenírt egy online butikból, vagy belépőjegyet valamilyen látnivalóra, ha bármi gond lenne a vásárlásással, a PayPal megoldja Ön helyett és nyugodtan folytathatja a gondtalan nyaralást. A PayPal Vásárlóvédelmi programjának teljes szabályzata és a felhasználás feltételei itt érhetők el.


[1] A Vakáción a XXI. századi fogyasztó című nemzetközi kutatást a PayPal megbízásából a GFK közvélemény és piackutató készítette 2015 augusztusában. A felmérés során 1200 18 évesnél idősebb Internetet felhasználó online kérdőíves interjú (Computer-Assisted Web Interviewing - CAWI) során adott válaszait dolgozták fel Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Romániában.
A kutatás Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Romániában online kérdőíves interjúk (Computer-Assisted Web Interviewing - CAWI)  alapján készült 1200 18 év feletti Internet felhasználó körében. A minta szerkezete megfelel a magyarok, a lengyelek, és a csehek nemi és kormegoszlásának.